Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sako Vixen Åbne sigte midler fjernes
#1
Jeg har en ældre Sako Vixen nærmere bestemt årgang 67.

Er der nogen der ved om det bageste sigtemiddel kan fjernes og i så tilfælde hvordan. -

Onechop

I øvrigt syntes jeg der er mange teoretikere her mht. kaliber valg osv.... se at komme ud og få blod på hænderne [}Smile] og praktisk erfaring.
Svar
#2
Citat:quote:

I øvrigt syntes jeg der er mange teoretikere her mht. kaliber valg osv.... se at komme ud og få blod på hænderne og praktisk erfaring.


hahahahahahahaha...... ja fyyy skamme alle jer teoretikere som overhovedet iiiiiingen praktisk erfaring har..[Big Grin]

LANI

Exclusive confirmed member of "Team Headshot"

DILLIGAF

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Onechop

Jeg har en ældre Sako Vixen nærmere bestemt årgang 67.

Er der nogen der ved om det bageste sigtemiddel kan fjernes og i så tilfælde hvordan. -

Onechop

I øvrigt syntes jeg der er mange teoretikere her mht. kaliber valg osv.... se at komme ud og få blod på hænderne [}Smile] og praktisk erfaring.



Velkommen på forum, jeg er lidt vild med din alternative måde at starte på[B)], det virker enormt motiverende på "teoretikerne" der skal svare på dit spørgsmål at du starter med at give dem et "godt" råd[^].

ps. ironi kan være anvendt i ovenstående svar

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#4
Så skru dog de sigtemidler af....

Start f.eks. med hammer og virker det ikke så tag en skruetrækker din ækle pragmatiker[xx(]

/GT

www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#5
[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#6
Det er nemt at svare på.... Tag din riffel med til en bøssemager, så fjerner han det for dig, mens du er ude og få praktisk erfaring, og blod på hænderne.[Wink]

Lang lås, og tyk pibe..
"The Big Eight"
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#7
Hvis der er skruer, kan det skrues af .....!!
Hvis der ikke er skruer er det muligvis loddet/svejset på.
I begge tilfælde kan sigtemidlet fjernes med en skærebrænder ..... og det nye løb kan du jo bare bestille uden sigtemidler ..... Med al den praktik var det jo nok alligevel slidt op [Wink]

/Stanton

Der er intet der slår "svineheld" ....... !!
/Stanton
Svar
#8
Når man smider en sten mod en flok ulve - hyler den der bliver ramt[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

I guu....uder hvor er det bare godt.

mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#9
Hvad så når man er begge dele[B)][Big Grin]

Altså pragmatiker og teoretiker????

Men bevares, der er da forskel på teori og virkelighed[Wink]

/GT

www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#10
En pragmatisk teoretiker. Eller en teoretisk pragmatiker.

Jeg har lige købt nogle nye tynde skiver til min vinkelsliber. De er helt suveræne til sådan noget pilleri. Der er også en rest ovnmaling af den sorte på spraydåsen til hvis man får ridset løbet.

Tilbage til virkligheden.
Forskellen på mænd og børn er prisen på legetøjet. Og den der vixen koster vist ikke meget mere end eawmontage til en drilling såe fik vi det på plads.
At vælge det teoretisk korrekte våben, kaliber og kugle/krudt i forhold til egne ønsker, behov og skydemæssige færdigheder samt økonomisk formåen, samt selvfølgelig den yders subjektive smagsmæssige visuelle bedømmelse af hele problematikken om at placere en god kugle i byttet kræver meget praktisk erfaring, før man kan tage fat i teorien og forædle ens grej.

Velkommen til forum. En velanset bøssemager kan klare dit problem uden at få sved på panden. Og jeg har selv en vixen.
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Onechop

Jeg har en ældre Sako Vixen nærmere bestemt årgang 67.

Er der nogen der ved om det bageste sigtemiddel kan fjernes og i så tilfælde hvordan. -

Onechop

I øvrigt syntes jeg der er mange teoretikere her mht. kaliber valg osv.... se at komme ud og få blod på hænderne [}Smile] og praktisk erfaring.



KLAPHAT[}Smile]
Svar
#12
Denne tråd er ikke fri for at være underholdende [Big Grin] Det er ikke høj "social intelligens", der springer i øjnene hos trådstarter [8)]. Eller indsigt for den sags skyld. Det er vist meget få teoretikere, herinde, der ikke taler ud fra en solid fundering i praksis.
Har du tid Onechop, kan sigtemidlet også køres af med en båndsliber[Big Grin].
Walnut
Svar
#13
Ja du er en detaljernes mand Walnut.
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by rekylling

Ja du er en detaljernes mand Walnut.



[Big Grin]
Jeg vil da gerne hjælpe på det niveau, der bliver spurgt, og så skal det da gøres ordentligt [Big Grin]
Walnut
Svar
#15
Vi håber at du starter en tråd op med masser af billeder af dit projekt.
Det er altid dejligt med noget dokumentation fra en virkelig ekspert.

Vi andre stakler kommer nok aldrig så langt at vi vil binde an med et så kompliceret projekt.

Men en god start på dit projekt ville være en vinkelsliber og en sort tusch pen (husk den skal være vandfast) til at dække det bare stål efter vinkelsliberens blide favntag med sigtemidlet[Wink]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben

[Image: 11takker-3x.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#16
Hvad? Har du ikke læst mit indlæg? Prøv lige at læse indlægsstarters profil[Big Grin]
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by rekylling

Hvad? Har du ikke læst mit indlæg? Prøv lige at læse indlægsstarters profil[Big Grin]



Det kunne jeg også godt lide at vide[^]

Mon vi kunne få nogle råd om det[?][Big Grin]

På den anden side synes jeg det er mere relevant, hvordan man slipper for at dyrke sex med hende.

Det er jo ganske modbydeligt. Man kan jo blive svedig af det, men det værste er at det tager en masse af ens tid, der kunne bruges meget mere fornuftigt.

F.eks skydning eller jagt, for ikke at tale om en masse teoretisk diskussion som vi ikke ved en skid om, på dette udmærkede forum. [Big Grin]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben

[Image: 11takker-3x.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#18
Pokkers!

Er der ikke nogen som har været ude i og har lært førstehjælp?
Tror vi har en mand med skudsår i foden[Big Grin]

Michael
Svar
#19
Det ser ud til at Onechop skulle ha´heddet OnePost

LANI

Exclusive confirmed member of "Team Headshot"

DILLIGAF

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
#20
Nogen der kan kende "håndskriften"? Kan det være ham der igen igen, I ved nok?

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)