Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wolf-Eyes
#1
Jeg har tidligere set herinde, at der er folk med hang til stærke lygter.

Jeg er mildest talt imponeret over disse, og syntes da I skulle se dem også. De fås selvfølgelig også til montering på riflen.

http://www.wolf-eyes.dk/shop/frontpage.html

Smider lige et link, hvor i på videoen kan se forskellen på en stor Maglite og en lille bitte Wolf-Eyes. Kør lidt ned på siden så ligger videoen der.

http://www.tv-kanalen.dk/tv/tilbehoer-udstyr

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#2
For ligesom at kunne stå inde for det jeg linker til, så har jeg selvfølgelig selv købt en af slagsen. (godt jeg ikke linkede til dyre våben)[Smile]

Jeg har i dag modtaget den Wolf-Eyes 9TX HO som jeg bestilte i går, og har lige været ude i mørket og teste. Hold da fast mand hvor kan den lille lygte dog lyse i forhold til det store skrummel af en Maglite jeg har, og så er den endda "kun" på 200 lumen, jeg tør da slet ikke tænke på hvor vild den på 1800 lumen må være.[8D]

Til info skal det siges, at der vist stadig er nogle demo modeller af min lygte tilbage til 229 kr. inkl. batterier (normalpris 449 kr. + batterier), det kan på ingen måde ses på lygten at det er en demo, og garantien er selvfølgelig samme som på en ny.

De siger derinde, at de sælger helt vildt mange af jagtsættene til montering på riflen osv på 700 lumen, hvis jeg syntes at min på 200 lumen er kraftig, så er 700 lumen vist rigeligt til eftersøg af svin osv.

Til sidst: Nej jeg har ingen forbindelse til firmaet der importerer disse lygter, er blot begejstret.

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#3
De skal da vist til at læse lidt op på den svenske lovgivning. Deres hjemmeside linket til reglerne om fast belysning på åtel (http://www.regeringen.se/sb/d/11462) på en måde så man ikke kan andet end at tro at det omfatter deres lygter. Det er IKKE tilfældet da en sådan lygte IKKE regnes som fast belysning og derfor er strengt ulovlig at bruge i forbindelse med grissejagt i Sverige. Man må benytte en sådan lygte til eftersøg, men det er noget helt andet. Hermed gør hjemmesiden sig efter min mening sig skyldig i vildledning og overtræder dermed dansk lovgivning.
Mvh.

Yeti
Svar
#4
Det har du fuldstændig ret i, og det forklarede jeg ham også i telefonen. Det tog ligeledes lidt at få fortalt, at vi ikke rigtig har noget at bruge den slags til i DK, da der ikke må jages med riffel efter solnedgang :o)

Har også forklaret ham, at det kun er tilladt at bruge lys i forbindelse med eftersøg. Men omvendt skriver de jo ikke i hvilke jagtsituationer de er anvendelige, eller tilladt til. Læser jægeren selv artiklen der er linket til, er det egentlig ikke så svært at forstå hvad der menes med fast belysning.

Men som sagt har jeg fortalt ham, at deres link er irrelevant, i hvert fald i forbindelse med deres produkter.

Jeg kender et utal af jægere som har monteret lygter på deres rifler, med henblik på brug til eftersøgs situationer. Til den slags vil de være fortræffelige, og det var egentlig med den grund at jeg skrev tråden.

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#5
Så er linket fjernet fra deres side!

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#6
Ja jeg skrev en mail til dem som åbenbart var til at forstå.
Mvh.

Yeti
Svar
#7
Det er da rart at de lytter.

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#8
Ja, bestemt. Lygterne ser da i oevrigt ud til at vaere ret fede.
Mvh.

Yeti
Svar
#9
Ja, jeg er i hvert fald imponeret over deres formåen!

Så lige en video på deres side, hvor de slagtester en af deres lygter ve at stå og hamre den ind i et træ igen og igen uden der sker noget med den[Smile] Solidt kram.

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)