Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
7x61
#1
hej, jeg har en 7x61 S&H shultz og larsen riffel med mauserlås. produktionsnr. 1973. er der nogen der kan hjælpe mig med hvornår den er lavet og evt andre detaljer omkring den, hvor mange der er produceret osv.
Svar
#2
Mauserlås, eller cylinderlås? Forskellen er markant...

En model 54J er lavet med et snr på op til 1886, sikkert mere...

Jeg er ikke inde i Otterups produkter, men hvis ikke serienr starter forfra for hver model der blev lavet, kan jeg forestille mig der er tale om enten M54J ellerM60...

Læg et billede på og kom med flere detaljer...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#3
@højen

Har du mulighed for at lægge billeder ind - låsestol/lås.

Bogen om Schultz Larsen indeholder kun numre fra M60. En 54J er bygget på en lås fremstillet i Otterup - med lukkeknaster bagest på bundstykket.

[Image: ajbutton1.gif]
mvh
Svar
#4
En gruppe på Fyn indsamler og har viden om de våben der er blevet produceret på fabrikken i Otterup. Nærmere på PM.
Mvh. Finn
Svar
#5
hej. nummeret på mit våben er 1973. stemplet i pibe og i låsestolen lige bag piben. billeder kommer. det er en mauserlås, som spændes når den åbnes. numrene på shultz og larsen starter ikke forfra ved hver model, de fortsætter. dog er det hverken m54 eller m60 da de begge er med s&l eget bundstykke, dette er en mauserlås, hvilket er forvirrende. men der er vel ikke andre der har produceret cal. 7x61 end dem.
Svar
#6
Det kunne være interessant at se bileder !!

Hvorfor er du pludselig i tvivl om det er en Schultz Larsen ?

Har Du prøvet at kontakte mekanikeren fra Hårby som Finn forslår ?

[Image: ajbutton1.gif]
mvh
Svar
#7
http://www.huntershouse.dk/kat408-Rifler...er-98.html

De er åbenbart producereret på Mausersystem. Hvis det vedhængte Schultz Larsen skilt har fulgt rilen, vi jeg gætte på starten/midten af firserne.

[Image: ajbutton1.gif]
mvh
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by højen

hej. nummeret på mit våben er 1973. stemplet i pibe og i låsestolen lige bag piben. billeder kommer. det er en mauserlås, som spændes når den åbnes. numrene på shultz og larsen starter ikke forfra ved hver model, de fortsætter. dog er det hverken m54 eller m60 da de begge er med s&l eget bundstykke, dette er en mauserlås, hvilket er forvirrende. men der er vel ikke andre der har produceret cal. 7x61 end dem.


Sådan en S&L med Mauserlås havde min far også, bare en 6,5x55, mener han engang fortalte at den omtalte model var med en lås der var tilvirket på Spansk licens, bekræftet af M Krogh, Jagtstuen, men hvad modellen hed, kan jeg ikke huske [:I]

Per T Nielsen

Short Action men Ultra Magnum
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#9
Jeg har en kammerat der havde en M84 der var produceret på en mauserlås. Jeg har et eller andet sted på loftet en lille brochure omkring den, og den mener jeg at jeg har fået fat omkring midten af firserne. Hans var også i 6,5x55 og med en kraftig pibe på.

Der er lidt uddybende på denne side:

http://www.huntershouse.dk/kat645-Historik-Modeller/

Christian
Svar
#10
hej, riflen der er til salg er 99% identisk med min, dog er min lås facetsleben og forreste del af skæftet er en anelse smallere på min. ved godt der er lavet en m84 model med mauser 98. men dengang var 7x61 cal. jo for længst udgået, desuden hænger det jo ikke sammen med snr. som det også nævnes er m84. bla. lavet i 6,5x55.. der er billeder på vej senere idag. den opgivne mail virker ikke, men jeg kan lige bruge hans nr. istedet.
Svar
#11
Lige for at live lidt op i en ældre tråd, jeg så tilfældigvis lige en M84 - og tilmed jubilæumsmodel på lauritz:

http://www.lauritz.com/Item/Item.aspx?La...86EndTagRU#

15k er vurderingen for en mauserlås med en Otterup pibe og lidt pænt træ..

Christian
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)