Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Præcision i 7x64
#1
Efter en fantastisk jagt tur til Polen denne uge med en del skud til kronvildt på pürch syntes jeg et min 6,5x55 er lidt for lille, så jeg er på udkig efter en ny rejseriffel i mellem kaliber. Efter at have læst en del om 7x64 er jeg ved at overveje denne men så læste jeg dette på Normas hjemmeside:

280 är alldeles utmärkt för precisionsskytte medan den europeiska föregångaren 7x64 inte medger samma möjlighet pga sitt extremt långa kulläge.

Sakset herfra:

http://www.norma.cc/content.asp?Typ=58&L...0Remington

Har det noget på sig? er den svær at få til at skyde præcis?

Inden i nu foreslår 30.06 og 9,3x62 bliver de bortdømt med det samme pga. at den første bare er for kedelig og 9,3 har jeg haft og syntse den er alt for grov, specielt ved råvildt. andre bud på kaliber er da stadig velkomne[Smile]

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#2
Nu du overvejer 7mm...så kig lige på 7mm08...kort lås (nedkalibreret 308W hylster)...og lav rekyl...!
Svar
#3
Hej Sako

Hvad med en 7x57, der et stor kuglevalg til den og du får en riffel der opfylder kravet on mindst 7mm kugle og lav rekyl[Wink], da flere lande ikke accepterer militærkalibere, så må den være oplagt, jeg kunne også foreslå 8x57JS som er på vej retur iblandt jægerene.[8D] Men så støder du på militærdelen[xx(]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#4
7x57 var standard i det spanske militærs Mauser model 1893. Den har derudover, også været brugt i andre spansktalende lande. Så den falder også på en ”blakket” fortid som militærkaliber.

Christian
Svar
#5
Jeg synes nu også godt om 7mm projektiler ...

Men foreslår at du tager 7 rem, det er nemmere at lade ned end op [^]

Jeg er glad for min Sako 75 i 7 mm, hvis jeg gør mit, så gør den resten[:p]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#6
Til jagtbrug er 7x64 helt fin. Jeg lader til en fuldskæftet 7x64, der faktisk skyder fint, selvom skæftetypen ikke fremmer præcision.

Jeg skyder selv med 280AI. På mange måder syntes jeg det er et bedre allround kaliber end 3006. Jeg gik selv bort fra 7mm rem mag, da jeg var lidt træt af de store magnum hylstre.

Hvis du har set dig varm på en 7x64, så købe den. Jeg tror ikke du vil fortryde noget. (jeg vil dog ikke anbefale den i fuldskæftet, da den taber en del hastighed).

Mvh Søren
Svar
#7
Jeg har besluttet mig og det bliver 7x64[Smile] lås og skæfte er bestilt og GT er sat i gang med at finde en pibe[Big Grin] Jeg behøver vel ikke nævne at det er en Sako lås[Wink]

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#8
Det skal nok blive godt!
Husk nu billeder! Hvilken lås har du fået fat i?
Mvh Søren
Svar
#9
Sako 75 længde 4[Smile] eneste minus er at det desværre er med key concept[Sad] Jeg syntes ikke det er pænt, men det må jeg nok leve med.

Skæftet bliver et KKC

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#10
Hej Sako.
Min gamle fader har skudt med 7X64 det meste af sit jægerliv. Han har skudt både elge og hjorte. Den er er umådelig fladt skydende.
Hvis du er interreseret kan du sende mig en PM.
Mvh. Krik
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)