Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zeiss classic og victory
#1
Hej Alle

Var forbi en jagtforretning forleden.

En i øvrigt meget kompetent sælger der kunne fortælle mig, at der var en "lysende" forskel mellem classic- og victory-serien.

Forskellen skulle bestå i, at man hos classic kan se lyset om dagen, mens dette ikke skulle være tilfældet med en victory. Jeg stillede mig spørgende over for forskellen, men efterfølgende kunne jeg ved selvsyn i butikken konstatere, at det er tilfældet.

Kan det virkelig passe, at Zeiss ikke kan løse et problem, som andre billigere mærker kan klare?

Mvh.

K

Min næste skal være en 243'er...
Min næste skal være en 243'er...
Svar
#2
Hej

Det var en af grundene til at jeg valgte S&B Zenith fremfor Victory. Jeg troede heller ikke umiddelbart på sælgeren da han sagde at Victory ikke kunne indstille lysstyrken tilfredsstillende både i mørke og lys før jeg selv så det. Synes dog man kunne vælge enten en natmodel hvor man ikke kan se lyset om dagen eller en dagmodel hvor lyset ville blænde kraftigt om natten. Det er ca 4 år siden og jeg har bestemt ikke fortrudt valget af S&B Zenith der har 7 trin til nat og dag. Jeg vil dog tro at Zeiss har rettet op på den brøler siden, men det har de måske ikke?
Svar
#3
+ at der er større synsfelt i victoryen. den har ikke så stor et tunnelsyn som den billige

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#4
Zeiss Victory Diavari = kun natlys
Zeiss Victory varipoint = lys til både nat og dag

Ja - køber man en classic får man fordelen ved belyst sigte, der kan ses både nat og dag (som varipoint), men må undvære Lotutec, større FOV, og den bedste optik, der kan opdrives[Smile]

Dertil kommer at varipoint har et trådkors i 1. billedplan og en dot i 2. billedplan - hvilket er temmelig godt fundet på, da dot'en ikke fylder ret meget selv ved høje forstørrelser...

J.
Svar
#5
Tænkte det nok.

Mærkeligt, at det kan lykkes for langt billgere kikkerter at være synlige om dagen.

K

Min næste skal være en 243'er...
Min næste skal være en 243'er...
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Karoma

Tænkte det nok.

Mærkeligt, at det kan lykkes for langt billgere kikkerter at være synlige om dagen.

K

Min næste skal være en 243'er...



Jeg tror ikke at du har forstået forskellen på Zeiss kikkerter. Og det har den såkaldte kompetente ekspedient heller ikke.

Hvis du læser hvad Jamo skriver, så har Victory Varipoint en kraftigt lysende prik der kan ses i fuldt solskin. Den kan osse skrues ned så man kan bruge den om natten.
Der er nu kommet en ny model med 2 grundindstillinger i stil med Swarovski Z6i

Det er min opfattelse at model Classic netop kun har lysstyrke til natjagt. Victory Diavari ligeså, så det er ikke korrekt at en "dyr" Zeiss ikke kan fås med lys til brug om dagen.


--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)