Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sako AII med løst magasin?
#21
Der er sendt en PB
Venligst Mons
Svar
#22
Der er ihverfald taget udgangspunkt i det samme bundmetal, idet den "tunge", der ses i bundmetallet foran magasinbrønden, er her hvor hængslet sidder på den hængslede version.

Umiddelbart ligner det ellers en standard "transitionsmodel" fra perioden, hvor man gik fra L579 til A-modellerne. Burde være ca. 1981-82. Man kan se at bundstykke muffen er den nye A-model, hvor skæftet fortsat er den gamle L579 med bakkelit bagkappe og firkantet afslutning på forskæftet. Kort efter kom monte carlo skæftet "hunter-modellen" med den karateristiske røde gummibagkappe og den runde afslutning på forskæftet.

Mvh Søren
Svar
#23
Mere på Sako´s hjemmeside:

http://www.sako.fi/pdf/manuals/Forester.pdf

Mvh Anders

Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#24
Som altid er der godt input fra medlemmerne - tak for det. Glad for, at billederne har detaljer nok til at kunne hjælpe.

@300win: Ja, jeg havde godt checket Sako's hjemmeside.

@Kjeldsen: Gode observationer! De passer med mig egen formodning (i al beskedenhed [:I]).

Og så et lille tillægs-spørgsmål herfra med fare for at blive beskyldt for at hijacke tråden [^]: Hvordan vurderer man - på husmandsmaner - om riffelgangene i en riffel er i orden? [?]

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako skal være en L461 Vixen .223R :-)
Mvh Club338
... min næste Sako BLEV en L461 Vixen Varmint .223R med Lothar Walther pibe :-)
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by Club338

Og så et lille tillægs-spørgsmål herfra med fare for at blive beskyldt for at hijacke tråden [^]: Hvordan vurderer man - på husmandsmaner - om riffelgangene i en riffel er i orden? [?]

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako skal være en L461 Vixen .223R :-)



Skyder den præcist er riffelgangene i orden[Wink]

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)