Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hornady RN 220gr i 30-06 har i prøvet den ?
#1
Hej.
Jeg tager på grisejagt på tirsdag i Polen.
Jeg kom til at tænke på om ikke sådan en blød og tung kugle ville være godt til nogle grise. Jeg har også tænkt på Hornady SST 180gr.
Norma`s Vulkan i 180gr. Jeg vil gerne høre fra jer, hvad i mener og her prøvet

Mvh Maubla
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar
#2
Hej Maubla . Hornady 220grains er en hård standard kugle som også fungerer godt i 300winmag , den laver en lille sårkanal i 30.06.

SST og Vulkan giver større sårkanal , Vulkan eller Oryx ville jeg vælge .(den gang jeg havde 308win brugte jeg 11,7gram Vulkan , virker rigtig godt) Hilsen A-bolt
Svar
#3
Jeg har skudt grise med den i et par år, med rigtig fin resultat. Nogle af mine bekendte har også brug den i flere år og er glade for den.

Jeg opfatter den bestemt ikke som hård, og den egner sig fint til de lave hastigheder 30-06 kan præstere med den.

Den skød meget præcist i mine piber.

Kan anbefales at prøve den.

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#4
Hej alle
Buba det er jo din gamle Blaser pibe jeg har, så det skulle jeg nok kunne få til at fungere, men hvilken kugle ville du vælge at skyde med til gris i 30-06 ?. Jeg har nogle 180gr. Vulkan kugler til at ligge

Mvh Maubla Ole
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar
#5
i forrige uge brugte jeg 220 RN i 3006 på drivjagt i Polen: 13 grise hvor de 11 gik 0 meter, 1 leverkugle gik langt og en mavekugle 100 meter.
jeg anbefaler !

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#6
Er der nogen af jer der bruger 220gr RN der kender Vo?
Svar
#7
709 - 762 ms. ifølge Norma (30-06)jeg går ud fra det er den du mener.
Nu kan man jo ikke stole på fabriksopgivelser - så det siger jo ikke så meget [Wink]

Men sådan kan man ikke stille et spørgsmål Jamo [Big Grin] - det kommer jo an på landningen mm., pibelængde, stigning, temperatur.

Det helt rigtige er at måle sin egen, men quickload er rimelig nøjagtig, hvis man har de rigtige data.

[Smile]AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#8
@Maubla
I den pibe skyder de super godt. Har stadigvæk skiver fra prøveladninger med den kugle, nogle nede på under 10 mm i spredning på 100m.

Hvis du bare vælger noget 180+gr går det næppe galt.

Men netop Vulkan har jeg aldrig været begejstret for.
Tag hellere Alaska.

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#9
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...kugle,test
Svar
#10
Citat:quote:

709 - 762 ms. ifølge Norma (30-06)jeg går ud fra det er den du mener.
Nu kan man jo ikke stole på fabriksopgivelser - så det siger jo ikke så meget

Men sådan kan man ikke stille et spørgsmål Jamo - det kommer jo an på landningen mm., pibelængde, stigning, temperatur.

Det helt rigtige er at måle sin egen, men quickload er rimelig nøjagtig, hvis man har de rigtige data.

AB



Sorry - jeg har nok ikke udtrykt mig klart nok... Det jeg spørger til er, om dem der selv lader med denne kugle - og har gode erfaringer - også har målt Vo. Jeg er ganske klar over, at pibelængde, ladning osv osv er afgørende.[Smile]

J.
Svar
#11
[Smile]

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)