Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rygter siger ...
#1
... at halvautomatiske rifler vil blive totalt forbudt i Danmark.
Er der nogen, der har hørt mere om det ?
Jeg ved at der p.t. står at det er muligt, men det skulle være noget
Justitsministeriet har haft oppe til diskussion for 14 dage siden.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#2
Er der en aktuel begivenhed der begrunder det?
Jeg talte med Våben sheriffen i torsdags og han sagde at med plump vil jeg sagtens kunne få en tilladelse.
Eller er det Lene pigen der har fået af vide at hun er ved at være lidt løs i det og fejlagtigt tror det er våbenloven der skal strammes[xx(]
Svar
#3
Det var et opslag en af mine kunder fra Århus Pistol Skytte klub havde fået. Han er vidstnok formand for sortkrudt skytteforeningen og
samtidig aktiv hjemmeværnsmand. Så det er nok via et af de to steder han har fået skrivelsen.

Jeg har efterfølgende snakket med "Våben Sheriffen" i Randers, der kunne fortælle at han havde hørt det samme.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#4
efter sigende skulle det kun dreje sig om våben af mili-typen... men jeg kunne forestille mig, at man som vanligt læner/støtter sig op ad den svenske lovgivning...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#5
Jamen det er jo en logisk fortsættelse af de allerede alt for stramme våbenlove vi har her til lands! Det hele ender med at vi ikke må eje andet end luftgeværer og så kan statsmagten igen kaste sig over de forsvarsløse og ubevæbnede borgere! Det har vi jo set før, både under hhv. Estrups højrediktatur og i samarbejdspoitikkens tid! Selv hjemmeværnet får nu i stor skala sine våben inddraget.

Det må sgu' da snart være på tide at almindelige borgere igen samles i skytteforeninger, for at kunne forsvare vores demokratiske borgerrettigheder mod den sværtbevæbnede statsmagt (det gjorde man også under Estrup!).

Allerede Hitler sagde i 1935, da han havde gennemtrumfet en vidtgående våbenlov der inddrog alle private våben, at: Vore gader vil blive sikrere, og vort politi mere effektivt og verden vil følge vores vej ind i fremtiden.

Og se så lige hvordan det gik med Tyskland! For ikke at tale om resten af Europa!

Og jeg synes ikke engang at forbudet er spor i tråd med den terrortid vi trods alt lever i, for hvori består den øgede sikkerhed i at afvæbne folket? Jeg føler mig da langt mere tryg og sikker når jeg ved at min våbensamling er inden for rækkevidde hver nat, for det tilfælde at Al Qaida, Hells Angels eller fx Gestapo ringer på døren en sen aften!

I det hele taget kunne jeg godt tænke mig en diskution om hvem det egentlig er, der skal have del i (automat-)våbnene (og dermed i magten) her i landet?

Selv er jeg da ikke spor i tvivl om at der er os - folket - der skal have dem, eller i det mindste nogen af dem. Våbnene altså.

Hvem skulle det ellers være? Da vel for alt i verden ikke
politikerne! Det vil da hurtigt gå helt galt!
Nej, lad os dog få lov til at beholde vores automatrifler. Dermed har vi også en reel mulighed for at forsvare os selv og vores demokrati mod både Al Qaida og hvem der ellers vil os til livs!

Og lad mig så lige til sidst gøre opmærksom på at dér hvor kun politiet har våben, dér har man også en politistat!

Varme hilsner Umimmak Torulleq
Man er vel fra et hjem med gevær ... .

Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Dr. Strangelove

efter sigende skulle det kun dreje sig om våben af mili-typen... men jeg kunne forestille mig, at man som vanligt læner/støtter sig op ad den svenske lovgivning...


Jamen herovre er der mig bekendt ingen restriktioner i forhold til automatvåben - har selv lige investeret i en BAR (med stålreceiver) i .338 WM til vinterens drivjagter.

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret!


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Umimmak Torulleq

Og lad mig så lige til sidst gøre opmærksom på at dér hvor kun politiet har våben, dér har man også en politistat!



som udgangspunkt skal du regne med, at der er 3 typer mennesker der vil have dine våben...

tyveknægtene...
politikerne...
politiet...

3 facetter af samfundet der skinner med samme lys...

hmmm... jeg mener at Amerikanerne siger:

WHERE GUNS ARE OUTLAWED, ONLY OUTLAWS HAVE GUNS...

måske er vi i virkligheden dybt kriminelle, bare uden at vide det... [8D]

men nu er verdenen nu en gang skruet sammen sådan at vi ikke kan interessere os for frimærker, golf og fodbold allesammen... gud bedre det!!!

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Rex

... at halvautomatiske rifler vil blive totalt forbudt i Danmark.



Tja, der har efterhånden været rumlet om det i årevis - på et tidspunkt sker der vel noget.

Set rent praktisk så tror jeg ikke det kommer til at betyde så meget for os. Om våbnet er halvautomatisk eller ej er ikke det afgørende - plomberingen til to skud er det der gør hele forskellen.

Jeg håber bare på at man viser tilstrækkelig besindighed til at civile våben ikke skal svejses.

På den anden side mener jeg at våben der ligner moderne militære våben ikke hører hjemme i civile stuer [:0] - og jeg er ellers en stor fan af Bruce Willis [Wink] .

Situationen er naturligvis en anden hvis borgerne er bevæbnede til fædrelandets forsvar a la Schweiz. Om fædrelandet så skal forsvares mod staten er en helt anden (iøvrigt meget spændende) diskussion.

osterwald
Svar
#9
Ikke enig Osterwald, det kan vel ikke have nogen som helst betydning hvordan våbnet ser ud ??
hvad bliver så det næste ?? skal vi så alle sammen også skyde med det samme kaliber og hvad med halvauto haglgeværerne og skal vi alle køre i den samme slags bil det ville jo unægteligt være billigere hvis alle kørte i VW Golf sikken en "deal" kan vi idet mindste få lov at bestemme farven ??
og måske bliver det forbudt at være grim eller dum NEJ tak jeg vil gerne have lov til selv at bestemme over mit liv tak.

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Citat:quote:

Originally posted by Dr. Strangelove

efter sigende skulle det kun dreje sig om våben af mili-typen... men jeg kunne forestille mig, at man som vanligt læner/støtter sig op ad den svenske lovgivning...


Jamen herovre er der mig bekendt ingen restriktioner i forhold til automatvåben - har selv lige investeret i en BAR (med stålreceiver) i .338 WM til vinterens drivjagter.

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret!



mig bekendt må svenskerne ikke eje militær type våben... men udlændinge må gerne gå på jagt i sverige med dem...

den du nævner er vist rimelig civil...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#11
Bare lige for at få det præciseret: Hvad er en militær-type våben [?] Vil det sige, at bare den er sort så er det NO-GO eller er det ala M16 eller hva ??????

Takleberry

[Image: anim-ChicagoPD.gif]
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Takleberry

Bare lige for at få det præciseret: Hvad er en militær-type våben [?] Vil det sige, at bare den er sort så er det NO-GO eller er det ala M16 eller hva ??????

Takleberry

[Image: anim-ChicagoPD.gif]



det kunne være ruger mini 14...

ar 15/m16...

garand...

us carbine...

things like that...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#13
Det er muligt, at der er et eller andet forbud her i Sverige - prøver lige om jeg kan undersøge det nærmere....

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret!


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#14
det lyder godt, for jeg kender en der har et mili våben og han ville gerne vide om han må tage det med til sverige...

jeg mener at våbnet bare skal være plobet til max 5 skud...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#15
Vi skal have en sammenlagt Våben ejer forening(alt incl.), ellers får vi ikke de paphoveder til at vågne. USA har gode erfaringer med dette

Skit vir die kruis op die rooineke
Skit vir die kruis op die rooineke
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Det er muligt, at der er et eller andet forbud her i Sverige - prøver lige om jeg kan undersøge det nærmere....

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret!



Det behøver du ikke Høgh, du ka' bare spørge mig [Smile]. Det forholder sig som Dr. Strangelove siger (ingen assaulte våben)- svenskere må f.eks. ikke købe AR15'ner (til jagt....vedr. IPSC/sportsskydning ved jeg det ikke helt præcist, men det ved de vist heller ikke selv), men danskere, nordmænd og finnere med behørig tilladelse fra hjemlandet må gerne bruge dem til jagt i Sverige hvis magasinet er plomberet til 5 skud (et i kammeret og fem i magasinet).

Forøvrigt håber jeg ikke at der er for mange "våbenmodstandere" der læser Umimmak Torulleq's indlæg her i tråden..........at civile skal tillades våbenbesiddelse for at sikre sig mod statens overgreb er for mig en betænkelig indgangsvinkel - det er da netop et argument for staten til at forbyde civil våbenbesiddelse......eller har jeg misforstået indlægget?
Med venlig hilsen


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: dfdr.jpg]
Svar
#17
Ja ID
Hvad ER Problemet[?]

Skit vir die kruis op die rooineke
Skit vir die kruis op die rooineke
Svar
#18
Det burde være indlysende, men for at forklare det nærmere kan vi jo lave en analogi til USA/EU og Iran.........jeg kan li'som godt følge den tankegang at det ikke er særlig spændende for USA/EU hvis Iran udvikler atomvåben (se USA/EU som staten og Iran som den civile borger).

Nu syntes jeg faktisk heller ikke, at de "statsovergreb" vi bliver udsat for her i landet, kan berettige befolkningen (os) til væbnet kamp mod staten!

Med venlig hilsen


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: dfdr.jpg]
Svar
#19
Citat:quote:

Nu syntes jeg faktisk heller ikke, at de "statsovergreb" vi bliver udsat for her i landet, kan berettige befolkningen (os) til væbnet kamp mod staten!



Vil du have en kopi af min restskats indbetaling[xx(]
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by okj

Citat:quote:

Nu syntes jeg faktisk heller ikke, at de "statsovergreb" vi bliver udsat for her i landet, kan berettige befolkningen (os) til væbnet kamp mod staten!



Vil du have en kopi af min restskats indbetaling[xx(]



[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)