Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mårhund i fælde, hvordan?
#1
Det er triste nyheder når man får at vide at der er blevet set mårhund på ens naborevir. Den situation er vi desværre kommet i, så da vi fik det at vide var planen hurtigt klar. Mine fælder skulle hentes hjem fra min kammerat, som havde lånt dem og nu skal de i aktion.

Da vi jo aldrig har prøvet at fange mårhund før vil jeg høre om der er nogen der har erfaring med dette. Hvor det er bedst at placere fælderne og hvad der skal bruges af madding? Jeg ved at mår og ræv er temlig glade for wienerbrød, men virker det også til mårhund? Det er jo ikke mår og ræv vi går efter. Vi er kun interesseret i at fange mårhunden.

Jeg håber der er nogen, som kan hjælpe os så vi kan få den i fælden.

Mvh
Jonas
Svar
#2
Husk, hvis I skulle fange en, så afliv den ikke, men få den udstyret med et " Judas" halsbånd.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#3
Et tip til fælder placeret på jorden er, at lægge et lag jord på trådnette i bunden af fælden. Det er ikke alle dyr der er vilde med at gå ind i fælden,når de skal gå på bart trådnet.

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#4
Jeg er helt med på at hvis vi fanger en så bliver den ikke aflivet, men jægerforbundet og SNS bliver kontaktet med henblik på at udstyre den med sender.

Jord eller græs i bunden er jeg også klar over. Men mange tak for tippet alligevel [Smile]

Mvh
Jonas
Svar
#5
Husk lige og få kræet steriliseret også, hvis den får halsbånd på [Wink]
Held og lykke med at få fanget djævlen(e).

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#6
Hvis jeg møder banditten, så skal jeg sørge for, at den bliver kremeret (med en Nosler BT) [8D]

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#7
@AB. Ja, for dens egen skyld vil jeg også anbefale den at hoppe i fælden, i stedet for at vise sig en dag hvor jeg har riflen med. For så bliver der ikke noget med fancy GPS halsbånd og prøveløsladelse til den [Wink]

Boldsen. Jeg kan garantere dig for at de ikke får lov til at slippe kræet løs igen, før jeg er 112% sikker på at den ikke kan lave flere små bæster.

Men jeg mangler jo stadig nogen forslag til hvilken madding der vil være bedst til sådan en laban. Jeg tror også naboerne vil sætte pris på at den kom væk. Sidst vi var på jagt var der ikke en eneste and i deres vandhul og det har de aldrig oplevet før [Sad] Så igen, alle tips til madding modtages med kyshånd.

Mvh
Jonas
Svar
#8
Prøv med en and.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#9
Citat:quote:

Prøv med en and.



[Big Grin][Big Grin]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#10
@Lassescout. Ja du siger da noget. Hjernen tænker ikke altid helt logisk når man studerer [Smile]

Mvh
Jonas
Svar
#11
Jvf. SNS' mårhundekoordinator, så er fisk/fiskeaffald det bedste. Det siger de svenske og finske erfaringer. En dåse tun kan også gøre det, men noget som lugter "godt" er bedst.

Panthera

[Image: Img_2757-1.jpg]
Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#12
Så må jeg have fat i fiskehandleren og få nogle af hans rester. Ellers er sild vist heller ikke det dyreste at bruge som madding. Jeg vil gerne smide nogle kroner for at få fat i den laban [Smile] Det nyeste er nu at der også er blevet set mårhund ude hos min kammerat. Så nu skal vi i gang med det store fælde-byggeri i de nærmeste uger.

I får selvfølgelig en melding hvis der er nogen af os der er heldige at få en i fælden.

Mvh
Jonas
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)