Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hanebøssejagt.. UPDATE. (se sidste indlæg)..
#1
Der er jo ad åre en del eksempler herinde på at der er nogle ærede medlemmer der besidder gamle hanebøsser (jeg selv incl.)...[:p][:p]
Nu læste jeg for et års tid siden i et jagtblad, at der eksisterede nogle "soserieteter" for gamle engelske hanebøsser, og syntes det så lidt sjovt/hyggeligt ud[Big Grin][Big Grin]...

Og i den forbindelse fik jeg en ide, om at vi herinde kunne gøre noget ligende.... Dog selvfølgelig uden skelen til bøssernes produktionssted, men dog med et krav til at det skal være hanebøsser..

Er der nogen der er interesseret i sådan et arrengement??[?][?]
Og er der nogen der kender et sted det evt. kunne forgå, hvor der kunne skydes et par fasaner (eller harer og agerhøns) uden de stor omkostninger??

Her til at starte med er det blot "en stikken fingeren i jorden" og så kigger vi på detaljerne senere...
Men man kunne jo forstille sig en fast jagt om året (eller måske 2) på en eller anden forud bestemt weekend, og at man så kunne flytte lidt rundt geografisk, så man kommer lidt væk hjemmefra..[^][^][:X]

________________________________________________________________________________________________
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#2
Jeg er klar.[Smile]
Svar
#3
Jeg er klar-og det er mine "ørebøsser" også...[Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#4
god ide er klar

Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.ahlarsen.dk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#5
Hej,

Jeg er også med på ideen, men sådan rent tidsmæssigt kan jeg først deltage i næste sæson.

Knæk og bræk
Flemming
[Image: MilleVTF.jpg]
Knæk og bræk
Flemming
Svar
#6
[:p]Det ser da allerede lovende ud..[:p]

Når nu "jungletrommerne" har haft deres virkning, bliver det nok endnu bedre..[^][^]

Er der stemning for at vi skal "nå" det i indeværende sæson (lige bort set fra Flemming[Sad]), eller skal det først være i næste???

Og hvis der er nogen der har muligheder/ideer til hvor det evt. kunne forgå, er jeg lutter øre....[Smile]

Jeg vil gerne "stå" for at arrengere/invitere, hvis det kræves..

Jægerhilsner Bo

________________________________________________________________________________________________
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#7
JEg vil også gerne deltage....... [}Smile]

BigDane

Jag eller bliv jaget...

VENI VEDI VICI

***B***L***A***S***E***R
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#8
hvis jeg kan få tid så er jeg også klar!
Svar
#9
Der lyder som en super ide!! Jeg er klar[Big Grin]

"At diskutere med kvinder er som at prøve at læse avis i stormvejr"
"Hellere dø stående, end leve på knæene"
Svar
#10
Jeg er osse klar til at spænde hanerne.

/bundgaard
Svar
#11
Fedt med 9 "intresserede"[:p].. Det tyder da på det burde kunne blive til noget.

Men vi mangler stadig nogle tilbagemeldinger mht. om vi skal "nå" det i indeværende sæson[?], og om der er nogen der har nogle gode ideer til steder der kan/må bruges??
Desuden kunne jeg godt tænke mig at vide om der kan/skal sættes "en økonomisk ramme" for sådan et arrengement[?]..
For mit eget vedkomne kunne jeg forestille mig at hvis ikke vi kan finde et "gratis" sted (alla et par flasker til en venlig udlåner) kunne det ligge på hvad en gæsteplads koster (og i mit konsortie er det 300,-).
Men da jeg endnu ikke har haft tid (og ikke ved om det skal være nu) har jeg ikke undersøgt mine ret begrænsede kontakter..

Desuden kan det nævnes at jeg i weekenden på jagten for første gang fik prøvet min gamle hanebøsse[:p][:p].. Den skød 3 fasaner[Wink].. Og hold da op hvor lå den godt[Big Grin].. Vejer ingen ting og næsten uden rekyl.. Men efter at have skudt +30000 skud med min O/U er det temmelig svært at vænne mig til at der pludselig er to aftrækkere[:I][:I]... Men det gik..

________________________________________________________________________________________________
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#12
På vegne af Kluden, kan jeg meddele at han også er klar, med Husquarna mod. 17 cal.16

LANI

Exclusive confirmed member of "Team Headshot"

DILLIGAF

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
#13
Superklar! - nu også i stand til at skrive mine egne indlæg[Big Grin]
Er der nogen ny udvikling på hane-fronten???

Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Svar
#14
Nej videre er vi ikke kommet..
Har desværre været voldsomt arbejdsramt i den sidste tid..

Men jeg mangler også lidt tilbagemeldinger på nogle spørgsmål jeg har stillet..
[?]

________________________________________________________________________________________________
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#15
[Smile] Jeg har mange gange været voldsomt tiltrukket af et haneprojekt. Den første skyder, jeg gik med, var en Sauer&Sohn hanebøsse i kal.16
Nu gider jeg da godt lave én [Smile]
Walnut
Svar
#16
Det kan du da måske godt nå..
Det ser jo lige nu til at hanebøssestartskuddet først bliver næste sæson..

Ellers må du "låne" min den gamle, og sætte et stykke nyt nød på..
Hvis ligefrem du mangler arbejde..[Big Grin]

________________________________________________________________________________________________
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#17
Citat:quote:

Den første skyder, jeg gik med, var en Sauer&Sohn hanebøsse i kal.16
Nu gider jeg da godt lave én



Du siger bare til,sådan een har jeg da sjovt nok lige på lager.....[Wink]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by ULG

Citat:quote:

Den første skyder, jeg gik med, var en Sauer&Sohn hanebøsse i kal.16
Nu gider jeg da godt lave én



Du siger bare til,sådan een har jeg da sjovt nok lige på lager.....[Wink]

Hilsen Ulrik



Hej Ulrik
Den skal være ædel[8D] i cal. 16[8D], have grimt træ[B)], godt metal[8D] og være billig[:I] [Big Grin]
Walnut
Svar
#19
Hej Wally,jeg skal lige ha den fisket frem(altså Saueren!!),så ser jeg lige nærmere på den....[Wink]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#20
Hvis alt går vel erhverver jeg mig en bette hanebøsse imorgen, så hvis der er plads til flere er jeg gerne på (forudsat at der ikke kræves voldsomme kirugiske indgreb på bøssen, førend den er skydeklar). Bonusinfo: Jeg har en kammerat der er amatør-fotograf, som længe har spurgt efter en "jagtinvitation" så han kan lufte udstyret. Så hvis der som ovenfor nævnt er plads til en mere, kan jeg tillige bidrage med en fotograf til at forevige herlighederne hehe.

"At ramme ved siden af er også at ramme!"
"At ramme ved siden af er også at ramme!"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)