Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ny håndkikkert
#1
Så er jeg på banen igen.

Denne gang drejer det sig om håndkikkerter. Jeg står for at skulle købe en ny og kunne godt tænke mig at høre lidt om folks erfaringer.

Jeg har "nogle tusinde" at gøre godt med og går i tanker om at købe en Bushnell elite 10 x 40. Er der nogen der kender denne kikkert og har noget pænt eller mindre pænt at sige om den?.

Alternativt har jeg kigget på Leupolds Mojeva(ikke sikker på stavemåden) som jeg har læst pænt om her på siden.

Andre gode ideer og forslag modtages gerne.

mvh

Bomholt
Svar
#2
Go for the alternative.
Jeg har haft mange håndkikker i hånden - og selvom Mojave er steget en del siden lanceringen er det stadig virkelig value for money.

Search evt. lidt rundt her på sitet og find leads til sites i UK - der er stadig en del at spare.

/bundgaard
Svar
#3
@Bomholt: Hvis du tilfældigvis skal til US, så koster en Mojave lige under 2000,- derovre(omregnet til DKK ;-))

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#4
Nikon Monarch 8,5x56.
Jeg kan skaffe den til halv pris af hvad den koster hos Korsholm - så du siger bare til [Smile].
Har den den selv, og den er ganske fin både dag og nat
Svar
#5
Mojaven er en fed lille kikkert - den vil du blive glad for.

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#6
Har set at der er en næsten ny Leupold Mojave til salg for 2700 kr på jagtformidling.dk. Det lyder da som en meget fair pris hvis den altså er i orden, hvilket sælger påstår i annoncen. Så kan det vist næsten ikke betale sig at bestille den hjem fra England. Jeg købte selv én fra england for ca. 3100 kr for nyligt og det var det billigste jeg selv kunne finde over nettet. For god ordens skyld kender jeg ikke sælger, ville bare give dig et tip.
Svar
#7
I øvrigt er jeg super glad for min egen Mojave. Har netop haft den med på bjørnejagt i Canada og det var en fornøjelse at kigge i den, selvom vi flere dage brugte over 8 timer på at kigge gennem kikkerten i håb om at spotte sortbjørne. Jeg kan varmt anbefale den.
Svar
#8
Jeg syntes du skal tage ind i en jagtbutik nær dig og se igennem en Hawke Frontier.

Det er en suveræn kikkert til prisen.

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#9
Den Mojave på jagtformidling var desværre solgt da jeg ringede - men tak for tippet alligevel....

Er der virkeligt ikke nogen der kender Bushnells Elitekikkerter og har erfaring med dem ?.
Grunden til at jeg er særligt interesseret i dem er, at de har "raingaurd", hvilket jeg synes fungerer fint på den Bushnell sigtekikkert jeg har. Personligt tror jeg at flere bukke har overlevet nærkontakt med en jæger fordi jægerens kikkert var dugget end fordi optikken ikke stod distancen.

Men tak for svarene til nu.

Bomholt
Svar
#10
tag bushnell'en - jeg har selv både håndkikkert i 10 x 42 og sigtekikkert - begge købt hos theopticzone i usa. super lys og skarphed, god og hurtig fokusering - og ja rainguard virker suverænt!!!

________________________
load'n make ready !
________________________
load'n make ready !
Svar
#11
Hva' så Bomholt. Fik du handlet et par linser ???
[Big Grin]Jeg har lige købt denne brugte Swarovski SLC 7x42.[:p]
Havde den med en tur ud at gå idag. Den virker.[Big Grin]

[Image: DSCF0009.jpg]

[Image: DSCF0008.jpg]

Mvh Hilbilly

Roser er røde
Violer er blå
Dine øjne er-----Åh fuck da også.
Jeg tager på jagt.
Sover du når jeg kommer hjem ??
Mvh Hilbilly

Roser er røde
Violer er blå
Dine øjne er-----Åh fuck da også.
Jeg tager på jagt.
Sover du når jeg kommer hjem ??
Svar
#12
Nej jeg har ikke fået købt den kikkert endnu.

Forhørte mig om den mojave til 2700 - men den var solgt inden jeg nåede frem ..... surt.

Jeg er sikker på at den swarovski er top klasse - hvad har sådan en stået i ?.

Jeg har ligget lidt underdrejet mht håndkikkert den sidste tid, da jeg har været optaget af hus/grundkøb inden staten skal have moms for slige sager. Man kunne jo hævde at med 100.000 sparet på moms burde der være til en ordentlig kikkert[Wink].

Godt nytår til jer alle.

Bomholt
Svar
#13
SWarovskien er top kvalittet jeg også en SLC 7x42 den er super her i DK men i bjerge og og fjelde ville jeg hellere have en 10x42
Svar
#14
Jeg måtte af med 4500.-
Om det er ok, for meget, billigt ved jeg faktisk ikke rigtigt. Jeg syntes at det er ok. Billigste nypris i DK efter hvad jeg har kunnet finde på nettet er 9300.-

Og ang. jagt i fjelde + diverse så tror jeg også at en 10x42 vil være optimal. Har dog to kammerater som ikke vil bytte deres Swarovski SLC 7x42, også når de er på bukke/hjortejagt i Skotland

Mvh Hilbilly

Roser er røde
Violer er blå
Dine øjne er-----Åh fuck da også.
Jeg tager på jagt.
Sover du når jeg kommer hjem ??
Mvh Hilbilly

Roser er røde
Violer er blå
Dine øjne er-----Åh fuck da også.
Jeg tager på jagt.
Sover du når jeg kommer hjem ??
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by Rex

Jeg syntes du skal tage ind i en jagtbutik nær dig og se igennem en Hawke Frontier.

Det er en suveræn kikkert til prisen.

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.




Nej du. Det var bogstavelig talt for tåget en oplevelse. Har spildt alt alt for mange timer på at kigge i den og tilsvarende masse fremstillet glas.

Valget er let hvis man vil ha value for money. Kig på noget Tysk kvali - går man ikke fejl af. BRESSER Montana 8.5x45 med ED-optik. Der er sku Spitzenoptik

mvh
Halfdan
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)