Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
3000 kr kommer de ti at koste Natur- og Miljøklage
#1
3000kr. kommer de til at koste hvis man vil klage til Natur- og Miljøklagenævnet .

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/a...449612.ece

lille

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#2
Det er helt i ånd med hvad den siddende regering ellers har lavet - det skal ikke kunne betale sig at beklikke staten suverænitet....



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#3
På den anden side er der vel nærmest ikke den beslutning på områder der ikke (nærmest pr automatik) bliver klaget over. Egentligt synes jeg at det aller bedste ville være at et panel af dommere (fra domstolene) fik forelagt de værste sager og så i tilfælde af helt urimelige klager dømte klageren til at betale for omkostningerne ved at behandle klagen. Der skal selvsagt være et ret stort spillerum for at klage også hvor et flertal måske nok synes at det er på grænsen, men jeg kan godt blive harm over at processer trækkes i langdrag og fordyres af grundløse klager når jeg nu ved at det er mine skattekroner som i sidste ende skal dække fordyrelserne.

Men et gebyr på 3.000 har måske samme effekt - at der kun klages hvis der er noget at klage over. Måske kunne man overveje om man ikke skulle have de 3.000 igen hvis man fik ret i sin klage.
Mvh.

Yeti
Svar
#4
Hvis et gebyr på sølle 3000 kr. afholder nogen fra at indsende en berettiget klage, så må ulempen alt andet lige være mindre end 3000 kr. værd.

Hvis et gebyr medfører færre uberettigede "automatik-klager" - vil det alt andet lige medføre hurtigere klagebehandling for dem, med de virkelige klager...

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#5
jeg bryder mig ihvertilfald ikke om ideen med at det skulle være dommere som sidder og afgør dette ..... der er kø nok ved domstolene som det er nu ...... fra en som har ventet 1½ år på at få en tvist for byretten

med venlig hilsen
Kim
med venlig hilsen
Kim
Svar
#6
Hvis man får helt eller delvis ret i sin klage får man pengene tilbage. Ofte så er det landbrugets udvidelser der klages over. I den indledende fase før en landmand kan indsende relavante oplysninger til ansøgning om byggetilladelse, beløber omkostninger til rådgiver, byggekonsulent, beregning af virkning på miljø detailplaner af selve byggeriet ofte i beløb på mere end 150.000 kroner. Heri prøver man på at forudse de indvirkninger som kan ske på omgivelserne. Omgivelserne har mulighed for at klage over over planerne. Det er den pris der nu er steget fra 500 kroner til 3000. Man skal huske på at ofte så falder landmanden planer til jorden og derved er hans penge spildte. Der er ikke mulighed for tilbagebetaling.
Seneste eksempel er en landmand som er blevet beordret til at rense sit regnvand fra tagene på hans bygninger. Kommunens krav ville komme til at koste ham 300.000 kroner. Effekten af at rense tagvand for kvælstof er minimal selv set med en kritisk biologs øjne.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)