Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
sierra game king
#1
hej alle
kigger lidt paa gameking 85 gr hpbt i kaliber 243
men er i tvivl om det er en jagt kugle da
hp vel betyder hollow point
er der nogen der ved om det er en jagt kugle
der kan bruges til andet end fugle
paa for haand tak paul

out hunting
out hunting
6,5x47 L
300 wsm
Svar
#2
Gameking er en jagtkugle selvom den er med hulspids. men om den er egnet til jagt ved jeg ikke, er bange for den laver noget værre svineri i et stykke råvildt i den kaliber/vægtklasse (går ud fra du taler om 243win)
men der må være nogen der har erfaringer[Smile]

Johansen
Svar
#3
Glem de der lette kugler i 243, ja for så vidt i alle kalibre. De har ingen logiske fordele overhovedet til jagtbrug, ja eller for den sags skyld til langdistance.

Se hellere på en 100 grains SP og lad den til omkring 900-920 m/s.
Så slår den alt det råvildt ihjel du magter at skyde med den uden at du får problemer.

Sierra Game King er uanset hvor meget vand der hældes ud af ørene en glimrende billig "no bullshit" jagtkugle!

Du kunne selvfølgelig også købe en af de der fantasypremiumunødvendigtaltfordyrekugler der alligevel ikke dræber bedre, klart man skal have så dyr en kugle som muligt... NOT....

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#4
100 GR Gameking ladet til 900 m. Det noget der dur, i min 6mm fætter BR holder dem ind på 23 mm og 308 én 15 mm, i egen spredning. Det med 3-8 m/s sidevind på 200 m. så pressionen er der ikke noget at komme efter ved Sierra´s kugler.
Og den erfaring jeg har med dem gemmen de sidst 5 år i cal 30 og 6,5 rendt jagtlig er en, fornuftig tilladelig kød ødelæggelse samt blodudtræk.
Og ikke at forglemme som GT skriver, de er til at betale med ussel mammon

Skotten


Svar
#5
Sierra har et ry for god præcision, hvilket jo også skrives af andre her i tråden. At gå op i vægt og lidt ned i fart er et godt råd til at holde kødødelæggelse/blodudtrækninger på acceptabelt niveau. Så er det bare at få laddet op og prøvet det af.

Alternativt kunne jeg falde i fælden og anbefale en af de der fantasypremiumunødvendigtaltfordyrekugler der alligevel ikke dræber bedre, klart man skal have så dyr en kugle som muligt...som dog koster det samme som en anden ofte set anbefalet gammelpremiumunødvendigtaltfordyrekugle [Wink][:o)]...men det vil jeg naturligvis ikke, da det ikke var det dit spørgsmål gik ud på[Big Grin]
Svar
#6
hej alle
tak for jeres indput [Smile]
ville bare gerne vide om det var en jagt kugle
og hva den duer til
lyder mest som en varmint kugle
bare det jeg ville vide
mange tak

out hunting
out hunting
6,5x47 L
300 wsm
Svar
#7
Hej prm
Jeg fik en æske med ovennævnte kugle og har i sommers skudt 2 bukke med dem.
Knald og fald med begge bukke (høj bladkugle) og ingen blodudtrækninger eller store huller, så den kan godt bruges til det( også er den billig)
Mvh
Carlsen
Erzähle es mir und ich vergesse
Zeige es mir und ich erinnere
Lass es mich tun und ich verstehe.
Svar
#8
hej carlsen
var det også i 243 win
lyder ellers fornuftigt [Smile]

out hunting
out hunting
6,5x47 L
300 wsm
Svar
#9
Hej prm
Jeps 243w i mauser 98, den ene skudafs. ca 25m den anden skudafs. ca 80m.
Mvh
Carlsen
Erzähle es mir und ich vergesse
Zeige es mir und ich erinnere
Lass es mich tun und ich verstehe.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)