Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kragefælde
#1
Er der nogen der har en tegning til en kragefælde.
Jeg vil bygge en sådan, men mangler mål osv.
Den skal selvfølgelig være lovlig!

T
Svar
#2
Larsen fælden

http://www.haycook.dk/faelder/Faelder.HTM

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#3
AB
Er den kragefælde inde på den hjemmeside er den lovlig i Danmark?
Mener jeg har spurgt om det samme som Trigger, og der spurgte jeg som selv samme fælde. Og så vidt jeg husker, så er den fælde ikke lovlig i Danmark.
Men kan være jeg tager fejl???

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#4
Der bliver jeg svar skyldig - Larsen fælden er den første af sin slags, har eksisteret så længe, at den er antik, så jeg har svært ved at forestille mig, at den ikke på en eller anden måde er lovliggjort.

Hvis det var mig, ville jeg nu bare se at få købt en fælde i en fart, der er lovlig fra en forhandler, og så brug tiden på at lære at bruge den effektivt.

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#5
jeg er overbevist om at i forveksler larsenfælden med den norske[:I]

larsen er lovlig når der ikke bruges levende lokkefugl som i england.
den norske er til gengæld ulovlig: for stor indgang + at der kan være mere end en krage i fælden ad gangen

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#6
Så er den linkede kragefælde lovlig eller ulovlig?

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#7
Citat:quote:

Posted - 14/11/2010 : 19:25:14
--------------------------------------------------------------------------------
Så er den linkede kragefælde lovlig eller ulovlig?

Mvh.
Boldsen

Den? der er 4 modeller i linket! - mener personligt den svenske er den bedste - lovlig, også med 3 rum, anbring en udstoppet i det miderste rum.
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#8
Takker... Jeg bestiller nok en i stedet, og som der blev skrevet, bruger tiden fornuftigt!!!

T
Svar
#9
Ingangsåbningen på en krage skadefælde må max være 40cm x 40cm, derfor er fælden fra Haycock ulovlig.

Kend jeres regler,-
Stk. 3. For fælder til brug ved regulering af fugle gælder, at fælden udvendigt ikke må være større end 60 (H) x 60 (B) x 250 (L) cm. Indgangsåbninger skal være placeret ovenpå fælden eller på siden af fælden, således at åbningen er skråtstillet med en hældning på 40-50 grader. Indgangsåbninger placeret ovenpå fælden må maksimalt være 40 (H) x 40 (B) cm., og skråtstillet maksimalt 40 (H) x 40 (B) cm. Til fangst af fugle må ikke anvendes kød og ådsler.

Husk også,
6) Fælden skal være tydeligt forsynet med den ansvarliges kontaktoplysninger.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)