Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
hjort liiiiige på grænsen
#1
2 dages driv nordvest for Berlin.
Forventede en del svin, men de udeblev.

1. dag på lidt uheldig post med vinden lige i snotten fra det område, der blev drevet af. Havde dog fornøjelsen af at nyde en mega mufflonvædder i kikkerten nogle minutter. For s. han var flot.

Parolen på 2. dagen var den sædvanlige "ingen kronebærende hjorte" udvidet med "forsprosser max 10 cm".

Jeg fik en superpost med diamentralt modsatte vindforhold sammenlignet med dagen før.

Der gik da osse kun godt 15 min. før der kom 2 dåer og en kalv spurtende. Kalven slog en kolbøtte. I det samme kom en hind med kalv springende over et spor i modsatte side - og her kom jeg skammeligt med heldigvis tydeligt for lavt på kalven.

En time senere bliver jeg angrebet af en ruddel stort set kun med hjorte. De kommer ret på. Der er 3-4 flotte og forbudte kapitaler, et par kedelige spidser og to i mellemkategorien. Den ene slår lidt ud og kommer fri af rudlen. I skuddet måler forsprosserne max 10 cm. Ved nærmere eftersyn er de måske en kende længere - og så var der en lille krone på stangen væk fra mig i skudøjeblikket. Heldigvis blev jagten ledet af en pragmatisk tysker, som mente at den var "lige på grænsen" men ikke skudt i ond tro, så boden blev kun 300 eur og trofæet kom med hjem.

En halv time senere krydsede en då sporet og døde af det.

Alt i alt en fin tur med trykjagt.dk

[IMG][Image: foto.jpg][/img]

16 gr. Kegelspitz i 9,3x62.

/bundgaard
Svar
#2
Tillykke med det fine bytte.....

Jeg er nysgerrig, og kunne godtt ænke mig at vide, hvad sådan en tur stod i...... Send pm hvis du ønsker....

Mvh

Tom

BigDane

Jag eller bliv jaget...

VENI VEDI VICI

***B***L***A***S***E***R
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by BigDane

Jeg er nysgerrig, og kunne godtt ænke mig at vide, hvad sådan en tur stod i...... Send pm hvis du ønsker....


Tak
Kostede ca. 5000 for 2 dg. jagt og 2 x overnatn. med en slags morgenmad.

/bundgaard
Svar
#4
Citat:quote:

med en slags morgenmad.

[B)][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Tillykke med det fine resultat bundgaard !
Svar
#5
Det er altid dejligt med en pragmatisk jagtleder. Ofte så bliver opsatser/gevirer mindre når dyret er dødt, i dit tilfælde lidt større.
Tillykke med trofæet.
Svar
#6
Fin hjort, tillykke med ham.[Smile]

Lang lås, og tyk pibe..
"The Big Eight"
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)