Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Forniklede hylstre
#1
Er der nogen der ved nærmere om fordele/ulemper ang. forniklede riffelhylstre? Især vil jeg gerne vide om de kan genlades på linje med alm. messinghylstre?

Tak for svar!
Man er vel fra et hjem med gevær ... .

Svar
#2
Der er mange der ikke bryder sig om dem
Jeg lader dem som alle andre hylstre, men sørger for god smøring.

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#3
Har brugt dem til 8 mm Rem Mag. De begynder at skalle af, og er hårde at presse.
Jeg gider dem ikke.[xx(]

Lang lås, og tyk pibe..
"The Big Eight"
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#4
Forniklede hylstre er gode i varmt og fugtigt klima, og derfor meget brugt i safari-kalibre..

Jeg har mange gange fået hylstre og ammo retur fra en elefant eller bøffeljagt i afrika, hvor hylstrene er meget medtagne udvendig korrosion. Ammunitionen kan sætte sig noget hårdere fast i kammeret i den tilstand.

Jeg har også brugt forniklede hylstre til meget hårde ladninger i revolver, så er de noget lettere at få ud af "tønden" igen[8D]

Ulemperne er at de fjedrer mere og er hårdere at resize, derfor kræver de mere omhyggelig smøring.

De holder ofte heller ikke til så mange genladninger.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#5
Men de er mere sexede[Wink]

De første år jeg købte hylstre tog jeg altid den forniklede variant såfremt den kunne skaffes.

I 7 mm rem og 243 var der næsten ingen prisforskel og der var aldrig diskussion om hvilke hylstre der var mine på skydebanen.

Men de er stivere og kræver mere smøring(eller kun necksizing med smøring) og de skyder ikke bedre.

Eneste fordel jeg kan komme på er at de er mere glatte og derfor alt andet lige kamre lidt bedre, men det er marginalt.

De er næppe heller synderligt egnet til at fireforme til en eller anden improved version.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by 308 komp
De er næppe heller synderligt egnet til at fireforme til en eller anden improved version.



Jeg har brugt dem til 280AI og 338WIN. Her fungerer de fint. Jeg har haft nogle, der er genladet 6 gange uden problemer til 280AI. Modsat har jeg også lige haft en serie, der revnede efter anden genladning.

Jeg kan faktisk ikke rigtigt mærke forskel mellem dem og de almindelige, hvad angår holdbarhed eller præcision.

Brug dem, hvis du har dem. Ellers er der ingen speciel grund til at lede længe efter dem.

Mvh Søren
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)