Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Falske Aimpoint i omløb
#1
Fik i dag tilbudt et Aimpoint Comp ML2 sigte til fornuftige penge. Ifølge sælger, var det en version tiltænkt U.S. Army og på en eller anden måde, var der havnet et parti i DK. Idet det var tiltænkt hæren, var Aimpointet kun pakket i en brun æske.

Efter sigende, skulle det være den sidste nye version med både rødt eller grønt belyst punkt.

Jeg nærstuderede dem og fandt ud af, at de så originale ud. Der stod Aimpoint på lenscoverne og der var stemplet Aimpoint i huset. Fin kvalitet at se til.

Pludselig bemærkede jeg at serienumrene var ens på de eksemplarer jeg havde i hånden[Sad!] Serienumret var 10338#240944

Hvis man googler det, kommer der alverdens historier frem.

Desuden findes der ikke på Aimpoints hjemmeside et sigte med grønt punkt.

Pointen er - Se jer godt for, hvis i får tilbudt en Aimpoint til (for) billige penge.

Jeg undlod ihvertfald at handle.

.376 Steyr

Frækhed belønnes - nogle gange med tæsk...
Svar
#2
Tjaa - men hvorfor skulle mærkevareoptik også fritages for kopiuvæsnet [Sad!]
Kan du løfte sløret for, hvor og hvordan du fik den tilbudt? - Kører de "bare" i den blå mv. eller er det mere organiseret?

/bundgaard
Svar
#3
Nu kender jeg intet til ovenstående sag. Men der kan købes kopi Leupold og Aimpoint på mange af de større kinesiske markeder. Man kan jo forestille sig, at der i findes folk som er knap så hæderlige, der forsøger at sælge noget af det i Danmark. Hidtil har Aimpoint været ret nemme at gennemskue, da de har haft både grønt og rødt lys. Men lur mig om de driftige kinesere ikke snart for rettet den lille ”produktionsfejl”. Men på Aimpoint er der flere andre tydelige kendetegn på kopierne, så det kan betale sig at google emnet lidt, inden man skal kigge på brugt. Men det er jo desværre dynamisk, og de bliver jo dygtigere og dygtigere derude.

Jeg har heller ikke hørt godt om de Leupold der sælges derude. Gudskelov, så er det jeg har hørt derude fra for et par måneder siden, meget nemt at se at det er en skodkikkert man står med. Men det er da rigtigt træls for begge mærker, for man bliver jo noget mere skeptisk når man ser et af de mærker brugt i handlen.

Christian
Svar
#4
Det er jo ikke fordi at de ikke kan kopiere 110 procent.
Men hvis du mener at f.eks Nokia kun er kopiprodukter.....

Men her i landet er der også blegfjæsplatugler, og alt det der kommer derude fra er bestillingsvarer [:o)][Wink]

Hilsen BB.

Hellere et skud for lidt, end et skud for meget...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#5
Indenfor det seneste halve år har netop dette været oppe i et skandinavisk jagtblad (husker ikke hvilket). Karakteren for kopierne ved testing er "ubrugelig".

Mvh Peter

################
Howa 1500 30.06

"Den gamle Major elskede sin kone, god mad og god vin, men det der stod hans hjerte allernærmest var det langtrækkende artilleri"
Svar
#6
Jakt & Vapen 8/2010

Hilsen BB.

Hellere et skud for lidt, end et skud for meget...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#7
Har været i Kina i September måned, og det VÆLTER med alle modeller kikkerter i kopi udgaver på alle markederne i Beijing.

Jeg kunne få Ziess, swarovski, osv osv, Men tror det var samme kikkert med forskellige graveringer og klistermærker på.

Har man haft den originale version i hånden er det ikke svært og se på deres kikkerter at det er kopier.

Kiggede også på deres Aimpoint og der var for mange små ting som sagde mig at de ikke var rigtigt det jeg var ved at købe.
Bla det med både Grøn og rød kryds.
Men fint ser det ud.

"Fighting for peace,
is like fucking for virginity"
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)