Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rævekald
#1
Hej.
Jeg har været på udkig efter et rævekald.
Har foxcaller men har endnu ikke haft held med det trods mange forsøg, og vi ser ræv på området. (dog når vi ikke har våben med).
Jeg så inde på netnatur en der snakkede om et kald der lyder som en døende hare/kanin og at det lokkede dem til så de kom løbende.
Søgte og fandt dette kald:
http://www.deben.com/calls/flextone-dyin...-call.html

Kan det kald jeg linker til det samme som Foxcaller eller er der forskel?

Og er der nogle der har erfaringer med det kald jeg linker til?

Mvh.
Boldsen

Overskrift ændret af Kima
Mvh.
Boldsen
Svar
#2
Kender ikke til det kald du linker til.
Men denne her model kan frembringe samme lyde.
[Image: Ndik-staende_37.jpg]
Jeg købte mit ved østjysk, og det lyder virkeligt godt. Skal dog anbefale at bruge hørerværn[Big Grin] Det larmer med op til 115 db.
Her er det med lyd på[Wink]
http://www.youtube.com/watch?v=mI9R6uByoUQ

Lang lås, og tyk pibe..
"The Big Eight"
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#3
Ja okay..
Kom dog til at købe en sf de andre først.. Men tak for indlægget. Nu håber jeg at jeg kan lokke en masse ræve til Big Grin

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Boldsen

Hej.
Jeg har været på udkig efter et rævekald.
Har foxcaller men har endnu ikke haft held med det trods mange forsøg, og vi ser ræv på området. (dog når vi ikke har våben med).
Jeg så inde på netnatur en der snakkede om et kald der lyder som en døende hare/kanin og at det lokkede dem til så de kom løbende.
Søgte og fandt dette kald:
http://www.deben.com/calls/flextone-dyin...-call.html

Kan det kald jeg linker til det samme som Foxcaller eller er der forskel?

Og er der nogle der har erfaringer med det kald jeg linker til?

Mvh.
Boldsen

Overskrift ændret af Kima



Sådan synes jeg da også man kan få Foxcalleren til at lyde [?]

Per T Nielsen

Short Action men Ultra Magnum
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#5
Prøver lidt af hvert nu.
Måske kommer den fra USA som jeg linker til.
Og har også bestilt Nordik Predator.
Og derudover har jeg foxcaller.

Så må jeg ud og prøve nu her når det bliver koldt :b

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#6
I munden med alle 3, på en gang og blæs som en gal.
Så burde mikkel komme.....[Big Grin][Wink][:o)]
Spøg til side, skal sku også selv ud og lege lidt med Nordic predetor, har ikke fået testet det ordenligt endnu.

Lang lås, og tyk pibe..
"The Big Eight"
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#7
Haha.. Det kunne virkelig være sjovt hvis det virkede!

Glæder mig til de kolde nætter så Mikkel bliver mere aktiv.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#8
Er der nogle der har prøvet om det er noget der virker? [Big Grin]
Svar
#9
Har prøvet som en gal med et kald jeg har købt af en venilig person her på våbenfora, og ingen virkning. Dermed ikke sagt at det er et dårligt kald, men det har ikke lige virket for mig.

Mvh. Rimfire Hunter

Ps. skal lige ud og lure på mikkel igen her i weekenden
Svar
#10
Jeg har erhvervet mig en Nordik Predator. Øvet mig til ørene blødte og fruen smed mig ud i skuret. Set den ellers fine dertilhørende film; "Lockjakt på räv", læst vidt og bredt om lokkejagt på ræv, iført mig top-til-tå-camouflage, taget alle fifs og tips med mig ud i Mikkels verden. Siddet på den ene og anden måde, tæt på en grav, langt fra en grav. Listet rundt til jeg fik spottet en Mikkel, og har indtil flere gange haft ræv i syne med kaldet i munden. Siddet i al slags vejr. I rolletid og midt sommer. Skiftet deo indtil flere gange, forsøgt at gå i bad, og lade være. Rævene er p****hamrende ligeglade ...

Til sidst er jeg kommet til den konklusion at rævene på mit revir ikke kender til lyden af nødstedte harer ... så nu forsøger jeg at lyde som en selvdød pattegris ... og hvis det ikke virker kender jeg en fantastisk tysk jagtterrier!

"At ramme ved siden af er også at ramme!"
"At ramme ved siden af er også at ramme!"
Svar
#11
Jeg har forsøgt med Foxcaller, indtil i mandags uden det store held, men så[Big Grin].
Så ræven på ca. 200 meters afstand, startede med at pibe, tydelig reaktion, efter et par pib startede han i spring ind imod mig, hvergang han stoppede peb jeg igen og da han var ca. 90 meter ude pådrog han sig en akut hjerneskade[^]
Prøvede igen onsdag, fik øje på en ræv 5-600 meter ude, den gik og musede, efter et par pib kom den ned mod mig, men var mere interesseret i at fange mus på naboens mark, jeg fik den efter lang tid ind på et par hundrede meters afstand hvor den, stadig på naboens, lagde sig til at sove, efter ca. 3 kvarter rejste den sig og jeg peb videre, den reagerede og kom ind mod mig, pludselig tog pokker ved den og væk var den, tror at den så en solrefleks fra kikkerten[:I].
Men jeg tror på kaldet og arbejder på at forbedre min teknik.

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#12
Så ræven på ca. 200 meters afstand, startede med at pibe, tydelig reaktion, efter et par pib startede han i spring ind imod mig, hvergang han stoppede peb jeg igen og da han var ca. 90 meter ude pådrog han sig en akut hjerneskade

tillykke !!!!!!!!!!!!!!!!

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)