Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Erfaring Docter rødpunkt
#1
Er der nogen der har praktisk erfaring i skydning
med det lille Docter rødpunktsigte?
Jeg mener det oprindeligt er udviklet til pistolskydning og er paralaxfri ud til 40 meter - at så jagtforretningerne siger noget andet...............

Jeg "kender en" (nej - det er ikke mig selv - men så tæt på som man kan komme) der har problemer med at skyde med ovennævnte.
indskydning og alm. skydning på bane kører uden problemer - på jagt noget helt andet. Han skyder normalt glimrende med kugle,men med drillingen med Docteren har der stort set kun været bummere.
Jeg mistænker den anderledes skydestilling (hovedstilling)for at give paralaxproblemer - er der nogen der har noget erfaring?

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#2
skal du nu også træde i det her inde claus at jeg ikke kan ramme de store kron dyr [}Smile]

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#3
Hvis det er en ældre model generation 1 Doctor så har den mere parralakse fejl end en hinkesten. Jeg monterede engang sådan en for en ældre herre og den var komplet umulig at indskyde.
Jeg ved at Doctor har forbedret det på model II men har ikke selv set en af dem.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#4
Hej

Jeg har en monteret på min Heym drilling, det virker bare, selv på lerduebanen. Jeg har kun gode erfaringer med den.
Svar
#5
Jeg har erfaring for at der kommer mange til reparation.

Støv på dioden giver stjerner og striber i synsfeltet.

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#6
Docter III i SEM på drilling 20/76 7x65R indtil nu:
2 krikænder, 2 gråænder, 1 rådyr, 2 snepper
forbi til 2 krikænder, 1 rådyr (8 meters afstand sideskud, bagved da jeg tøvede pga naboskytte)

[Image: IMG_1830.jpg]
Specielt glad for sigtet i sideskud til flyvende vildt. At sætte prikken i luften foran sneppen og se denne pakke i skuddet er en fornøjelse.
Fortsætter erfaringsindhentning resten af sæsonen i Tyskland og DK

5/12: Sne og regn er absolut no go som driver! 1 hare, men fik ikke skudt til fasankok i opfløj da snedyner i fyrretræerne var for gavmilde:-(
Mvh Sune
Svar
#7
Hmm - Hagl åbenbart Ok - men da formoder jeg også vi er under de 40 meter .-)

Noget kugleerfaring??????????????

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#8
Glem Docter og køb C-more STS.... det virker bare.

Det er udviklet til "heavey" brug:

http://cmore.com/

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#9
Øhh Rex - det jeg faktisk påstår i mit første indlæg, er at de er lavet til pistolskydning (korte afstande) og ikke egnet til riffelskydning.

Hvad synes du selv forsidebilledet for Cmore indikerer???

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Claus Petersen

Øhh Rex - det jeg faktisk påstår i mit første indlæg, er at de er lavet til pistolskydning (korte afstande) og ikke egnet til riffelskydning.

Hvad synes du selv forsidebilledet for Cmore indikerer???

CP



Uppps ... kunne være jeg skulle læse dit indlæg rigtig igennem.
Jeg gik ud fra at du skulle bruge det til pistol eller revolver skydning [:I]

Skal du bruge et godt holosight til riffel, skal du gå efter EOtech.
Det har jeg ligget og skudt med ude i Allingåbro på 200 meter banen.
Og det var fortræffelige samlinger det kunne præstere.

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#11
Jeg har gode erfaringer med DocterII

Det er faktisk muligt at skyde præcist med det, hvis man kan se en skive der muliggør det, eller på bukkeskiven, eller noget andet som man er vant til at skyde på,

De tre skud her er skudt på 100 meter

[Image: Holo.jpg]

Holdt lige over forbenet.

Har også prøvet at holde 6 af 6 skud i træfområdet på både kronhjort og vildsvineskiverne, på 200 meter.

På drivjagt er det altid monteret, har skudt to stykker råvildt (120 + 110 meter) og en elgkalv (35 meter) med holosigtet .

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#12
Hvordan afgør man om det er Docter I, II eller III ?
Hvis man ikke har emballagen - kan man se det på selve dyret?

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#13
http://www.knarr.at/doctersight.htm

Giver lidt til sammenligning
Mvh Sune
Svar
#14
Aimpoint´s lille nye den dur!!

Har så ofte ser Doctor sigter slået ud af kurs, selv med meget små slag/stød, som våben bare konstant risikerer at få.
Ikke at sigtet som udgangspunkt er dårligt, jeg har som sagt bare ofte set folk stå med et sigte der ikke dur når det gælder.
En enkelt base er hvad det normalt monteres med og det er bare ikke nok, UANSET fabrikat.
Der skal en 2-punkts montage til for at det er til at stole på!

Aimpoint er lavet solidt og bygget til hardcore brug. De er lidt større men hvad, nu er der jo heldigvis ikke så mange af os der lider af børnelammelse[Big Grin] og hvis det er udseendet der er afgørende ja så hellere noget der er til at stole på frem for at det skal imponere naboen[Wink]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by GT

Aimpoint´s lille nye den dur!!

Har så ofte ser Doctor sigter slået ud af kurs, selv med meget små slag/stød, som våben bare konstant risikerer at få.
Ikke at sigtet som udgangspunkt er dårligt, jeg har som sagt bare ofte set folk stå med et sigte der ikke dur når det gælder.
En enkelt base er hvad det normalt monteres med og det er bare ikke nok, UANSET fabrikat.
Der skal en 2-punkts montage til for at det er til at stole på!Aimpoint er lavet solidt og bygget til hardcore brug. De er lidt større men hvad, nu er der jo heldigvis ikke så mange af os der lider af børnelammelse[Big Grin] og hvis det er udseendet der er afgørende ja så hellere noget der er til at stole på frem for at det skal imponere naboen[Wink]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]



Det har jeg så til gode at se.

Har haft mit sigte med gennem mange drev, hvor det har fået en del knubs, men det er jo heller ikke en købemontage ...

Sigtet sidder på en tilfræset sakobase, monteret på en Burris-adapter. Det er foretaget af Blackbird og det er stadig 112% i orden.

(Men jeg har lige købt aimpoint 9000 til min 375'er)[Wink]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by GT

Aimpoint´s lille nye den dur!!

Har så ofte ser Doctor sigter slået ud af kurs, selv med meget små slag/stød, som våben bare konstant risikerer at få.
Ikke at sigtet som udgangspunkt er dårligt, jeg har som sagt bare ofte set folk stå med et sigte der ikke dur når det gælder.
En enkelt base er hvad det normalt monteres med og det er bare ikke nok, UANSET fabrikat.
Der skal en 2-punkts montage til for at det er til at stole på!

Aimpoint er lavet solidt og bygget til hardcore brug. De er lidt større men hvad, nu er der jo heldigvis ikke så mange af os der lider af børnelammelse[Big Grin] og hvis det er udseendet der er afgørende ja så hellere noget der er til at stole på frem for at det skal imponere naboen[Wink]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]



Det er lige netop derfor jeg anbefaler EOtech.
De bruges meget af militæret, men findes også i civile udgaver.
En EOtech på en weaver skinne, den kan tage selv de værste knubs.
TopGuns i Ålborg, han er importør og kan henvise til nærmeste forhandler.

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#17
Det er præcis derfor jeg personligt anbefaler Aimpoint frem for Doctor når det bare skal være iorden[Wink]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by GT

Det er præcis derfor jeg personligt anbefaler Aimpoint frem for Doctor når det bare skal være iorden[Wink]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]



Helt sikkert ... Aimpoint er topkvalitet, men jeg finder EOtech en tand bedre.
Jeg forhandler både Aimpoint og Eotech (og Docter), så det er ikke fordi jeg er "gift" med EOtech, at jeg anbefaler dem [Smile]

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#19
Har snart monteret en del Aimpoints på mange forskellige våben og har aldrig haft et eneste problem. Personligt har jeg haft 3 forskellige i brug og de har virkelig stået mål med meget hårdhændet brug.
Så mine udtalelser er baseret på personlige oplevelser og førstehåndstilbagemeldinger fra kunder.

Forhandler skam også det kunden efterspørger, til en hvis grænse[Smile]

Det er derfor jeg anbefaler Aimpoint.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#20
Vidste der ville gå Aimpoint i tråden - men OK.

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)