Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Råvildt - Vinter 2010
#21
Var lige en bette smut, afsted i morges. Det gav en fin rå.
Så i alt 9 dyr, så der var godt gang i dem, trods minus 6 grader.

Heller komme galt afsted, end slet ikke at komme afsted...
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#22
Hey Clax. Det var en fed historie. Tillykke med den gode oplevelse.

Var det en Sierra Game King du brugte?

...hvor ingen hegner, kun torne gro!

Fattigdom - det er en sindstilstand

[center][Image: logo05.jpg][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by Tikka4ever

Hey Clax. Det var en fed historie. Tillykke med den gode oplevelse.

Var det en Sierra Game King du brugte?

...hvor ingen hegner, kun torne gro!

Fattigdom - det er en sindstilstand



Nej det er Sierras 60 grains HP jeg anvender.

Det er for at få hastigheden lidt ned i 22-250'eren, at jeg gik op fra 55 grains.

Da jeg nåede 36 grains RP 15, med molycoatede kugler, så skød den sådan her:
[Image: 22-25036grains.jpg]

Det kan dyrene ikke tåle ...

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#24
Nu må vi ha' det hele med.

Der er råvildtsyge i mrådet jeg jager i.

De tre første dyr jeg nedlagde, skød jeg med min gamle 30.06'er og 110 grains Barnes X ...

Det må være som at skyde med 243 ...

De blev alle på stedet, det lam der havde dårlig mave var skudt ind bag forbenet, da den stod "sammenfoldet" og slikkede sig og havde udgang i den modsatte kølle.

[Image: Billede0222.jpg]

Dagen efter tog jeg 22-250'eren med og mødte et enligt lam.

[Image: Billede0224.jpg]

Det løb heller ingen steder.

Kim har meget jord, meget råvildt og meget lidt tid ...

Og en meget hjælpsom jagtkammerat, der skal afsted igen på søndag ...[:p]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#25
efter endt nattevagt kl. 08.00 ville jeg ud at se om ikke jeg kunne skyde et lam inden jeg skulle hjem. Jeg havde valgt at sidde ved et område, hvor der i foråret var blevet ryddet op i nogen vindfælder. Tidligere på ugen havde jeg set en rå med 2 lam. Jeg havde sat mig mellem nogle småtræer på et liggeunderlag, med ryggen mod et træ. Støttefusserne blev slået ud på riflen og så var det bare at vente. Efter ca. en time kom først råen og så de 2 lam, frem på ca. 190 m. afstand. Kikkert blev skruet op for at kontrollere at de IKKE var et bukkelam, jeg skød. JEg kunne konstatere at det begge var hundyr. Jeg valgt et og slap kuglen. Lammet tog et skridt frem og faldte i en grøft. Efter at hvae fisket det op og have brækket det kunne jeg se at hjertet næsten var skudt helt væk. Det blev skudt med en Hornady SP 50 grn. i cal. 22-250

[Image: rvildt2010-11006.jpg]
Svar
#26
Tillykke med lammet Poulsen.

Det ser ud til at Remington'en er klar til på mandag - (om vejret tillader)

Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#27
Vinteren er også kommet til Bornholm:

[Image: 27-11-10b.jpg]

Jeg var ude og lufte Miroku`en i lørdags sammen med 16 andre jægere, og her er dagens samlede udbytte:

[Image: 27-11-10.jpg]

MVH Grandlux

Russisk roulette er ikke det samme uden en revolver
Russisk roulette er ikke det samme uden en revolver
Svar
#28
Sikke en flot parade, i mangler ikke ligefrem rådyr.[:p]

Heller komme galt afsted, end slet ikke at komme afsted...
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#29
I onsdags da jeg kom hjem fra job stod der (som det plejer) et spring på 4-5 dyr og tog for sig af majsensilagen nede i skoven.
Jeg tog lige mit videokamera for at kunne zoom 50 x på for at se hvor mange maj kandidater der var ved fadet.

Jeg så straks at der var et lam, der ikke støttede på højre forløb. Selv ikke når der tog for sig af fodret. Jeg var ikke helt klar over hvor slemt det stod til, men der svigermonsteret, der var sygepasser på den store af ungerne, sagde at de havde set den flere gange i løbet af dagen og at den slet ikke gik på det ben, var sagen klar.

Ud i skabet efter 308éren og ud på maven i sneen. Springet fortrak langsomt, men bukkelammet blev stående alene tilbage. Jeg gav flokken alt den tid, til at ligge afstand som min sparsomme påklædning[Image: smiley19.gif] tillod, inden jeg sendte et søm efter lammet.

Nu idag slagtede jeg så og opdagede, at lammet havde haft et kort og mildest talt grumt liv. Der sad 4-5 stk 5ër hagl[Sad!][Sad!][xx(] i venstre kølle. Og højre skuldre var knust. Men der var ikke nogen huller i pelsen og ingen hagl eller kugler i forkroppen. Kun masive blodudtræk på ribberne (og det var ikke efter min kugle) og et stykke op af halsen. Tror den må have været påkørt.

...hvor ingen hegner, kun torne gro!

Fattigdom - det er en sindstilstand

[center][Image: logo05.jpg][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#30
Var lige på en lille hyggejagt i går. Vi var 4 mand afsted, med 3 hunde, og menyen stod på hare og råvildt.
Min kammerat nedlage en kastebuk med en stor byld i røven, den var også meget tynd. Sidste mark med et stor bred læbælte, gav et lam til mig,så det var jo en fin lille tur. Der blev brugt 2 skud, og der var levert 2 dyr. [Smile] Harene så vi til gengæld ingen af.

Hva´ får en Bornholmsk, rævejæger mon tiden til at gå med...?
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#31
Var med på en fælles jagt i går, hvor jeg skød et rålam.
Råen og lammet kom med god hastighed inde mellem træerne, men kom så fri til skud, råen kom først, så hun fik selvfølgelig lov til at løbe vider. Lammet trillede rundt som en hare, og var død på stedet.
Da jeg brækkede den, så alt fint ud, ingen tyndmave, og vommen var godt fyldt. Men den vejer kun 8 kilo brækket, synes sku det er lidt på den her årstid[:0] Hvad mener i....[?]

Lang lås og tyk pibe
"The Big Eight"
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#32
God beslutning. Kig over landskabet, hvor skal de finde den nødvendige føde med mellem 10 og 40 cm sne over jorden. Ikke engang på de efterårssåede afgrøder blæser sneen væk og fremviser lidt grønt.
Svar
#33
http://www.fugleognatur.dk/forum/show_me...ForumID=18
Svar
#34
Ja, de er nu kønnere i live som de går der. [Smile]
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#35
I Onsdags var jeg inviteret på en fællesjagt ved et par naboer. Vi blev 13 mand + 4 hunde.
Der var masser af rådyr på alle såter. Vi så ca. 25 stk. og 3-4 hare. Fuglene var der ikke noget af. Der blev ikke læsnet et eneste skud hele formiddagen.
Efter middagen skulle vi en anden nabos stykker over og der blev det osse kun ved synet af 3-4 dyr.

Så skulle vi afslutningsvis igennem mit stykke og jeg fik sat hundefolkene og posterne af og drevet gik igang.
Efter 3 min kom der 2 dyr ret imod mig og opdagede mig først da de var inde på 8m. Så fik min nykøbte Browning ellers sin ilddåb.
De 2 eneste skud jeg har afgivet med bøssen på jagt gav 2 dyr[Smile]

[center][Image: ajbutton.gif]
Fattigdom - det er en sindstilstand
[Image: logo01_old.jpg][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#36
@Tikka4ever - jeg er måske lidt lang som i optrækket, men du dublerede råvildt med hagl[?].
D93
Svar
#37
@D93 - dit optræk fejler ikke noget.

[center][Image: ajbutton.gif]
Fattigdom - det er en sindstilstand
[Image: logo01_old.jpg][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#38
Det er da det man kalder at have nosser, eller ikke [Wink]
At dublere på råvildt med hagl er et no-go i min verden, men det er der jo delte meninger om.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#39
hvordan sr det ud på bornholm, har sneen aflivet alt råvilt på øen[?]
Svar
#40
@Tikka4ever

Tillykke med doublen, det kan jeg ikke se noget galt i.[Smile]

Lang lås og tyk pibe
"The Big Eight"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)