Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Forskel 300WM og 8x68S hvilken giver størst rekyl
#21
300WM - ladet med Barnes TSX - 180 grs

så kan man skyde råvildt uden at lave voldsomme kødskader.

Og grisene kan ikke lide dem [Wink] de går rigtig dybt.

[Image: ajbutton1.gif]
mvh
Svar
#22
Ja, 300 Win Mag er bare så forbandet universal[^]

Tonsvis af forskellige hylsterfabrikater og ammo i hobetal kloden over ja, "you name it".

Med 300 Win Mag er du helgarderet!

Selvfølgelig er der fantasimagnumerne der bare leverer så lidt mere, eller Wby til ingen verdens nytte[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#23
Jeg kan ikke fordrage noget der ender på Wby - det eneste man får ''ekstra'' er en ordentlig en på hatten [Big Grin]

Kender et eksempel hvor der gik en jæger rundt med brækket kraveben, han var styrtet på cykel - gu' var han ej - han fik ikke skuldret sin 416 WbyM ordentligt da han skulle aflive en anskudt bavian !

[Image: ajbutton1.gif]
mvh
Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by TSX

Jeg kan ikke fordrage noget der ender på Wby - det eneste man får ''ekstra'' er en ordentlig en på hatten [Big Grin]

Kender et eksempel hvor der gik en jæger rundt med brækket kraveben, han var styrtet på cykel - gu' var han ej - han fik ikke skuldret sin 416 WbyM ordentligt da han skulle aflive en anskudt bavian !

[Image: ajbutton1.gif]



tsk, tsk..[Smile]
En 416 Wby er frisk, men ikke noget problem.. Jeg har brugt min i mange år ( brugt kaliberet siden 1996)uden problemer. I en riffel med et ordentlig skæfte (dvs ikke Wby`s Mark V riffel!!!) er rekylen intet problem.. Men selvfølgelig vil den da mærkes hvis den ikke skuldres ordentligt...
Svar
#25
har lige været i Tyskland på drivjagt og har skudt 3 svin i 4 skud med min 8x68s. Det virker bare med en 14.5 gr.RWS kegelspidsz kugle. grisen der løb længst , løb 2 m. alle skudt på imellem 60-80m. og alle med perfekt gennemskud og et udgangshul på ca. 5 cm.
Tillige er rekylen ikke værre end at en voksen mand sagtens kan klare det.
Fordelen med 8x68 contra 300wm. må være , at 8mm. klarer en tungere kugle og stadig har en forholdvis flad kuglebane.
Jeg tidligere skudt med 300wm og 270weat. mag. og de er meget lign.
Glæder mig til at prøve den tunge kugle på en sommerbuk.
Mvh. Nanoq
Svar
#26
Hej
Så har jeg fået handlet, det blev en 8x68S i en 19mm tyk pibe til en Blaser R8, men der er næsten 2 mdr. leveringstid på piben, jeg har byttet min R93 til en R8 Prof. med afrika skæfte (bred forskæfte) så jeg glæder mig virkelig til at prøve den.

Så Jer som har 8x68 skriv endelig hvis i har nogle gode kugle valg.
Det bliver gris i Polen jeg vil starte med at bruge den til.

Glæder mig til at høre fra jer

Mvh Maubla Ole
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar
#27
SOm sagt jeg har ladet op med CDP i 'mellemvægt' klassen i 8x68S (og 9g KJG i letvægts klassen .. men han laver dem ikke mer i 9g) .. men CDP er ikke så nem at forudsige max ladning via QL da startrykket er et 'debat emne'.

Fordele ved den lettere ende af skalen, Fladere kuglebane + hurtigt krudt og forbrænding = mindre/ingen flammeblindhed i nat/skumring. SKal jeg vælte noget tungere end Nordisk/mellemeuropæsik så kigger jeg sikkert også på tungere kugler.

Recepter fåes via: Deva *Wiederladen', Dynamit Nobel ('RWS') 'Wiederladen' og ellers andet Tysk litteratur/fora. Norske ladebog og andre har også lidt (send PM hvis du vil have det jeg ligger inde med). Færdig ammo ? ved kke ,aldrig købt.. men RWS har

hvis du lader selv .. så synes jeg Forsters dieset er ganske ganske fint

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)