Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sejt
#41
[quote]Originally posted by Rimfire Hunter

Løvig ! Hej

Du tager fejl i det jeg skriver.

Jeg siger intet om at piger ikke er ok på jagt slet ikke.

Jeg skriver om temperament på piger, og måske lige om en speciel fra en Ø af.

Læs lige alle indslag her igennem og min også så forstår du nok bedre.

Mvh Rimfire Hunter.
Svar
#42
Hej.
Hej rimfire,jeg har læst indlæggende og for mig ser det ud til at du generalisere ang. kvinders temperement og så bonger en specielt for at reagere på et lamt indlæg.
Og til dig Big Dane,jeg ved sgu ikke hvem der er mest primitiv af os to,mit syn på kvinder er i hvert tilfælde ikke så primitivt som dit,ærlig talt virker nogle af dine indlæg som om du er en frustreret ung karl der stadig bor hos mor.
MVH
LØVIG
Svar
#43
Så takker i nej til en jagt hvor der er kvinder med? Så er i sku nogle tapre karle: Nej tak jeg vil ikke komme på jagt ved dig for du har også indviteret en kælling!
Hvis jeg tænkte sådan kom jeg ikke meget på jagt!

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#44
Lige præcis [Smile]

BigDane

Jag eller bliv jaget...

VENI VEDI VICI

***B***L***A***S***E***R
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#45
Det er muligt at der i denne tråd er lagt op til lidt klø mellem flere brugere, især BigDane har fyret et par markante holdninger af og beder selv lidt om det, men at man "forfølger" ham i andre tråde er uacceptabelt og det stopper her og nu, ligeledes bedes man, i denne tråd, finde tilbage til kammertonen.

Kima/moderator

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#46
for nu at bære lidt brænde til bålet:
jeg foretrækker også at jagtdeltagerne er hankønsvæsner.

min opfattelse er også at der er en del kvindelige jægere der ikke er specielt velskydende, måske pga af at det ikke er helt nemt at være kvinde på en lerduebane.

jeg skal nok selv sige det: der er også hankønsvæsner der ikke skyder rent bord, men jeg synes ikke det er så generelt som med kvinderne.

endelig er der en irriterende tendens til at der - måske uden kvindernes ønske - bliver taget mere hensyn til den kvindelige jæger på fællesjagt.

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#47
Hejsa...

Det eneste problem, jeg har oplevet på skydebane og jagt med
kvindelige jægere, er da, at visse mandlige jægere, begynder at
opføre sig som forelskede hankatte ! !

Mvh Per
Svar
#48
Citat:quote:

Originally posted by BigDane

Samme her. Diane 34 med tasco kikkert var mit første jagtvåben. Gråspurve og gårdens høns og duer stod for skud. Havde dog ingen apportør. Sjovt var det [Smile]

BigDane

Jag eller bliv jaget...

VENI VEDI VICI

***B***L***A***S***E***R



Æglæggere med luftbøsse [?][?]

[Image: ajbutton1.gif]

Ved godt mit spørgsmål bryder tråden - men blev ved nærlæsning lidt nysgerrig !
mvh
Svar
#49
Æglæggere med luftbøsse er da ikke så svært, man skal bare skyde hul i "skallen"[:o)]

Og mht kvinder på jagt, så må jeg nu give BD ret, de har det med at lægge en kedelig dæmper på et ellers rigtigt godt selskab !! og skulle der blive sagt noget de ikke bryder sig om, så er de sq så nærtagne at det halve kan være nok !!
De kan simpelthen ikke acceptere, at der er nogen som har en anden mening end dem, men det er nok kvindes naturlige væremåde, desværre[xx(]

Men, der skal da også være en kvinde hjemme, til at have frokosten klar, efter en lang anstrengende jagtdag ikke sandt [Wink]
Svar
#50
Da vi tidligere på året blev gift (godt nok for anden gang) skulle jeg jo selvsagt holde en tale.
Sjovt nok var der et afsnit i talen der passer perfekt ind i denne tråd.

klip fra talen:
..... Jeg havde på et tidspunkt taget en bekendt med ud til Gurli og Leif (ældre ægtepar på 70). Det var nok i forbindelse med nedrivningen af ejendommen på ******vej. Efter lidt snak frem og tilbage faldt vi ind på jagt. Gurli fortæller på et tidspunkt om en jagtoplevelse med Leif. Senere da vi var gået derfra, lader min bekendte en hånlig bemærkning falde, om at man da ikke ku tage konen med på jagt. Husker tydeligt at jeg havde ondt af ham. Han havde ikke fattet en snus af hvor fantastisk et samliv de har haft og stadig har. Det er misundelsesværdigt og dybt inspirerende......

Jeg har også bokset en del tidligere. Også der er der kommet flere og flere piger i ringen. Der kommer det helt tydeligt frem hvem der "har det i sig" og hvem der ikke har. Dér blir det direkte pinligt når pigerne blir for pivet og søde og opgivende. Der findes selvfølgelig undtagelser: Frida Wallberg, Cecilia Brækhus og nogle stykker mere, men der er meget meget langt imellem de gode pigeboksere. Ikke fordi de ikke har teknikken og slagkræften, men fordi de ikke har den medfødte aggressivitet.

På samme måde har jeg det med piger på jagt. Da jeg tog jagttegn var det på Århus universitet og der var over halvdelen piger. De fleste bymennesker og læste biologi osv. De kunne skille en edderfugl ad uden problemer og lærte også hurtigt at skyde. Men de lagde ikke skjul på at de ikke havde godt sårligt godt med at tage livet fra et dyr. Og så går det lidt galt for mig. Det svarer vel lidt til at tage kørekort men helst ikke vil starte en forbrændingsmotor af miljøhensyn.

Min egen kone er bymenneske og tager gerne med i dyreparken med ungerne og fodre hjortene. Aer og klapper gerne de flotte dyr. Men lige så snart Jeg kommer hjem med en hjort, stivner hun og vil slet ikke i nærheden af den. Helst heller ikke spise den. Men havde den været vakuumpakket og pissedyr nede i brugsen havde den gledet ned meget nemmere. Underligt som vi helst vil vende det blinde øje til det vi finder ubehageligt.

Jeg, som jæger, vælger ikke piger fra på jagt. Jeg vælger alle fra som jeg ikke syntes har (basalt set) samme grundindstilling til det at være (ikke jæger) men på jagt.

Har selv 2 piger og en dreng. Den ældste pige gider ikke skoven og naturen og ender, gud forbyde det, med at deltage i Paradise Hotel eller lign. Den lile af pigerne, er ualmindelig nysgerrig på hvad jeg kommer hjem med og vil super gerne være med til at slagte. Det falder helt naturligt for hende. Drengen er for lille til at vise tegn på interesse endnu. Men jeg vil selvfølge gøre alt hvad jeg kan for at præge dem alle 3.

Og så syntes jeg BD får lige hård nok medfart bare fordi han har en holdning til hvordan han helst vil dyrke sin hobby. Det er da heldigvis op til hver af os.

...hvor ingen hegner, kun torne gro!

Fattigdom - det er en sindstilstand

[center][Image: logo05.jpg][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#51
Det er egentligt OK at BigDane ikke ynder kvinder på jagt, jeg håber så bare, at han er standhaftig nok til at takke nej til en invitation, hvis han ved der kommer kvinder. Ligesom han bevarer takt og tone, hvis der uventet dukker kvinder op i et jagtselskab, eller finder en god undskyldning for at forlade jagten.

Jeg har dog på de jagter, hvor jeg har været og der også har været kvinder med, kun oplevet at de tager det samme slæb som alle andre, båret vildtet ud osv. Selv min egen kone som dog ikke går på jagt herhjemme kan deltage i de jagtlige strabasser i udlandet og hun ynder selv at føre riflen, hvis det er muligt, det er beskrevet andet sted på dette forum.

Og helt ærligt så kender jeg flere mænd end kvinder, jeg ikke gider at tage på jagt med alene ud fra den seriøsitet at de dyrker deres hobby.

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#52
Det har da godt nok sat sindene i kog.... [Smile]

Og det er da kun godt, vi alle kan få ytret vore meninger. Nogle gør det endda yderst godt Tikka4ever eksempelvis. Andre er meget i mod og nogle for. Det betyder jo egentlig heller ikke så meget. Jeg skrev det såmænd ikke for at få ret, selvom det er dejligt. Skrev bare min mening. Og det bliver jeg ved med.

Man må tage de tæsk der følger med, når man stikker snuden frem. [Wink]

Vil blot lige slå fast at jeg hverken bor hjemme(flyttede hjemmefra som 18 årig), er gammel jomfru eller bange for kvinder. Er faktisk ret glad for kvinder. [:p] Så glad, at jeg en dag håber at nedlægge lige så meget trofæbærende vildt, som jeg har nedlagt kvinder. Det vil give pladsmangel på væggene, men hold da op en masse oplevelser... Håber så ikke, for mange bliver stødt over den kommentar....

Har en tilståelse. Jeg arbejde til dagligt med dysfunktionelle unge. Det sidste års tid, har det kun været piger. Et par gange har jeg haft en par stykker med på jagt. Har slagtet rådyr med dem også. Vist dem lidt af min verden. Et par stykker har jeg endda ladet skyde med haglbøssen. Ingen af dem er potentielle jægere, men de er nysgerrige, og på en god dag er det med at udnytte den nysgerrighed. På den måde kan man skabe nogle relationer, hvor igennem man kan arbejde med dem....

BigDane

Jag eller bliv jaget...

VENI VEDI VICI

***B***L***A***S***E***R
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#53
@BigDane: Jeg får nogle grimme billeder inde i mit hoved med hensyn til kvindetrofæer, og jeg bliver rigtig bekymret den dag du laver dit navn om til Lundin Smile

Jeg har fuld respekt for at du fremover vil sige din mening, og vi kan jo ikke være enige i alt!
Og så er det fedt at du tager dine "kollegaer" med på jagtSmile

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#54
FAIR !
Tror lige du skal læse Big Dane´s sidste indslag igen, og ikke komme med så grumme forslag om at navnet skal laves om til en jeg ikke lige vil skrive navnet på !
Big Dane skriver ikke noget somhelst om kvindetrofæer, men om at nedlæge lige så meget trofæbærende vildt, og at det vil give pladsmangel på væggene.

Den var for langt ude FAIR helt ærligt

Mvh. Rimfire Hunter
Svar
#55
@RimfireHunter: Slap dog af og tag det roligt, lidt lige som BigDane og jeg, husk du er under off topic!

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#56
Hej Rimfire.
Som du selv skriver,læs indlæggende,Fair foreslår ikke navne ændring han frygter det og det er der ret stor forskel på,og som jeg har set så tror jeg ikke at du behøver at forsvare Big Dane,det klarer han fint selv[Wink]
MVH
LØVIG
Svar
#57
Ja nu kan man jo læse et og forstå noget andet, det er måske også det jeg gør??.

Og BigDane kan nok også forsvare sig selv.

Men jeg undres da en hel del over den sætning, som BigDane skrev "Et par stykker har jeg endda ladet skyde med haglbøssen" Hmmm[:0][:0]

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#58
JA JA Bigdane Eller er det store Jane [Wink] jeg ved det ikke.
Først fik kvinderne stemmeret og der efter kom de på arbejdsmarkedet, så fik de fleste kvinder den onde lyne mig også kørekort til bil og nu er nogle af de mest extreme kvinder begyndt at gå på jagt, hvad i helvede blir mon det næste???? [V]

Grandlux

Russisk roulette er ikke det samme uden en revolver
Russisk roulette er ikke det samme uden en revolver
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)