Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Barnes TSX - moly coating
#1
Næsten hver gang der er et indlæg hvor Barnes TSX eller TTSX bliver nævnt, bliver problemet med fouling inddraget. Da jeg iøvrigt har gode erfaringer med virkningen af TSX er det jo ærgeligt hvis skudbillederne skal ødelægges af fouling efter relativt få skud. Jeg har derfor tænkt på om det vil hjælpe noget at molycoate projektilerne? Alt andet lige skulle man jo tro at det kunne reducere foulingen, men det kan være virkningen er så marginal, at det ingen reel betydning har. Er der nogen der har prøvet dette og kan dele ud af erfaringerne herfra?

hjemmeladeren
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#2
Er der nogen der ved noget om at spise kød fra dyr der er nedlagt med molycoatede kugler?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#3
Jeg har fundet løsningen på a få TSX til at holde op med at foule.....

Egentlig underligt der ikke er andre der har fået idéen tidligere[B)]

Man tager æsken med projektilerne i og hælder disse en en stærk solvent. Efter ca en uge er der ikke mere projektil tilbage og de vil med garanti aldrig foule dit løb[Big Grin][B)][:o)]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Er der nogen der ved noget om at spise kød fra dyr der er nedlagt med molycoatede kugler?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.



Den ene gang jeg har fundet en coated TSX i vildtkroppen har kuglen stadig været sort over det hele undtagen i riffelsporerne, så jeg tror det næppe er målbart at finde noget.
Og har du skudt med TSX skal du kun bruge 1 kugle [^]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
Citat:quote:

Jeg har fundet løsningen på a få TSX til at holde op med at foule.....

Egentlig underligt der ikke er andre der har fået idéen tidligere


Du har jo svaret på alt..[Big Grin] Men skal det være kg-12 eller roblo solo mil...[?]

Hva´ får en Bornholmsk, rævejæger mon tiden til at gå med...?
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#6
@GT

Du er måske bevidst inde på noget.

Nogen svenskere testede på et tidspunkt tryk med diverse homogene kugler.

de var overraskede over at der ikke var mere fouling og tryk end tilfældet nu var.

Lige indtil de målte på dem, de var konsekvent underkalibrerede, for at trykket ikke skulle blive for højt.

Om de havde brugt solvent for at komme dertil ved jeg ikke[Big Grin]

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by hjemmeladeren

Næsten hver gang der er et indlæg hvor Barnes TSX eller TTSX bliver nævnt, bliver problemet med fouling inddraget. Da jeg iøvrigt har gode erfaringer med virkningen af TSX er det jo ærgeligt hvis skudbillederne skal ødelægges af fouling efter relativt få skud. hjemmeladeren



Jeg har skudt med TSX i min 35 Wheelen i mange år nu. Jeg oplever næsten ingen fouling. Der er i hvert fald mindre fouling end da jeg skød med N.P.
Så for mig er det intet problem overhovedet.

Med den gamle Barnes X var problemet så stort at Barnes solgte en belagt udgave for at kunne minimere problemet.

Da de ikke tilbyder denne option på TSX er der noget der tyder på at rillerne har minimeret foulingen.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#8
Jeg har overhovedet ingen problemer med "Fouling" i mine større kalibre og TSX.. min .376Steyr skyder stort set kun med TSX, og efter mange skud (over 30 uden rensning) er piben nærmest helt kobberfarvet indvendig, men riflen skyder ligeså præicst som med en helt ren pibe..

Efter at jeg er gået over til TSX i min 6,5 x kedelig er problemet også stort set forsvundet i den kaliber.

Jeg mangler egentligt bare at teste i min 22-250AI ...[Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#9
Hej.
Har prøvet at mollycoate Barnes X / TSX men har ikke fået dem afprøvet.
Jeg kunne se i QL at starttrykket faldt fra 450bar til 297bar for Barnes X bullet ved at gi´dem en coatning.
[Image: 2010-337-2-5-42-1-PC030122.JPG]
[Image: 2010-337-2-5-42-2-PC030123.JPG]
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)