Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tyskland, ny lov om vinterdæk
#1
Serviceoplysning[Big Grin]
Vinterdæk

Så er det vist billigere at købe juleøllene herhjemme[Big Grin]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#2
sådan skulle det osse være her hjemme i dk

[Image: Unavngivet1.jpg]

[Image: dralflogomnavn.jpg]
hmm, skal der være klumper i en prut????



livet er ikke så slemt endda, hvis man overvejer hvad alternativet er

SÅ SMIL DOG!!  Tongue

Nu med et par glasøjne.  Cool
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by maleren

sådan skulle det osse være her hjemme i dk



Tja, den eneste bil jeg har haft vinterdæk på var en gammel Sierra stationcar og det var kun pga. vinterferie i Sverige, ellers klarer jeg mig fint med helårsdæk[^]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Kima

Citat:quote:

Originally posted by maleren

sådan skulle det osse være her hjemme i dk



Tja, den eneste bil jeg har haft vinterdæk på var en gammel Sierra stationcar og det var kun pga. vinterferie i Sverige, ellers klarer jeg mig fint med helårsdæk[^]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty



Nu forvandler vinterdæk jo ikke en spejlgalt vej til tør asfalt ej heller fjerner de snedriver, men fordælen hvor er jeg dog ening i at de skulle være tvungne.

Mange køer ville være væk hvis ikke der der hang en berlingo på sommerdæk i vejen lidt længere oppe af bakken.

Nu vi er ved vejret

HVOR HELVEDE BLIVER DEN GLOBALE OPVARMNING AF

jeg har brændt megen diesel af de senere år, fyret grundigt i brændeovnen og sagt nej tak til vindenergi og alligevel er der mere sne end da jeg var barn.

Sakl vi have en lov om minimum 1 times tomgang pr. køretøj om dagen før der sker noget ?

Tænk på de stakkels dyr, der ikke kan finde føden bare for at polerne ikke skal smelte

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#5
Total enig.
Bor et sted med 8% stigning i byen - så laveste fællesnævner bestemmer om man kommer op af bakken på en vinterdag.
På grund af egen og andres sikkerhed - vil et krav om tvungen brug vinterdæk være naturligt i DK [^]

"Livet er for kort til upræcise rifler"
[Image: topp_vinter.gif]
[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#6
Jeg har været med til at hive en del mennesker ud af havarerede biler og sjovt nok siger mange : jeg fatter ikke hvorfor det gik galt, jeg har vinterdæk på[:0].
Indimellem har der selvfølgelig været nogen på sommerdæk og en sænket Bimmer med 235 mm brede lakridsbånd på 17 tommers alifælge og en uerfaren bilist på glatte veje er ikke en god cocktail[^], men på trods af min ringe erfaring, jeg har haft kørekort i knap 32 år og arbejdet som langturschauffør så jeg har kun rullet omkring 3mill.km, mener jeg altså at ham der kører på fornuftige helårsdæk er mere forsigtig/årvågen end ham der tror at den hellige grav er velforvaret fordi han har vinterdæk på[^].
Nu er vinterdæk, mig bekendt, ikke gode på tør asfalt så det bliver et forbandet bøvl at skulle tjekke føret og skifte dæk efter forholdene i vintermånederne, lad os for Odins skyld undgå mere lovgivning og lade det være op til folk selv[Wink].

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#7
Kima...... at gi et dæk, med stjerne meget mere vejgreb end helårsdæk (som burde hedde dårlig-til-det-hele-dæk), skylden for at folk ryger af sporet, er da lige så fornuftigt, som at forbyde kondomer til loveparade, med begrundelsen; hvis du bare holder banditten i bukserne, så slipper du for at det kommer til at klø og svige på mandag.

Jeg syntes det ville være rimeligt at alle bilister der er involveret i ulykker i perioden 1/11-1/3 med ALT ANDET end vinterdæk selv forstår evt. erstatninger.
Således hvis jeg får kørt min kone og 3 unger, ihjel af en bilist der konsekvent, ikke vil sætte det sikreste og bedste dæk på sin bil, blir han gjort personligt erstatningspligtig for 4 x 1 mil.... helt af egen lomme.

Ligeledes skader på bygninger, vejskilte, haveanlæg bør betales af skadesforvolder hvis ikke han/hun har gjort sit yderste for at optimere sikker fremfærd.
Fx. en lastbil med 40cm sne og is på taget af sin sættevogn. Sørger man ikke for at få det ned inden man køre, (og det er der ikke mange der gør) forlader isen bilen på et tidspunkt, højst sandsynligt i et sving. Hvem bryder sig om tanken om 200-300 kg is der blir læsset af med 60-70 km/t lige i lukt i fjæsset.

...hvor ingen hegner, kun torne gro!

Fattigdom - det er en sindstilstand

[center][Image: logo05.jpg][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Tikka4ever

Kima...... at gi et dæk, med stjerne meget mere vejgreb end helårsdæk (som burde hedde dårlig-til-det-hele-dæk), skylden for at folk ryger af sporet, er da lige så fornuftigt, som at forbyde kondomer til loveparade, med begrundelsen; hvis du bare holder banditten i bukserne, så slipper du for at det kommer til at klø og svige på mandag.
Hvor er det lige at jeg siger det[?], jeg siger at mange tror at de kan køre som om sommeren, bare de har vinterdæk på
Jeg syntes det ville være rimeligt at alle bilister der er involveret i ulykker i perioden 1/11-1/3 med ALT ANDET end vinterdæk selv forstår evt. erstatninger.
Således hvis jeg får kørt min kone og 3 unger, ihjel af en bilist der konsekvent, ikke vil sætte det sikreste og bedste dæk på sin bil, blir han gjort personligt erstatningspligtig for 4 x 1 mil.... helt af egen lomme.
Hvor meget tror du at du får ud af det, de fleste har ikke råd til det og ryger de konkurs, tja så fik du hævn

Ligeledes skader på bygninger, vejskilte, haveanlæg bør betales af skadesforvolder hvis ikke han/hun har gjort sit yderste for at optimere sikker fremfærd.
Se ovenfor
Fx. en lastbil med 40cm sne og is på taget af sin sættevogn. Sørger man ikke for at få det ned inden man køre, (og det er der ikke mange der gør) forlader isen bilen på et tidspunkt, højst sandsynligt i et sving. Hvem bryder sig om tanken om 200-300 kg is der blir læsset af med 60-70 km/t lige i lukt i fjæsset.
Her er vi enige

...hvor ingen hegner, kun torne gro!

Fattigdom - det er en sindstilstand

[center][Image: logo05.jpg][/center]


Jeg er bare tissetræt af lovgivning og at andre skal bestemme hvad andre skal og må, vinterdæk hjælper i nogle tilfælde, men er, i mine øjne, stadig opreklamerede, derfor har jeg svært ved at se fornuften i lovgivning, medmindre man lever af at sælge dæk.
Slut herfra

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Kima

Citat:quote:

Originally posted by Tikka4ever

Hvor er det lige at jeg siger det[?], jeg siger at mange tror at de kan køre som om sommeren, bare de har vinterdæk på
Det gør jo bare stadig ikke vinterdæk ringere overhovedet.
Jeg syntes det ville være rimeligt at alle bilister der er involveret i ulykker i perioden 1/11-1/3 med ALT ANDET end vinterdæk selv forstår evt. erstatninger.
Således hvis jeg får kørt min kone og 3 unger, ihjel af en bilist der konsekvent, ikke vil sætte det sikreste og bedste dæk på sin bil, blir han gjort personligt erstatningspligtig for 4 x 1 mil.... helt af egen lomme.
Hvor meget tror du at du får ud af det, de fleste har ikke råd til det og ryger de konkurs, tja så fik du hævn
Dér hvor jeg vil hen er at hvis man står over for personlig økonomisk ruin hvis man er tilpas lemfældig med andres ve og vel så har man tendens til at se på tingene fra en anden kant end hvis det er konsekvensløst at være ligeglad. Og ja, jeg ville helt sikkert ha det fint med, at pille både hus, bil, sommerhus og alle andre værdier fra en person, der pga dovenskab eller nærighed er skyld i en udåd af denne størrelse.

Ligeledes skader på bygninger, vejskilte, haveanlæg bør betales af skadesforvolder hvis ikke han/hun har gjort sit yderste for at optimere sikker fremfærd.Se ovenfor
Fx. en lastbil med 40cm sne og is på taget af sin sættevogn. Sørger man ikke for at få det ned inden man køre, (og det er der ikke mange der gør) forlader isen bilen på et tidspunkt, højst sandsynligt i et sving. Hvem bryder sig om tanken om 200-300 kg is der blir læsset af med 60-70 km/t lige i lukt i fjæsset.
Her er vi enige
Det er jo fuldstændig det samme emne. Forkert dækvalg koster liv hver gang der er vinter i Danmark

...hvor ingen hegner, kun torne gro!

Fattigdom - det er en sindstilstand

[center][Image: logo05.jpg][/center]


Jeg er bare tissetræt af lovgivning og at andre skal bestemme hvad andre skal og må, vinterdæk hjælper i nogle tilfælde, men er, i mine øjne, stadig opreklamerede, derfor har jeg svært ved at se fornuften i lovgivning, medmindre man lever af at sælge dæk.
Slut herfra
Jeg siger jo heller ikke der SKAL laves love om det men der burde som i resten af livet være tale om "valg og konsevenser" Ved ikke om det er korekt men har hørt fra mange at i Norge gælder det at hvis du ikke har rette fodtøj på bilen og sidder fast, klare du selv skærene. Tag ansvar eller face the music.

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty



...hvor ingen hegner, kun torne gro!

Fattigdom - det er en sindstilstand

[center][Image: logo05.jpg][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#10
AHHH jeg tror sku jeg vælger vinterdæk, så kan jeg også vente med at købe en 4WD (kassen er nemlig tom)

http://www.google.dk/search?hl=da&rlz=1W...er&gs_rfai=

Kik i venstre side når i er inde på dette link.

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)