Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skiløber skudt af elgjæger!!
#1
http://www.jaktojagare.se/aktuellt/skida...-i-smaland

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#2
http://www.polisen.se/Kronoberg/sv/Aktue...aktolycka/

Her polisen pressemeddelse om hvad der skete.

I didn't come this far to miss!
I didn't come this far to miss!
Svar
#3
Jægeren tiltales

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#4
Så er jägeren blevet frikendt:

http://svt.se/2.33731/1.2662302/kvinnlig...pos=rubrik

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#5
Det lyder godt

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#6
Sagen ankes

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#7
Jeg håber at hun bliver frikendt igen og så har jeg ondt af hende over alt det hun skal igennem

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#8
Det er en ekstremt principiel sag, som i den grad kommer til at danne präcedens i Sverige. Hvis jägeren dömmes for uagtsomhed på trods af, at hun sköd i anvist "sikker retning" og ikke havde en chance for at se offeret, som pludselig befandt sig i såten, så bliver elgjagt fremover en särdeles vanskelig affäre at gennemföre.

I min optik kan man ikke gardere sig 100% imod händelige uheld. Ulykker som denne, som går ud over en ikke-jäger, er ekstremt själdne fordi der i forvejen bliver taget alle tänkelige forholdsregler for at undgå dem. Derfor er jagt også en af de absolut sikreste fritidsinteresser, man kan udöve - både for deltagerne og udenforstående.

Hvert eneste år köres tilskuere ned under rally-löb og sageslöse mennesker trampes også af og til ned af löbske heste eller bides af gale hunde - det sker der ikke så meget ved... Ofte er der betydeligt större grad af uagtsomhed involveret i disse sager, men lige präcis denne sag skal åbenbart forfölges nidkärt til den bitre ende - formentlig fordi ulykken er sket med et skydevåben.

Jeg synes s'gu også det er synd for den kvindelige jäger... og jeg har endog meget svärt ved at se, hvad samfundet opnår ved at fälde hende.

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#9
Først og fremmest: Godt nytår alle sammen.

Dernæst:
Jeg er enig med Høghen om at samfundet ikke får det store ud af at retsforfølge og/eller straffe den kvindelige jæger, og at det i Sverige nok mere handler om visse menneskers "våben- og jægerskræk", som nok kommer til at føre sagen helt til tops.

Mange nytårshilsner - Per
Svar
#10
Ændringer i retningslinierne på elgjagt

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#11
Frikendt igen

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#12
TAK!

Risikoen for en anke til den svenske højesteret er dog åbenbar, eftersom dommen ikke blev afsagt i enighed.

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#13
Vil ikke anke

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#14
Sagen afsluttet

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#15
Det var også på tide. Men når en person bliver dræbt kan det på den anden side nok ikke gå meget hurtigere... Men virkeligt en sag uden vindere.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)