Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rævejagt i sneen.
#1
Hej.
Nu har jeg været afsted en del gange om eftermiddagen til solen går ned får at få ram på Mikkel, som helt 100 er på reviret.
Vi ved hvor hulen er, og den bliver flittigt brugt. Dette kan ses ved spor og at de/den har gravet igennem sneen for at komme ind til hulens indgang. (denne rævegrav har kun én ind-/udgang! [:O].)
Ræven har snydt mig en enkelt gang hvor vi så hinanden i et spilt sekund.

Har både Foxcaller og Nordick Predator Pre-tunes call, og har brugt dem begge to et par gange uden held, eller jo, det lader til at kragerne reagere på det [Big Grin]

Nå, men hvad vil i mene er bedst? kommer mikkel ud når det sneer og blæser? Har prøvet lidt af hvert. Dog ikke morgenjagt, da jeg ikke er så god til at komme op og skolen skal også passes.

Kan se at han har været der i løbet af 2 dage, hvor jeg ikke har været der. I de to dage har det sneet lidt og blæsten har været jævn til hård.

Har I nogle tricks i ærmet? Har ikke rigtig dyrket rævejagten så intensivt før, og vil rigtig gerne have fat i ræven da jeg kan se et lille fald i bestanden af fasanerne, og der er i de sidste to år blevet spottet agerhøns, og dem vil vi meget gerne beholde på reviret.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#2
Når det blæser rækker dit kald ikke så langt og stortset kun med vinden. Men ellers plejer rævene at blive lettere at lokke ind når vinteren strenges. Kulden kræver mere føde at holde væk.
Mvh.

Yeti
Svar
#3
Må bare noget mere ud på jagten.
Der var en ulige 10-ender og en ulige 12-ender kronvildt ved vildtkameraet i nat. Kunne være helt OK med sådan en sag i stedet for en ræv [Big Grin]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Boldsen

Må vare noget mere ud.
Der var en ulige 10 ender og en ulige 12 ender kronvildt ved vildtkameraet i nat. Kunne være helt OK med sådan en sag i stedet for en ræv [Big Grin]

Mvh.
Boldsen



[Big Grin]BILLEDER [Smile]-[Smile] BILLEDER[Big Grin]

Mvh Hilbilly

Roser er røde
Violer er blå
Dine øjne er-----Åh fuck da også.
Jeg tager på jagt.
Sover du når jeg kommer hjem ??
Mvh Hilbilly

Roser er røde
Violer er blå
Dine øjne er-----Åh fuck da også.
Jeg tager på jagt.
Sover du når jeg kommer hjem ??
Svar
#5
Har noget bedre.
VIDEOFILM! [Big Grin]
Skal se om jeg kan uploade via mobilen, ellers må det blive i morgen når computeren er tændt.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#6
Vil stadig meget gerne høre om der er nogle der har nogle fif og tricks til rævejagt i sne.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#7
Tror at morgen jagt giver de bedste muligheder. Om aftenen kommer de sikkert så sent ud at, solen er gået ned. Har heller ikke selv, haft held med de ræve om aftenen.

Hva´ får en Bornholmsk, rævejæger mon tiden til at gå med...?
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)