Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kløende poter....
#1
Hej derude..
Jeg har en dejlig familie/jagthund som knap er 6 år gammel, tæve og er en "rundkørsel" - en Border Collie/Grosser Munsterlænder....
Når jeg kommer hjem fra dagens jagt, klør poterne på hunden, så den kradser hele tiden på gulvtæppet...
Det er værst når det er koldt....
Hvad kan der være årsagen til det? Jeg har sørget for at klippe poterne for hår imellem "tæerne" og skyller poterne efter endt jagt..
Har I osse oplevet dette med jeres hunde?? Gode råd/tips modtages med kyshånd...
Mvh. JBG.
Svar
#2
måske irritation af sne/is op mellem trædepuderne
-> 'lappvoks' = potevoks i sej vinterversion

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#3
Jeg har haft problemet med Bjørneklo på min Golden. Selv med grundig skylning og salve slikkede/kløede den i et helt døgn efter. Kunne se at det var ved at drive ham til vandvid.

Det er måske ikke lige det fremherskende problem som vejret er nu, men også f.eks. stub eller klippede tagrør under sneen kan lave små skrammer under poterne som irriterer. Måske har småfragmenter sat sig op i poten.

De er som regel ret gode til selv at pleje det, hvis man skyller og sørger for at pelsen er trimmet ligesom du beskriver. Kan hjælpe med lokalbedøvende/decinficerende salve i et døgns tid til det heler op eller stopper med at klø.
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#4
Hej VFR-fan
Jeg har en formel etter der har noget nær det samme problem som din,specielt når vi har været i terræn med brændenælder,han gnider også poterne mod gulvtæppet,jeg plejer at vaske dem med lunkent vand og så plejer det at gå i sig selv igen.
MVH
LØVIG
Svar
#5
Tak for svarene...hmmm..jeg har slet ikke tænkt på brændenælder....men det burde være dækket af sne....jeg glemte osse at skrive at problemet dukker osse op især hun hunden har været i mosevand.....
Men det skal nok have noget gøre med tørre poter, hvorved der opstår bitte små revner.....
Jeg må ud og købe noget salve...hvad med ko patte salve..mon det kan bruges??
Svar
#6
Hej VFR-fan

Brug du roligt kopattesalve til din hunds poter, jeg bruger somme tider efterfølgende at tage en vatpind med lidt pebermyntedråber og smøre hårene lidt, det kan han ikke lide at slikke i så holder salven længere.

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#7
Hej.
Du kan også bruge mentholatum creme,det plejer jeg at bruge.
MVH
LØVIG
Svar
#8
Hejsa..
Kender til problemet og har ”løsningen” ;D
Jeg ved ikke hvad det kommer af, men det kan drive mig til vanvid når hun ”klør poter” (hunden mener jeg ;D) svigerfars hund har også til tider problemet
Hvis f.eks. hunden har gået ude i længere tid (fra 15min. og op) her i kulden har hun problemet, og jeg aner ikke om det er noget hun træder i men har fundet LØSNINGEN : potovoks!
Jeg kan ikke garantere det hjælper dig men har gjort mirakler for min og svigerfars hund..
jeg har ikke lyst til at gøre reklame for nogle, så hvis ikke du selv kan finde produktet vil jeg godt hjælpe
PRIS: den jeg bruger koster ikke andet end 54,95 for 50ml. og der står på tuben det også beskytter mod salt
Håber du får glæder af svaret..
Svar
#9
TUSIND TAK for svarene...og jeg prøver med noget salve og tager på jagt nu har på lørdag og ser resultatet af det.... NB! I de sidste par dage hvor der har været frost har jeg mærkelig nok ikke haft så meget problem med hundens poter...Det er underligt....!!
God Jul til Jer...
Mvh. JBG.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)