Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvilken jagtjakke
#1
Jeg vil gerne have en vandtæt jakke til jagt, stille stof og gerne åndbar. Budgettet er lidt begrænset til et par K. Hvilken anbefaler I.

(Rambo brugte i virkeligheden en S&L Classic 7x64)
Råd er noget vi beder om når vi kender svaret, men ville ønske vi ikke gjorde
Svar
#2
deerhunters montana. har haft min i 6 år, og bruger den året rundt.
switchback
Svar
#3
Swedteam Dekota gore-tex.
Udover at være vandtæt m.m.m. synes jeg den har bedre pasform end de andre jakker, jeg har / har været i.

/bundgaard
Svar
#4
Tak for de fine svar. Bundgaard, er jakken for varm til forår og efterår?

(Rambo brugte i virkeligheden en S&L Classic 7x64)
Råd er noget vi beder om når vi kender svaret, men ville ønske vi ikke gjorde
Svar
#5
Jeg har et par forskellige jakker fra Härkila... De er ret lette og tynde, men varme og behagelige. Ved godt, de ofte er dyre, men man kan være heldig at rende ind i et tilbud. Og jakken er jo god nok selvom kollektionen er fra sidste år.....

BigDane

Jag eller bliv jaget...

VENI VEDI VICI

***B***L***A***S***E***R
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#6
Jeg har senest købt tøj fra Rivers West. Det er en form for fleece mad membran. Det føles næsten som neopren og suger ikke vand som rigtigt fleece ville gøre. Snittet og funktionerne er tydeligt amerikanske så der er fx ingen højtsiddende radiolommer. Men da jeg enten har min radio i sele eller i min signalrøde vest er det ok. Lommerne lukket med kraftige magneter, hvilket man skal tænke lidt over - har bestilt nyt benzinkort... Magnet løsningen er dog dejlig lydløs, og ikke højtråbende som velcro. Kraven er et kapitel for sig. Den er høj, nærmest som på en bomberydderdragt. I sidste weekend stod jeg på en åben mark midt i snefygningen og der forstod jeg for alvor hvor snedig den løsning er.

Jeg er rigtigt glad for begge sæt. Jeg startede med at købe et varmt sæt som var klart for varmt til bukkejagten i august, så jeg endte med at købe et set mere. Man skal huske at ligge en del ekstra til når man ser på priserne i US, men jeg synes at man får rigtigt meget for pengene.
Mvh.

Yeti
Svar
#7
Woodline synes jeg helt klart er overset - de har nogle gode detaljer og en rigtig god kvalitet.
prisen er måske lidt over hvad du har tænkt dig.

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#8
Hejsa

Helt sikkert en Barbour Oilskinds jakke.... De holder et helt liv, hvis man efter behandler dem engang imellem. Og kan bruges i alle slags situationer..

Mvh.

Jacob S. Jensen

Hellere skyde engang for lidt, end engang for meget!
Mvh.

Jacob S. Jensen

Nu kun med .223'er og 30.06'er.
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Titan II

Hejsa

Helt sikkert en Barbour Oilskinds jakke.... De holder et helt liv, hvis man efter behandler dem engang imellem. Og kan bruges i alle slags situationer..

Mvh.

Jacob S. Jensen

Hellere skyde engang for lidt, end engang for meget!



Alle situationer... prøv lige at gå et folkedrev på en elgjagt med sådan en fætter på. Gør du forsøget så husk at med medbringe 5-6 l vand så du ikke dehydrerer på turen.
Mvh.

Yeti
Svar
#10
Yeti... Nu skal man jo også gi sin under beklædning lidt tanke. Og den store lynlås foran, kan godt lynes ned ;-)

Mvh.

Jacob S. Jensen

Hellere skyde engang for lidt, end engang for meget!
Mvh.

Jacob S. Jensen

Nu kun med .223'er og 30.06'er.
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Foto

, er jakken for varm til forår og efterår?



Nej. Varmen justerer du primært via de lag, der er (eller ikke er) indenunder.

/bundgaard
Svar
#12
hejsa

jeg bruger Tac-Gear combat smock (camouflage) den har membran og en miliard herlige lommer. egner sig fantastisk til stille ensom jagt.
Der er plads til en Leupold 10x42 i venstre brystlomme (genialt)
Ret populær i Forsvaret
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)