Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jagt i Sverige og pasregler
#1
Hejsa

Jeg er med på, at man skal have våbenpas, for at kunne få udfylde indførselspapirerne for våben og ammunition korrekt.

Spørgsmålet er, om man også skal have et alm. pas med som legitimation, når man tager våben med ind i Sverige, eller om man kan nøjes med f.eks. kørekort og lign., da man jo ved normal rejse ikke behøver at medbringe pas hinsidan...

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#2
Du behøver ikke dit pas, og hvis man skal se helt nøgternt på det mener jeg heller ikke at svenskerne KRÆVER våbenpas, men akceptere en dansk våbentilladelse, men det har vi jo ikke på eks. haglvåben.
selv tar jeg våbenpasset med alligevel.

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by The Shootist

Du behøver ikke dit pas, og hvis man skal se helt nøgternt på det mener jeg heller ikke at svenskerne KRÆVER våbenpas, men akceptere en dansk våbentilladelse, men det har vi jo ikke på eks. haglvåben.
selv tar jeg våbenpasset med alligevel.

The Shootist



Tak for det [Smile]

Ville bare lige være sikker...det kunne jo godt være, at svensken stillede lidt større krav til legitimation, når udlændinge bærer skydevåben.. [Smile]

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#4
Shootist skrev:
Citat:quote:

Du behøver ikke dit pas, og hvis man skal se helt nøgternt på det mener jeg heller ikke at svenskerne KRÆVER våbenpas,

Når man deklarerer sit våben på nettet er våbenpasset et must.
Så hvordan hænger det sammen??

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#5
Hvis du vil registrere dit våben hos de svenske toldere inden du kommer til Sverige (sparer dig for turen indenom tolden!!)[Big Grin]
Så kan du udfylde papirerne på nettet.
http://www.tullverket.se
MEN på den blanket SKAL du udfylde våbenpas nummer.
Den lokale sherif plejer dog at være hjælpsom med at få udfyldt papirerne og lavet passet.
Mht betaling af svensk jagttegn så er der en anden tråd om dette.
For nemheds skyld:
På Sensk Kassaservice i Sverige finns det förtryckta inbetalningskort med postgiro 10 14-0 och summan 200:- om du

avser lösa ditt Jaktkort från Danmark behöver du IBAN nr SE28 9500 0099 6034 00010140 samt SWIFF kod PGSISESS.

Det tillkommer en utlandsavgift.

MVH/

Jaktregistret Anna-Maria
Hvis du har netbank kan du klare det der.
Der er bare en detalje med et GEBYR [Sad!] du skal klare med banken.
Du kan også gå ned i din lokale bank med de oplysninger og få dem til at klare overførslen.

Hilsen

Frederik

24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)