Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
5 vådeskud på 6 uger
#1
Vådeskud

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#2
Det er alt alt for mange. Hvad er det der sker ?

Er der en tendens til, at det er os der har haft jagttegn i mange år der laver ulykkerne ? Jeg mindes ikke at have set, at der skulle stå ungjægere bag aftrækkerne i et eneste tilfælde, hverken i år eller så langt tilbage jeg lige kan huske.

Har vi gentaget sikkerhedsreglerne så meget, så vi tror de overholder sig selv ?

Måske skulle man afslutte parolen på sæsonens sidste jagter med et øjebliks stilhed for den afdøde. Og samtidig tænke på, hvordan man selv ønsker at agere på jagten ?

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#3
Der plejer da heller ikke være så mange, eller er det bare fordi vi er begyndt at høre om det?
Jeg husker kun ganske få tilfælde af vådskud (heldigvis) de sidste 2 årtier, trist er det og vi jægere og evt. dansk jægerforbund er vel nød til at gøre noget inden en lov bliver på tale, evt. som jagtprøve hvert 5. år eller sådan noget der kunne være endnu være eller helt ubrugligt!
(Jagtprøve hvert 5. år var måske ikke helt tosset)

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#4
Der er da grund til eftertanke. Er vi begyndt at tage lettere på tingene, er der kommet flere lommelaerker med paa jagt, eller er det som artiklen er inde paa blot tilfaeldigt at der lige kommer saa mange lige nu? (De 2 grunde jeg naevnte er blot eksempler og der kan jo vaere mange andre.)
Mvh.

Yeti
Svar
#5
jeg tror såmænd kun at de er kommet mere frem i pressen.
ligeledes tror jeg der er rigtig mange flere der ikke kommer frem ( bare på djursland er der flere der har fået hagl + en korthår er død for at "ligne" en ræv )

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#6
Er jægernes gennemsnitsalder steget? (jeg nærmer mig med stormskridt de 50, så deeet[Wink])
Et hurtigt kig på de tilfælde jeg har kendskab til viser tilsyneladende en ret høj gennemsnitsalder for den der har skudt.

Måske går der nogen rundt derude med en lidt for afslappet holdning til haglvåbens farlighed?

Med 3-er stålhagl og v0 på over 400 m/s har jeg ihvertfald MEGET stor respekt for et haglskud!!!!

Jeg har mødt jægere (desværre specielt ÆLDRE jægere, og når jeg opfatter dem som ældre end mig selv, så ER de jo oppe i årene [Wink]) der har helt urealistiske ideer om både riffel og haglvåbens evne til at skyde gennem ting..

Mange lider af den misforståelse at haglskud stort set ikke kan komme gennem vores almindelige tykke vinter jagttøj [:0]

Måske var det en ide at få vist det i en artikel i jagtbladene!!

PAS PÅ! de her små jernkugler slår altså igennem!!!

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#7
Ellers ville det ogsaa vaere svaert at slaa en gaas ihjel. Men ideen med information om farligheden synes jeg er god.
Mvh.

Yeti
Svar
#8
Citat:quote:

Er jægernes gennemsnitsalder steget? (jeg nærmer mig med stormskridt de 50, så deeet)
Et hurtigt kig på de tilfælde jeg har kendskab til viser tilsyneladende en ret høj gennemsnitsalder for den der har skudt.


Så er det vist på tide du aflevere dit jagttegn og kørekort, Dravis[Big Grin]

Spøg til side - hvis man ikke ved hvad man skyder på, så lad dog for "en i svarte helvede" være - det er vel ikke livet om at skyde fasan.
Og slet ikke med et læhegn og makker venstre side og ben som baggrund- sæt nu den stakkels fugl havde fået lidt mere luft under vingerne - selv betjente kan ikke undvære hovedet (når de spiser).

mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#9
Skud i tågen - men måske kan den stigende mængde råvildt spille ind.

De flyver jo som regel forholdsvis lavt og de fleste af os har nok oplevet situationer, hvor råvildt får folk til at opføre sig skal vi sige mindre fornuftigt.

Men uanset årsagen er det sq en uhyggelig udvikling.

/bundgaard
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)