Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
blod søges
#1
Hejsa alle sammen
Jeg ved det måske virker lidt usædvanligt, men jeg står og mangler noget blod til træning af hund..

Jeg har trænet noget sporsøgning med det syntetiske duftstof , men har set her i weekenden at hunden hellere ville slikke på det rigtige dyre blodet end at søge på det..

så i min frustration har jeg besluttet at det nok er en go ide at træne med det rigtige blod, hvor jeg ved at jeg kan give mig go tid uden at stresse hunden til hurtigt at finde et dyr der måske lider

håber der er mange der vil hjælpe mig med at tappe blod, det kan jo være jeg kan hjælpe jer senere (hvis min hund bliver godkendt som sweisshund )
ps. Hvis der er nogle der ved hvordan jeg kan opbevare blodet i længere tid uden det størkner eller rådner, vil jeg MEGET gerne høre om det!!
Svar
#2
Det skal du ikke begynde træne med dyreblod. Få fat i okseblod og træn med. Hunden reager meget mere intens nå den kommer på rigtig dyreblob. Dyreblod skal den kun for til prøve og når det rigtig gælder

Skotten


Svar
#3
Jeg har hørt at der ikke er problemer i at fryse det ned for der efter at bruge det, skal vist bare røres op i lunken vand!

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#4
blod skal inden frysning blendes[xx(] så er der intet som stopper i sprøjten.

det m at bruge ko blod er ganske udemærket i starten.

men vil du frem m din hund er der kun en ting som duer[?]
dette er klovspor m lidt blod pr 10-50 m.

og ps undgå grisseblod det er der nogle hunde som ikke tør at spore på
m mindre hunden er præget på gris fra hvalp.[B)]
mvh pc
Svar
#5
hvor i landet er du fra?

kender en registret som siger man IKKE skal bruge okseblod, men hvad ved jeg.
Svar
#6
til en 3t/400m spor kan hunden sagtens trænes op på okseblod dryppet ud. 2,5 dl. til 400m. til de fleste anerkendte prøver bliver der brugt hjorte blod, så hunden er meget tændt når den får snuden i hjorteblodet. til en 20t spor vil jeg bruge færdtsko og hjorteblod. 1/8 L. til 400m
Svar
#7
Da jeg skulle oplære min købt jeg 10 l hos den lokal slagter synes at husk det kostet 100 kr.
en hurtigt tur med stav blenderne og så på flasker.

Jeg brugte i starten et tørret rådyr skind og en plastik vandflaske med små huller som jeg slæbte, det tog ikke mange spor før den sad i skabet og jeg gik over til dryp spor.
Havde forresten altid tomme flasker med på jagt så jeg kunne få blodet når et dyr blev brækket.

KR

If you pay with penuts.

You only get monkeys
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#8
Har en del okseblod over, hvis du bor i Sønderjylland kan du bare hente det

mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]
mvh Don Bums

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)