Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Remington 700 SPS cal. 308 win
#1
Ville bare sige at jeg lige har fået sådan en og har indskudt den idag. Den laver fine små 3-kløvere på den 42m bane Hubertushuset har og efter skydning af ca. 10-12 skud, køling og efterfølgende 5-6 skud (hvor den blev lidt varm) virker det som om at den kun lige trækker dem ca. 1cm til højre når den er varm og ingenting i højden, så det må siges at være fint ok for en meget billig riffel. Alt i alt, som et suplement til min 6.5 og 45-70, tror jeg den fungerer super. Den kommer med på vildsvine jagt (ca. 70kg) om et par uger. Jeg har købt ca. 300 skrald sellier-bellot 11,7grams med Sierra Game King kugler til den (samme den er indskudt med) da de jo er meget billige på udsalg [Smile] Med det nye x-mark aftræk, som jeg har justeret til ca. 1100g og som har fået en lille klat lock-tite efterfølgende, virker det som en meget gedigen riffel med et fremragende aftræk i al fald.

6.5x55 M98, Otterup matchpibe og aftræk i Hogue Realtree syntetisk skæfte, Meopta R-1 3-12x56
Remington 700 i 308
Marlin 1895 SBL (45-70), Meopta R-1 1-4x22
Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by barebow

Ville bare sige at jeg lige har fået sådan en og har indskudt den idag. Den laver fine små 3-kløvere på den 42m bane Hubertushuset har og efter skydning af ca. 10-12 skud, køling og efterfølgende 5-6 skud (hvor den blev lidt varm) virker det som om at den kun lige trækker dem ca. 1cm til højre når den er varm og ingenting i højden, så det må siges at være fint ok for en meget billig riffel. Alt i alt, som et suplement til min 6.5 og 45-70, tror jeg den fungerer super. Den kommer med på vildsvine jagt (ca. 70kg) om et par uger. Jeg har købt ca. 300 skrald sellier-bellot 11,7grams med Sierra Game King kugler til den (samme den er indskudt med) da de jo er meget billige på udsalg [Smile] Med det nye x-mark aftræk, som jeg har justeret til ca. 1100g og som har fået en lille klat lock-tite efterfølgende, virker det som en meget gedigen riffel med et fremragende aftræk i al fald.

6.5x55 M98, Otterup matchpibe og aftræk i Hogue Realtree syntetisk skæfte, Meopta R-1 3-12x56
Remington 700 i 308
Marlin 1895 SBL (45-70), Meopta R-1 1-4x22



Tillykke med valget.

Den bliver du glad for. Halalautomaten vil jo nok mene, at du allerede nu kan bestille en seng på den nærmeste afdeling af Psykiatrisk afdeling. [Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Følg den fornuftige politik at bruge en god all-round riffel i et godt medium kaliber og du bliver rigtigt godt skydende. Især med en 308 win. Den kan alt det du har behov for i mange hunderede kilometers afstand fra DK.
Nogle vil mene, at du skulle bruge en 165 grains kugle, jeg har selv været en af dem. Men trækker nu også til de lidt tungere for at dæmpe hastigheden/blodudtrækningerne på råvildt. Det er sjældent, at jeg er på jagt efter gris/kronvildt og ikke samtidig må skyde et råvildt.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#3
"Halalautomaten vil jo nok mene, at du allerede nu kan bestille en seng på den nærmeste afdeling af Psykiatrisk afdeling.[Big Grin][Big Grin][Big Grin]"
Det vil jeg så også mene - absolut ikke pga du har købt remington (hellere det end noget plastikhalløj[8D]).
men pga du har købt det lorte skod snot boller i selleri ammunition.
det er muligt du kan få en pakke til at skyde godt, men pludselig skyder du 20 cm under, dernæst 11 cm til højre, den næste pakke går fint, for derefter at sætte kuglerne rundt på hele skiven.
Så tror du selvfølgelig der er noget galt med kikkerten - tjek, den var ok - montage så da - tjek også ok. Når så du har været hele møllen rundt og fundet ud af det din super ammu, er du garanteret klar til psyk.

Brug "search" og bliv kureret[Big Grin], det nytter jo ikke noget at sige de kan være gode nok til træning. Hvis ikke du ved 112% at dit grej og dit ammo er 120% ok, tror du jo det er din skyld at skuddet pludselig sad 8 cm til venstre og så er du virkelig ude at sk... (og der indgår ikke et y blandt prikkerne[Wink])

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#4
Fin riffel, men jeg havde også valgt andet ammo. Da jeg startede brugte jeg dem også, men havde for mange flyvere. Forskellen er let at se på 200 meter hvis du brænder en æske Norma af efterfølgende.

Mvh Christian der åbenbart har en Western fase i sit liv lige nu :-)
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#5
Find dig en hjemmelader[Big Grin]

Claus the Dane
Claus the Dane
Svar
#6
Helt enig mht boller i selleri: Købte to billige pakker for at prøve dem. Pludselig kunne jeg ikke få en samling bedre en 10cm på 100m. [Sad!]

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako skal være en L461 Vixen .223R :-)
Mvh Club338
... min næste Sako BLEV en L461 Vixen Varmint .223R med Lothar Walther pibe :-)
Svar
#7
Jøsses. Nå, så er det sgu da godt at det her ammo har været billig. Ka jo altid gå over til Norma, men heller nu nok mest til RWS eller for den sags skyld de nye Hornady SST hvis det er. Nu får jeg skudt dem af jeg har af selleri og så ser vi. Har alligevel nok ikke flere efter weekenden på skydebanen [Smile] .... Alt det her riffel halløj er sgu bøvlet, det er så meget nemmere med min Hoyt XT Rampage 70# bue, XT Hunter 55-75 pile med 125 grain træningsspidser og 4" faner på. Deltager i 3D stævne på kongskilde banen på søndag [Big Grin]

6.5x55 M98, Otterup matchpibe og aftræk i Hogue Realtree syntetisk skæfte, Meopta R-1 3-12x56
Remington 700 i 308
Marlin 1895 SBL (45-70), Meopta R-1 1-4x22
Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Svar
#8
Tror aldrig jeg har hørt negativt kvalitetsmæssigt om RWS. Eneste minus er prisen.

Mvh Christian der åbenbart har en Western fase i sit liv lige nu :-)
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#9
Tillykke med riflen Barebow

Som 308 komp svagt antyder så er jeg ikke vild med Remington[8D]
Men skyder den godt - så er det jo det væsentlige....

Jeg ville nu kaste mig ud i en test som er på mere end 42 m afstand - det er jo ingenting - 100 meter giver det reelle billede af hvad den kan præstere med manden bag.

Og husk det kan aldrig gå værre end du kan sælge den igen[Big Grin]
Jeg hæfter mig ved at der er utrolig mange brugte Remington til salg det meste af tiden - men det er måske bare fordi jeg ligger mærke til det[:o)]

[Image: t3tactical.gif]
Svar
#10
Måske bare fordi der er solgt så usandsynlig mange af dem??

Jeg har i hvert fald været rigtig glad for 5 ud af de 6 jeg har ejet. Kun en SPS i 223 blev jeg aldrig venner med - skæftet var simpelthen for blødt. Giver man et par tusinde ekstra og køber modellerne med gode træ eller fiberskæfter og tyk pibe, så får man efter min mening utroligt meget for 7-8.000 kroner.

Samme anke har jeg imod Tikkas plastikskæfter, de er for bløde. Måske det ekstra stykke plast på varmintmodellerne stiver dem nok af - det har jeg ikke prøvet.

Mvh Christian der åbenbart har en Western fase i sit liv lige nu :-)
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#11
Godt så. De sellier & bellot bliver nu byttet til Hornady 165grains BTSP og så prøver vi dem istedet. Jeg kan se at der er rigtig mange der synes om Lapua Mega og alt efter hvad jeg synes om Hornady´s, så ser vi om det skal være dem fremtidigt eller om det bliver Lapua.

6.5x55 M98, Otterup matchpibe og aftræk i Hogue Realtree syntetisk skæfte, Meopta R-1 3-12x56
Remington 700 i 308
Marlin 1895 SBL (45-70), Meopta R-1 1-4x22
Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Svar
#12
Hvis det er Hornadys "Custom shop" eller hvad de hedder, så har jeg brugt dem på råvildt med godt præcision og effekt (Remington 700 LTR).

Mvh Christian der åbenbart har en Western fase i sit liv lige nu :-)
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#13
Nå, men indtil videre ser det sådan her ud på 42m med Hornady 165 grains BTSP bønner, 3 skud og den får 1 klik op og 1 klik til højre og på lørdag tester jeg dem på 100m og 200m

[Image: IMAG0429.jpg]

6.5x55 M98, Otterup matchpibe og aftræk i Hogue Realtree syntetisk skæfte, Meopta R-1 3-12x56
Remington 700 i 308
Marlin 1895 SBL (45-70), Meopta R-1 1-4x22
Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Og husk det kan aldrig gå værre end du kan sælge den igen[Big Grin]
Jeg hæfter mig ved at der er utrolig mange brugte Remington til salg det meste af tiden - men det er måske bare fordi jeg ligger mærke til det[:o)]

[Image: t3tactical.gif]



Det er sgu da fordi de rent faktisk har en gensalgsværdi. [Big Grin][Big Grin]

Ikke at den på nogen måde minder om omkostninger ved det arbejde som der som regel er udført efter den forlod fabrikken.

Som Christian har jeg den samme anke mod Rem og Tikka med bløde/elendige plasticskæfter. De duer ikke en. En riffel med tykpibe(og det skal den være) skal være fritlagt og må ikke komme i kontakt med piben uanset hvilket underlag den støttes på. Slut ende på diskussion.

Her er det så bare uendeligt meget nemmere at få en Remington, der er enten født med et OK skæfte fra fx HS, eller lign. End det er med en T3 der kun laves med samme plastsprøjtestøbte pagajattrap.
Uanset hvad der sættes på siderne af det, er det området foran magasinet der er for blødt og derfor flexer. Fx ved brug af en bipod sammen med en varmint pibe. Det er set mere end en gang.

Skulle man være ejer af en Rem 700 med lorteskæfte(de findes i rigelige mængder) og interesseret i at skifte originalskæftet ud, og helt ærligt hvilken autist er ikke det, kan man til Rem 700 bare bestille det, mens situationen selv af automaten må indrømmes at være lidt anderledes med en T3.

VH Søren

Som har mistet overblikket over hvor mange af de grønne der har været gennem skabene.

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#15
Sorry for 0ff topic
@Søren
Mine Varminter er stive i skæfterne og jeg har ALDRIG haft problemer med vrid fra forskæftet som kunne give kontakt til piben - jeg render dog ikke rundt med et gangstativ i forskæftet[Big Grin]
Jeg har derimod haft en Remington i hænderne hvor skæftet virkede som autogummi der var formet til skæfte - blødt som lo**
2010 FM mester skød med en alm Tikka Varmint og gør det stadig
(Hvorfor er der egentlig så få mesterskabsskytter som skyder med Remington [Wink])
Jeg får også snart ny skyder - den er landet ved pusheren - her kan skæftet vel godkendes[Big Grin]

[Image: t3-sporter-O.jpg]
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat
(Hvorfor er der egentlig så få mesterskabsskytter som skyder med Remington [Wink])

[Image: t3-sporter-O.jpg]



Jeg er i stand til at se ud over skandinavien[Wink][Wink]

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#17
Sellier Bellot er for folk med rygbesvær - hvis man taber dem, kan de samles op med en snor - og en magnet [Sad]

Uvenner med Photobucket - men medlem af Asgaard.
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=25600
mvh
Svar
#18
Det er vel stadig ikke et syntetisk skæfte....

Mvh Christian der åbenbart har en Western fase i sit liv lige nu :-)
Stort knald = stort smil :-D
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)