Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvor får man et carbon løb fra
#1
Hvor får man et carbon løb fra, gerne uden kammer eller gevind i kammer enden bare der er 27 mm. til at skære et gevind. Jeg regner med at det skal være en 7mm. af en art.
Vh
Flanz
Svar
#2
Christensen arms/ europa.
Er ikke sikker på om det bedste vil være at vælge kaliber osv først, men det er der helt sikkert nogle kloge hoveder som kan sige mere om.

Knæk og bræk

Michael
Svar
#3
Christensen arms vil meget gerne sælge en riffel, men ikke et løb til et system som de ikke tidliger har brugt og så er 7mm ikke et standart kal for dem i medium kal, kun i magnum. Ultra-Lightweight fra Lothar Walther kunne også være en mulighed, men dem har jeg ingen erfaring med.
Vh
Flanz
Svar
#4
http://www.carbonbarrels.com [Smile]

http://www.6mmbr.com/gunweek092.html

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#5
Jeg vil meget gerne købe et løb fra ABS, men det er stort set umulig at få dem til DK, men hvis der er andre som vil være med til at bestille er jeg klar på at dele bøvl og omkostninger.
Vh
Flanz
Svar
#6
Hej Flanz

Mener at kunne huske at Christensen har en service, hvor du kan sende din riffel til dem, de drejer så piben ned og pakker den ind i carbon.
Det var måske løsningen for dig.

K&B

Michael
Svar
#7
Hej Flanz

Jeg kan lave det i samarbejde med Hatting (A.H. Larsen)

Jeg vil foreslå en Lothar Walter pibe som udgangspunkt.

Tal med Hatting om pibe, kaliber og kammer (og riffel)

Min teknik er lidt anderledes end Christensen Arms, Jeg bruger en kombination af Carbon og pretensioned Kevlar.

(En Kevlar "strømpe" trækkes på piben og spændes op med et par tons træk, og støbes derefter sammen med langsgående carbon-fibre og Epoxy
yderst lægges et lag Twill-weave carbon måtte som "pynt" [Big Grin])

Jeg vil dog lige advare... leveringstiden kan blive lidt lang og det er ikke billigt.....
[Wink]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#8
Jeg har system og skæfte, jeg mangler bare et løb og der er ingen fornuft i at det skal være carbon, det skal det bare. Hvor er vi prismæssig, jeg har andre priser fra USA det er bare forholds messing dyrt hvis man bare køber nogle få løb. Jeg havde regnet med at det skulle være i kal 7*64, ca 60 cm lang og evt med gevind ved munding.
Svar
#9
Jeg har fået svar fra Christensen Arms Europe, de vil ikke hjælpe med et løb som på midt system, eller lave et løb som jeg selv kan lave færdig. Dvs med 27 mm metal ved systen enden.
Svar
#10
Hvad med det her alternativ, fra Lothar Walther?
http://www.lothar-walther.de/396.php

Jeg ved dog ikke om de kan levere det, fra deres Tyske hovedkontor.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#11
Det kunne i siste ende blive en mulighed, er der nogle som har erfaring med ultra light fre Lothar walther. jeg har aldlig set det og kender ikke nogle som har det. jeg bryder min bare godt om udsendet af carbon.
Svar
#12
Hej Flanz,

Spørgsmålet er om ikke det rigtige er at tage fat i A. H. Larsen og forhøre dig via ham? Han kan ihvertfald skaffe piber fra Lothar Walter (Jeg har en cal .17 fra LW via Hatting.

Steyr bruger princippet med alukappe omkring en stål-pibe i deres moderne "ultra-light" rifler, hvor det fungerer fint.

Alu-modellen har den store fordel frem for Carbon/kevlar at der ikke er noget problem med varme fra mange hurtigt afgivne skud, men i den kaliber dú påtænker, er det vel næppe et problem?

Jeg kan ikke give dig en pris på min del af arbejdet, men selve pibens pris kan du finde hos A. H. Larsen [Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#13
Hvor finder man et billede af Lothar Walther's ultra light løb, et tegning kan jeg godt finde, men ingen billeder eller billeder af våben som er monteret med det.
Vh
Flanz
Svar
#14
Jeg tror Lothar Walters Ultra-light løb er et helt sprit-nyt produkt, der er ikke engang billeder på deres egne hjemmesider.

Det betyder: Ingen 2.hånds erfaring med produktet, ingen tests endnu (præcision)

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#15
Kom lige til at slå hovedet, så der kom en iltbobbel fri[:I]

Voere kan også fåes med carbon pibe - måske der var en mulighed der.

K&B

Michael
Svar
#16
Det er prøver, de piber som de montere på deres 2155, M98 passer ikke og det kan angiveligt ikke laves.
Vh
Flanz
Svar
#17
Hej Flanz

Her er Voeres model:

http://egun.de/market/item.php?id=3146255

K&B

Michael
Svar
#18
Hej. Undskyld, hvis jeg stjæler tråden et øjeblik. Men er der ikke een af de ærede formænd, som lige kan oplyse en uvidende sjæl om fordelene ved et carbonløb.

Kan godt regne ud, at de vejer mindre [:I]. Men hvad ellers?

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako skal være en L461 Vixen .223R :-)
Mvh Club338
... min næste Sako BLEV en L461 Vixen Varmint .223R med Lothar Walther pibe :-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)