Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
sauer 202 eller mauser 03
#1
jeg vil udvide indholdet af mit våbenskab, skal jeg vælge en sauer eller en mauser , de kan jo de samme ting, kaliberskift,løst magasin og kan fås uden træ skæfte men er der nogle gode eller dårlige erfaringer med disse 2

hilsen koelj
Sigt højt og de går ned
hilsen koelj
Sigt højt og de går ned
Svar
#2
Mauseren har i mine øjne to klare fordele - seperat spænding af slagstiften og en bedre kikkertmontage. Derudover er jeg ikke sikker på at Saueren kan lades ovenfra. Mener skæftet skal af en Sauer for at skifte pibe.

En Mauser M03 Extreme står meget højt på min ønskeliste så jeg er nok lidt forudindtaget Smile

C
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#3
Saueren kan nemlig ikke lades ovenfra og forskæftet skal afmonteres før pibeskift. Det er en operation på 2 minutter, så argumentet med at den ene skal have forskæftet af er lidt tyndt [Wink][Smile]

PS: Jeg ville osse vælge Mauseren. Der kan man nemlig låse magasinet fast, så man ikke glemmer det hjemme[V]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#4
Ville også tage Mauseren, der kan du skifte bundstykke hoved, så der er mange flere muligheder, end med Saueren.

Vildsvin i Danmark, JA Tak
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#5
Hej

Jeg ville tage saueren fordi den har den bedste låsegang og den mest geniale sikring. Sidder hvor den skal og glider let og lydløst.
Svar
#6
Sauer eller Mauser.

I denne søde jule tid ville jeg vælge en af hver,
God jul.

Russisk roulette er ikke det samme uden en revolver
Russisk roulette er ikke det samme uden en revolver
Svar
#7
Ville osse klart gå efter mauseren da jeg selv går og lader op til en Mo3 Extreme i 8x57JS naturligvis.

...hvor ingen hegner, kun torne gro!

Fattigdom - det er en sindstilstand

[center][Image: logo05.jpg][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#8
Da jeg skulle vælge, valgte jeg 202 - på trods af mange gode råd imod og primært på grund af at jeg synes, den var rigtig fed at stå og svinge med i forretningen og sikringen, som nogen elsker og andre hader - jeg hører til de første.

Uanset hvad du vælger, får du en super riffel. Og du kommer sikkert osse i tvivl om, hvorvidt du har valgt rigtigt. Sådan er livet nu engang..... [Wink]

/bundgaard
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by chrstn_olsen

Mauseren har i mine øjne to klare fordele - seperat spænding af slagstiften og en bedre kikkertmontage. Derudover er jeg ikke sikker på at Saueren kan lades ovenfra. Mener skæftet skal af en Sauer for at skifte pibe.

En Mauser M03 Extreme står meget højt på min ønskeliste så jeg er nok lidt forudindtaget Smile

C



Du er frit stillet til at vælge den kikkertmontage du synes om på sauer? Jeg bruger optilock på min, hvilket jeg synes er den bedst kikkert montage til dato.

I stedet for at høre på alle os der hver har deres egen religiøse mening om hvilket riffel du skal købe, hvad så med at finde nogen der ejer omtalte rifler og høre om du ikke lige må få lov at skyde nogle skud med dem? Hvis du synes den ene af dem er træls at skyde med så er valget jo allerede truffet for dig...[^]

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#10
Citat:quote:

Hvis du synes den ene af dem er træls at skyde med så er valget jo allerede truffet for dig..


Det var dog et snævert beslutningsgrundlag, der tilsidesætter alle grundige fornuftige overvejelser[B)][Wink]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#11
Vær lidt national og få en S & L! Kun dårlige danskere køber tyske varer, når de kan få noget bedre og billiger og samtidigt støtte dansk økonomi!

Og ellers bør du da vælge mauseren, med mindre du kan leve med risikoen for at skuddet ikke går når du klemmer om aftrækkeren, men til gengæld gør det, når du slår sikringen til (se evt. en anden tråd ang. Sauerens tendens til vådeskud)!
Man er vel fra et hjem med gevær ... .

Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by GT

Citat:quote:

Hvis du synes den ene af dem er træls at skyde med så er valget jo allerede truffet for dig..


Det var dog et snævert beslutningsgrundlag, der tilsidesætter alle grundige fornuftige overvejelser[B)][Wink]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]



Hvornår har valg af riffel og kaliber herinde sidst haft noget med fornuft at gøre?[Big Grin]

Lidt mere on-topic... Det er da træls og købe en riffel man bliver træt af fordi man synes den er træls at skyde med... Eller det er nu hvad jeg synes er en fornuftig overvejelse[^]

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#13
Netop, derfor bør man nok teste om man kommer overens med Sauerens elendige sikring[Big Grin][Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#14
Synes selv at sikringen, sidder lidt farligt på Saueren.
Tænker på hvis, man skal afsikre med en tyk vinter handske på, og snellen er stukket, stikket, spændt eller hvad det nu hedder...[Smile]
Så kunne man godt forestille sig, at det kunne gå galt[V]

Vildsvin i Danmark, JA Tak
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#15
du kan ikke stikke snellen mens saueren er sikret mener jeg?

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#16
Nej, det jeg mener er at hvis du har aktivert snellen, også at du ikke kommer til skud, så skal den jo sikkers igen. Også skal en stor tyk vinterhandske, jo helst ikke rører aftrækkeren.

Vildsvin i Danmark, JA Tak
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#17
Det er ikke i aftrækker bøjlen du sikre riflen. Det er der du afsikre den. Du sikre en sauer lige bag enden af bundstykker, der vender mod dig.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#18
Citat:quote:

Kun dårlige danskere køber tyske varer, når de kan få noget bedre og billiger

Enig-enhver rigtig riffel er naturligvis født i Finland.....[Big Grin]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#19
Fordele /Ulember

Jeg Havde en Sauer 202 Euro og har købt en Mauser M03, Saueren byttede jeg ud med en Sauer 202 Jagtmatch.

Mauser M03:

Fordele:
Kan Skifte Bundstykkehoved fra Standart kaliber til Mag.
Ligger Bundstykkefjeder ned når du sikre.
Løbsskifte (2 Skruer)(Dog med nøgle)
God Montage til kikkert.
Der kan monteres rekyldemper i skæfte.
Man kan aflade mens våbnet er sikret.

Ulember:
Er tungere end en Sauer 202
I margasinet ligger patronerne skrå over hinanden i stedet for lige, har haft nogle problemer med visse kugler, at der blev klemmere.

Sauer 202:

Fordele:
Har et utroligt godt greb.
Vægt i forhold til Mauser M03
Låsen glider utrolig godt.
Løbs skifte (Dog lidt mere besværlig end Mauser M03)

Ulember:
Jeg er ikke helt vild med sikringen.
Man kan ikke aflade uden at afsikre.

Mine synspunkter:

Jeg er utrolig vild med begge våben, alt har fordele og ulemper.
Begge skyder utrolig godt, jeg troer det er smag og behag.

Bine
Svar
#20
Så hvis man godt kan lide tunge våben og ikke går op i låsegang, så er der ingen argumenter for at vælge Saueren...så er jeg bare bekræftet i at det er Mauseren jeg skal have Smile

Mht. S&L ville jeg uden tøven vælge en sådan hvis de blev lavet med fiberskæfte og kuglespænder. Har haft en før og ærgrer mig stadig over at jeg solgte den. Super præcis og paskram. Jeg gider bare ikke træskæfter.

Jeg prøver at dulme skyldfølelsen over ikke at købe nationalt ved at smide en S&L pibe på min Remington istedet....

C
Stort knald = stort smil :-D
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)