Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Er vejene farbare fra Odense-Sdr.Omme
#1
Hej!

Jeg har en "gummidatter" der pt. er i odense, hun skulle over og holde jul med sin "rigtige Far"
Faderen have lovet at hente hende i Odense idag.
Vi er kørt til sverige igår for at holde jul her, faderen har ringet til pigebarnet for at spørge om der dog ikke gik en bus hun kunne tage for der lå så meget sne på vejene at han ikke kunne køre, hvis der ikke går en bus kunne hun jo "bare" holde jul ved hendes Kusine i odense!

Der til skal der også siges at manden køre til Østrig 4-5 gange om året for at stå på ski!

Undskyld mit sprog, men jeg er så forbannede på den satan at jeg er glad for at jeg er 500km fra ham ellers skulle jeg nok holde jul i splællet!

Jeg har kikket på vintertrafik.dk og på deres webcam syntes jeg ikke at det ser så farligt ud, dog ikke værre end jeg ville påtage mig at hente hende i Odense!

Hvad siger i, er vejene til at køre på eller tager jeg fejl?

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#2
Det ser skidt ud på motorvejen på fyn, men i det jydske mener jeg ikke at det er noget problem. Hvis man tager landevejen på Fyn skulle det faktisk køre helt godt. Her i det sønderjydske skulle himmel og jord stå i et, men jeg mener det er vildt overdrevet. Konen kørte fra Toftlund til Tønder på arbejde og hun havde ingen problemer overhovedet.
Selvfølgeligt tager det længere tid at køre pga. vejret, men hvis man har vinterdæk på og kører efter forholdene, så bør det ikke være et uoverskueligt problem.

MvH
Morten
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#3
Jeg kender ikke vejene i dag, men brugte en hel del tid på vejene i går.

Status i går var:
Sjælland normalt vinterføre, ingen problemer
Østjylland, rigtigt lort at køre i
Vestjylland, Helt normalt føre.

Men der er mange folk på vejene, det er absolut det største problem.

Men det har været en hel del i medierne om fyens motorvejen, hvor et af sporene har været spærret i begge retning pga. det var spejl glat pga. temperatur kom ned under det niveau hvor vejsalt virkede. Jeg ved ikke om der er åbnet op igen? Det gav i går i hvert fald store køer.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#4
Kørte fra Skjern gennem Sdr. Omme til Odense i går aftes. Det var noget lort.
Tror ikke det er bedre i dag[xx(]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#5
Faderen har nu afhentet sin datter i fredericia, og pigen har sendt en sms til sin mor at det køre rigtig fint, de følger trafikken med 70-80kmt på landevejen - så der er vist ikke noget at klage over.
Nu overvejer jeg at sende ham 500kr for at hente hans datter for han skulle jo nødig have udgifter ved det.

Glædelig jul til jer alle.

mvh
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#6
Hehe - I skulle nok have taget hende med til Sverige. Det lyder jo næsten som om han ser det som et problem at hans egen datter skal holde jul hos ham. Man må da ikke håbe det er tilfældet, for så får hun da næppe en alt for god jul.

Glædelig jul til dig også.

MvH
Morten
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)