Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Coatede kugler
#1
Hej kunne tænke mig at "høre" lidt mere om problematikken agn. coatede kugler event. med reference til anden tråd , havde tænkt på at købe coatede kugler næste gang der skulle handles
Smeden
Svar
#2
jamen du skal gøre op med dig selv, om du har behovet... det kan være et helvede at rense ud efter grafitten...[?]

der er jo også en mer udgift forbundet med coatede kugler contra ikke coatede...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#3
Hej Smed!!
Jeg har skudt med Winchesters failsafe i min 338win lige siden jeg fik den (10 år siden)!!ingen problemer,meget nem at gøre ren og den er som et spejl indvendig,modsat mine andre rifler som jeg bruger alm. ammo i!!
Mvh
SN
Svar
#4
Hej Smed!
Fra andre tidligere indläg har jeg läst, at man kan komme i en situation, hvor det er "no way back". Det vil sige, at riflen efter relativt få skud kan väre meget svär at få til at skyde godt med almindelige projektiler bagefter. Det bedste vil nok väre at göre som Impala og kun anvende en type (coatede eller almindelige) projektiler i en riffel.
Läs i övrigt tråden her: http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...PIC_ID=600

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#5
I min 7mm RM har jeg i flere år skudt med Fail Safe,Barnes XLC, Rhino og hjemmebelagte kugler. Ind imellem er der affyret ubelagte projektiler og det har aldrig givet anledning til problemer, for tiden hedder propperne Barnes TSX, de er jo som bekendt ubelagte og det kører stadig som det skal.[^]
Til min .223 bruger jeg også skiftevis belagte og ubelagte kugler afhængig af om det er jagt(Barnes x belagte) eller træning (ubelagte). Heller ikke her er der problemer.[Wink]
Der bliver også nævnt et sted at det kan være et helvede at rense ud efter grafitten. Hvorfor skal man også gøre det? Er det ikke meningen at det skal blive der[?][:0]

MVH
Mugge
[Image: leopard.jpg]
MVH
Mugge

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)