Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
AI AW magasin
#1
Er der en der ligger inde med et AW magasin i 308 jeg kunne få lov til at kigge/pille på?

...hvor ingen hegner, kun torne gro!

Fattigdom - det er en sindstilstand

[center][Image: logo05.jpg][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#2
Intet problem,

det koster 550 kr, så er det dit[Wink][Big Grin]
og du kan pille alt det du vil[:o)]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#3
GT du ved godt hvorfor jeg spørger[Smile] og at du har dødsdømt projektet men jeg giver ikke op[Wink]

Så hvis der er nogen der er tættere på hovedet landet end GT så kom fri af busken.....

...hvor ingen hegner, kun torne gro!

Fattigdom - det er en sindstilstand

[center][Image: logo05.jpg][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#4
andy alt kan lade sig gøre det ved du godt... det er bare et spørgsmål om hvor meget du vil bruge på udvikling Smile for de andre går jo efter alt at dømme op i pris.... så hvis prisen ikke er noget der skal med i ligningen så kan det da sagtens laves til dig....
[}Smile]

what dosent kill you, makes you stronger
what dosent kill you, makes you stronger
Svar
#5
Just my words[Big Grin][Wink]

Du skal bare have en Surgeon lås eller en lignende squarebottom lås.

At fræse en i forvejen slatten lås op (Rem 700) til at tage et squarebottom crossfeeder magasin er dødsdømt hvis du forventer bare nogenlunde anstændig præcision. Risikoen for at det bliver noget lort er helt enkelt for stor.
Det kan sagtens fysisk lade sig gøre men det er noget fagligt klamphuggeri[xx(]. det er derfor jeg fraråder det[Wink]

Hvis nogen mener at det 100% problemfrit kan lade sig gøre så kender de ikke til simpel statik og styrkelære[Big Grin][Big Grin][B)][:o)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#6
Er der nogen der har rent faktisk har afprøvet om hvordan en 700lås vil opføre sig med et AW mag i brønden eller er vi stadig bare lidt tilbageholdende overfor projektet da det ikke er prøvet endnu? Det er jo ikke raketvidenskab at skubbe en patron ud af et magasin.... [:o)][Wink]

...hvor ingen hegner, kun torne gro!

Fattigdom - det er en sindstilstand

[center][Image: logo05.jpg][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#7
Der er billeder af en lås der er blevet modifiseret til AW her:http://www.snipershide.com/forum/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=386203&page=2

Alternativt kunne du forsøge at skaffe nogle Alpha Mags.
Det et Aftermarked magasiner der passer i AICS systemer, de er doublestack center feed, de kan indeholde 10 patroner og har en længde ca. midt imellem 5 og 10 skuds AICS magasinerne.
http://www.snipershide.com/forum/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2190256#Post2190256
http://www.alphaindmfg.com/

Mvh. Loft
Svar
#8
Hej Loft

Det var et fint forslag, men grunden til jeg ikke gider ACIS mag er pga det ikke kan lades oppefra. Og det kan alpha heller ikke.

...hvor ingen hegner, kun torne gro!

Fattigdom - det er en sindstilstand

[center][Image: logo05.jpg][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#9
Citat:quote:

Er der nogen der har rent faktisk har afprøvet om hvordan en 700lås vil opføre sig med et AW mag i brønden

JA og låsen bliver for slasket i forhold til hvad den er i forvejen[B)]

Hvis du vil have det til at virke ordentligt så er vejen frem en squarebottom eller flatbottom reciever om man vil.

Citat:quote:

Det er jo ikke raketvidenskab at skubbe en patron ud af et magasin


Jo for en "GURU" er det tilsvarende sort magi[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#10
GT du er regulær julestemning modgift[Big Grin][Smile]

...hvor ingen hegner, kun torne gro!

Fattigdom - det er en sindstilstand

[center][Image: logo05.jpg][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#11
Juhuuuuu, nu kører jeg sku ud og skyder nogen svin med barnarden[^][^]

Vi ses røvhuller[Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#12
@ Tikka4ever

Jeg kan sagtens sætte mig ind i din situation, har også selv forsøgt at opfinde den dybe tallerken - igen, og nægtet at høre efter [Wink], og det koster altså lærepenge [:o)]

Bare spørg her på forum, hvor mange forliste projekter, der har været forsøgt.

Gør dig selv en tjeneste - hør efter !!! - køb den ægte vare, eller en Surgeon lås.

Du bliver simpelthen ikke tilfreds med det andet projekt, og du får aldrig tilnærmelsesvis pengene hjem igen, når du har "ødelagt" en standard riffel [8D]

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#13
Hej AB

Jeg har skam vendt og drejet det her flere gange med GT og køber ikke noget der ikke spiller 100%.
Går ikke efter lappeløsninger. Men det blir ikke mere lowtech end at et bundstykke skal skubbe en perle af rampen. Osse selv og det ikke er centerfeed. Det må kunne lade sig gøre med mindre end en lås til 6-7k.

...hvor ingen hegner, kun torne gro!

Fattigdom - det er en sindstilstand

[center][Image: logo05.jpg][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#14
Du har ret - et stykke hen ad vejen - jeg har selv været det hele rundt, og endte med at sælge det AICS skæfte, jeg havde købt til formålet.

Jeg måtte erkende, at jeg formentlig aldrig ville blive glad for, det du kalder en lappeløsning, og at det til sidst, alligevel ville blive mindst lige så dyrt, når stort set alle komponenter er skiftet.

Hatting har (måske) en lås liggende, fra et opgivet projekt, der er åbnet op, til et bredere magasin.

Du kan jo være heldig, at få en skyder ud af det, men jeg gider ikke forlade mig på held, og det tror jeg nu heller ikke at du gider.

Du kan sagtens få den til at fungere/føde, men det er jo heller ikke det GT (og jeg) prøver at fortælle dig.

De fleste af Rem. klonerne, er tykkere i godset - det er der jo en grund til - især vigtigt, hvis du vil have en lidt tungere pibe på.

Nå men held og lykke, uanset hvad du beslutter [8D]

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#15
Hej

Jeg har prøvet meget af det der er muligt med diverse ombygninger af rem 700 både kort og lang, magnum og standard.

Den eneste fordel umiddelbare fordel ved at bruge en rem 700 riffel som start er muligheden for at ændre lidt af gangen efterhånden som der bliver råd, og skal den blive ved med at være en 308 er remingtons varmint piber ikke helt umulige [Big Grin] Nogen eller de fleste vel ikke opleve at andet skyder bedre fordi de ikke selv gør det.

Men ved at vælge en klon lås får du det hele fra starten og skifter du alligevel pibe, skæfte og diverse stumper på en rem 700 bliver det ikke væsentligt billigere om overhovedet.

Står du om et par år og har en riffel der skal sælges handles en ombygget rem 700 ikke til meget mere end en alm rem 700.

Hvorvidt man bedre kan få pengene hjem igen på en klon skal jeg ikke kunne sige, markedet er sikkert lige så begrænset.

Men hvis det bare handler om at få en rem 700 der kan lades oppe fra
er det 2 muligheder behold det hængslede magasin, eller køb en af dem der har remingtons eget løse magasin, jeg har haft en i 30-06 det funkede udmærket. Udvalget af skæfter der bare lige kan smækkes på bliver begrænset(ligesom magasinkapaciteten), men mon ikke smedesmølferne kan tilpasse et McMillan. Nævnte magasin er i øvrigt forholdsvist billigt.

Jeg er personligt blevet ganske glad for det hængslede jeg har på min 6,5´er, det bliver nemlig aldrig væk.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#16
Citat:quote:

Du kan sagtens få den til at fungere/føde, men det er jo heller ikke det GT (og jeg) prøver at fortælle dig.


Præcis!

Klamphuggerløsningen virker, umiddelbart, men har for altid svækket låsen og gjort den mindre stiv end den var fra fødslen!
Det er intet problem at være stor i slaget og sige at det problemfrit kan laves, men det er ganske enkelt konstruktionsteknisk beviseligt forkert!!

Apropro en lås til omkring 6000, hvad koster sådan en donor hardly abelson? er det ikke deromkring??[B)]

Var der ikke på et tidspunkt en ombygget 700 med diverse standard dele modificeret og hældt en masse timer i til omkring 26500kr???
Så vidt jeg husker var det noget med 1500kr mere end en tilsvarende riffel bygget på en fuldblods benchrestlås med Jewell aftræk[B)][Big Grin]
Med pibekontur og øvrige features efter kundens ønsker.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#17
Min tanke var, at hvis det var nemt og inden for økonomisk rimelighed, ville jeg gerne have aftageligt magasin MED MULIGHED FOR TOPLADNING.

Det ser ud til svaret er nej og så vil jeg hellere leve med standard magasin end fralægge mig muligheden for at lade op oppefra.

Takker for svarene.

...hvor ingen hegner, kun torne gro!

Fattigdom - det er en sindstilstand

[center][Image: logo05.jpg][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)