Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Montering af kikkert i QR ringe
#1
Jeg mener jeg på et tidspunkt har læst, at ved montage af kikkerten i QR ringe, da skal tilspændingen af ringene være på venstre side set ovenfra. Er det rigtigt ? Jeg skal en af de nærmeste dage have monteret min nye kikkert og vil bruge de eksisterende Warne QR ringe som sidder på min riffel. Jeg var inde og kigge på Warne's website for at se om de skrev noget om det og kunne der se at på billederne var det i 50% af tilfældene på venstre side at tilspændingen var.

Er det mig der har misforstået noget, læs - husker forkert, eller er der noget om snakken ?

Ligeledes, et lille spørgsmål til - fra flere sider har jeg hørt at der helst skal en dråbe klæbestof mellem ring og kikkert for at sikre at der ikke er noget der forskubber/forskyder sig. Kan det være rigtigt at ringene ikke fastholder røret 100 % og at man er nødt til at ty til sligt. Kan jo da ikke undgå at overfladebehandlingen på røret ødelægges ved en evt. afmontering.
Svar
#2
Det er på Leupold QR ringe at armen SKAL sidde på venstre side.

På Weaver style QR ringe er det ligegyldigt.

Klæbestof er unødvendigt til standardkalibre. Til de kraftigste kalibre kan det være nødvendigt.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
ellegaard,

Jeg har QRW på min Win 70 i H&H-375 og tilspændingen siddender på højre side. Oprindelig havde jeg tilspændingen på venstre, men de griber fat i tøjet og kikkerremme mm. Selvfølgelig skal tilspænding armene sættes så du kan repetere og lade uden at flå fingrene.

Da jeg både bruger QR og QRW har jeg købe denne her dingenot til at lave kikkert montagen (forholdsvis) spændings fri - det virker og er nemt at bruge: http://www.midwaydanmark.com/apps/eprodu...mID=879712
Selvfølgelig kan den laves billigere af en stump ø30 mm hærdet aksel og lidt karborundun pasta.

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)