Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
status på import af kikkert fra USA
#1
Der går en masser rygter om emnet. Nogen af dem går på at man ikke længere kan købe en kikkert fra en forhandler i USA og få den sendt til DK pga. terror osv.

Er der nogen der kan give et præcist svar på dette. Jeg har rodet lidt rundt her på siden uden at blive klogere på emnet og desuden kan en del af trådene jo være forældet.

Mit spørgsmål gælder riffelkikkerter og håndkikkerter samt taktiske kikkerter som feks. Leupold Mark 4.

på forhånd tak.
Svar
#2
Et stort problem er forsendelser med USPS, der kommer ind i "Pestens" systemer, hvorefter kikkerterne returneres, da Post Danmark ikke vil have noget med våben, våbendele og våbentilbehør at gøre, uanset om delene er tilladelseskrævende eller ej.

Vælg en leverandør, der f.eks. benytter UPS Worldwide Saver, så er der normalt ingen problemer.
Jeg benytter http://www.bhphotovideo.com

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)