Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
260 Remington.
#1
Hej alle og godt nytår.

Jeg har været så "heldig" at få fingerne i et billigt Rem 700 system i Cal 308W.

Men den er lige tæt nok på min 30.06 så har tænkt mig at få en 260 rem pibe på i stedet for.

260 er rimelig billig og få messing til, ( Man er vel jyde) og kuglerne er heller ikke det store problem men fint udvalg.

Modtager gerne ladedata evt kugle erfaringer.

Den skal bruges til et stykke råvildt, en bæver, et par ræve og et par papskiver.

Nogen der har gode/dårlige erfaringer. Syntes ikke der er det store og finde i Search funktionen.

Kan se amerikanerne er okay tilfredse med den.

"Fighting for peace,
is like fucking for virginity"
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#2
Prima kaliber!

Som ikke nødvendigvis behøves at holdes til "kun" råvildt.

Vælg et layout til 140 grains kugler. Glem de lette kugler.

Tag evt. en AI med en passende neckdiameter matchende det batch hylstre du vælger.

Har kørt meget med RP17 og RP22 til de tunge kugler.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#3
Super valg især i en improved version.

bemærk at lapua starter produktion af hylstre i 260 rem nu.

Enig med GT i valg af 130-140 grains projektil, og så en stigning der passer der til.

Der er ingen ide i lettere projektiler. hastigheden og smateffekten stiger bare, kuglebanen bliver ikke bedre.

med 140 grains accubond eller lign. fra et improved hylster er den rigelig medicin til grise og kronvildt.

Den vil sikkert stadig være i vejen for din 30-06 når du har set hvad den kan både med hensyn til præcision og effekt i vildt.

held og lykke med projektet.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#4
Ellers den "rigtige" 6mm, 6x47 lapua[Big Grin][^]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#5
Tak for tilbage meldinger.

Stigningen skal laves til de tunge kugler.

Jeg kan godt følge jer i at få lavet den med en AI. Men så forsvinder ideen med min 30.06 jo. Det ikk var meningen. :-)

Men jeg kan også se at stå i lufthavnen og det eneste der ikke kommer ud på båndet er kassen med ammo??? Så er en AI noget skidt.

Derfor gerne noget der er mulighed for at finde i fabriksammo også.

Og skal jeg afsted hvor der er grise eller kronvildt blir det min 30.06 med en 180 Grains accubond der vinder det slag. Det er ihvertfald dem der sidder i den nu. :-)

"Fighting for peace,
is like fucking for virginity"
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#6
Hej Stef

Jeg havde en 260 gennem ca. 10 år, hvor jeg primært anvendte den til råvildt. Jeg var superglad for den. Den ødelagde ikke råvildtet og var behagelig at skyde med. Jeg kan kun anbefale den.

Selvom du får en AI behøver 3006eren ikke blive arbejdsløs - der er væsentlig forskel mellem de to, særligt ved lidt større vildt.

Jeg tror faktisk også du kan anvende std ammo i 260AI, det kan jeg ihvertfald i min 280AI, men det ved GT sikkert meget mere om [Big Grin]

Mvh Søren
Svar
#7
Her søren,hvor sælger de std ammo.280AI[?]
for jeg kan ikke finde nogle der sælger til min.
men det er jo også kun en 280rem[^]

Mvh.Moesgaard
Svar
#8
Hele fidusen ved AI er at man SKAL kunne skyde standard ammo af[Wink]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#9
Hej Moesgaard.

Nosler laver faktisk ammo til 280AI. Jeg har dog ikke set det i DK. N. P. Nielsen har måske 280 Rem ammo liggende. Det havde han ihvertfald tidligere.

Mvh Søren
Svar
#10
Ammo til 280 Rem fås fra både RWS, Remington og Norma her i landet.

Enhver forretning vil kunne sælge dig det!

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#11
Ja,men syntes bare ikke de er meget for at tage
dem hjem,nå man jo ikke skal bruge så mange[:o)]
må nok bare vende mig til at jeg altid skal lade dem[^]
men så går tiden jo også[Big Grin]

Mvh.Moesgaard
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by SteF_H

Tak for tilbage meldinger.

Men jeg kan også se at stå i lufthavnen og det eneste der ikke kommer ud på båndet er kassen med ammo??? Så er en AI noget skidt.

"Fighting for peace,
is like fucking for virginity"



Hej Steff_H

Dit argument holder desværre ikke.

Med mindre du ønsker at betale for overvægt, er det normalt kun at medbringe en våbenkuffert og en kuffert. Den sidste indeholder altså, udover din ammunition, også dit bundstykke.

Er din kuffert ikke med, eller er dit våben ikke med, har du et seriøst problem, for du skal bruge dem begge.

Den 1. juli sidste år stod jeg i Windhook lufthavn og manglede begge dele, så jeg ved godt hvor træls det er, men det er en risiko man må tage, hvis man selv vil medbringe våben.

Knæk og bræk.

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber.
Svar
#13
Hey Ras375.
Det kan du selvfølgelig have ret i.

Vil dog sige at jeg flyver forholdsvis meget i mit job og de eneste gange jeg har oplevet og IKKE få min bagage med videre (25 kg værktøjskuffert) er hvis jeg har været igennem Charles de Gaulle i Paris eller Schiphol i Amsterdam.

Men selvfølgelig kan man ikke tage forbehold for alt.

Men Nu er den sat i produktion som en 26o rem. AI blir først senere hvis jeg blir godt tilfreds med den.

"Fighting for peace,
is like fucking for virginity"
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#14
Hej jeg skyder selv 260 rem og er glad for kalibret. Jeg ville bare sige at hvis du for Piben fra S&L så vil den sikkert skyde godt med 139 gr scenar og som jagt ammo 140 gr sierra gameking, eller 140 gr Nosler partition. Medmindre du har lavet en anden aftale vil piben have stigning som derres 6.5*55 bare med et kammer i 260. Det jeg vil sige med alt det, er bare at 240gr kugler som hvis precissionen skal være god,og ligge 1mm eller under fra bummene, så kan de godt gå hen og blive 73.5 mm i fuld patronlængde, så check lige at der er plads i magasinet. Held og lykke

who dares wins
who dares wins
Svar
#15
Jeg mente selvfølgelig ikke 240 gr kugler men 140 gr Undskyld

who dares wins
who dares wins
Svar
#16
http://www.opslagstavlen.gl - under Jagt-fanen.

Der er en Remington M24 med Lothar Walther pibe.

Ved dog ikke med evt afgifter m.v.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#17
He he, nu er det mig der laver throaten i pågældende pibe og som standard laver "krop" rivalen throaten 0,02" resten er op til ham der indstiller throater rivalen[Wink]
Så den kan laves pænt kort hvis det er ønskeligt.
Mest af alt valgte jeg denne konstallation med 2 rivaler fordi jeg ikke på forhånd ved om kunden vil skyde med korte eller lange kugler.

En anden ting med S&L piber er at de egner sig fortrinligt til "langsommme" kalibre med lange og deraf tunge kugler grundet den relativt hårde stigning.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#18
Min ide til Kugler er at jeg vil skude 140Gr Lapua Naturalis og 139 Gr Scenar til træning hvis jeg kan få dem til at gå nogenlunde sammen.

Så må jeg se hvad der kommer ud af det. Er ihvertfald spændt på hvor jeg ender engang..

"Fighting for peace,
is like fucking for virginity"
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by SteF_H

Min ide til Kugler er at jeg vil skude 140Gr Lapua Naturalis og 139 Gr Scenar til træning hvis jeg kan få dem til at gå nogenlunde sammen.

Så må jeg se hvad der kommer ud af det. Er ihvertfald spændt på hvor jeg ender engang..

"Fighting for peace,
is like fucking for virginity"



Det bliver nok muligt at få det sammen på kortere hold, men lidt længere ude begynder det nok at knibe. Forskellen i bæreflade og BC trækker dem i forskellig retning.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#20
SÅ fik jeg monteret en kikkert på den grimme riffel, og prøvet den af også med en 139 GR Scenar.

>15mm for 3 skud på 100m. Det kan jeg godt leve med.

Blir spændende og komme ud og prøve lidt mere.

"Fighting for peace,
is like fucking for virginity"
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)