Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvornår er det egentlig jagtsæson?
#1
Hejsa

Hvilken tid på året er det egentlig normalt at tage på jagt i Sydafrika?

(Højsæson - trofæjagt)
Evt. reguleringsjagt?

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#2
Forår og efterår !

[Image: ajbutton1.gif]
mvh
Svar
#3
1. maj er det rigtig fint, både vejrmæssigt og jagtligt (efter min mening) jeg kan godt lide at det er grønt og at der er blade på træerne.
Det gør så jagten lidt sværere, da man skal tættere på dyrene, og da de er sværere at spotte.

Trofæmæssigt har man lidt bedre odds, da der jo ikke er skudt nogen, ved sæsonnens start [Smile]

Midt på sæsonnen kan det godt være koldt om natten/morgenen (frost), men jagtmæssigt er det ikke noget problem

Sidst på sæsonnen september/oktober´, er der bedre muligheder for regulerning, da ved de bedre, hvad der er til rådighed, og ikke helt så pivede med at få ryddet op, ligesom der oftere her er et "godt tilbud"

Ovenstående er generelt - lige i tiden er priserne i bund, og der er ekstremt billige priser overalt, så lige nu er tidspunktet mere eller mindre ligegyldigt.

Dog er der ikke regulering af hundyr, i den første del af perioden, da de går med kalve.

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#4
http://www.dmi.dk/dmi/index/verden/verde...3800&cc=ZA

Årstiderne er vendt på hovedet [8D]

[Image: ajbutton1.gif]
mvh
Svar
#5
Tak for input...[Smile]

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#6
Når der i et jagtrejsetilbud fra sydafrika står "cull-dyr" - hvad dækker det begreb så over?

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#7
Culling kan bedst oversættes til reguleringsjagt. Det vil sige, at det ofte vil være hundyr og kalve og sjældent trofæbærende vildt.

Mvh

Christian
Svar
#8
Culling kan også indeholde trofæbærende - men det er ikke der man skyder rekorderne !

[Image: ajbutton1.gif]
mvh
Svar
#9
Culling det er alletiders[8D]

Skal tænke på jer når det går løs om 3 uger i Namibia i 30 graders varme med regulering og masser af kølige drinks[^] og det eneste is der er, er det i min drink[Wink]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#10
Forhåbentlig også lidt i maven - når alle dyrene kommer for i rå mængder.. ;-)

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#11
I min verden er jægere synonym med lyst mordere og jeg har derfor absolut intet
godt at sige om disse mennesker.
Det er kujon agtigt at påføre andre levende væsener lidelse smerte og fratage dem deres
liv når man selvfølgelig ikke ønsker dette skulle overgå en selv. Jægere har 1001
undskyldninger for at retfærdiggøre deres gerninger, der er bare intet der retfærdiggører dette.
Kun finder jeg trøst i min overbevisning om karmaens lovmæssigheder der siger at disse
mennesker vil genfødes som jægeres byttedyr og dræbes i lige så mange liv som antallet af de dyr de har dræbt.
Svar
#12
Citat:quote:

I min verden er jægere synonym med lyst mordere og jeg har derfor absolut intet
godt at sige om disse mennesker.
Det er kujon agtigt at påføre andre levende væsener lidelse smerte og fratage dem deres
liv når man selvfølgelig ikke ønsker dette skulle overgå en selv. Jægere har 1001
undskyldninger for at retfærdiggøre deres gerninger, der er bare intet der retfærdiggører dette.
Kun finder jeg trøst i min overbevisning om karmaens lovmæssigheder der siger at disse
mennesker vil genfødes som jægeres byttedyr og dræbes i lige så mange liv som antallet af de dyr de har dræbt.



Din verden er jo helt åbenbart forskruet, tror du ikke du skulle finde et andet forum for forskruede mennesker ligesom dig ?

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#13
Hov hov Nemopilot. Nu har du postet præcist det samme indlæg i to helt forskellige tråde.

Som vi blev enige om i "herlig morgen" tråden, bliver man hjerneskadet af mangel på animalsk fedt. Din alzheimer er vist fremskreden i helt uhyggelig grad, siden du ikke kan variere indlæggene den mindste smule.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#14
Jeg gad egentligt ikke engang kommentere på "nemopilot"'s indlæg...

Det er jo bare endnu en gang bævl fra et menneske uden nogen som helst kontakt med naturen eller den virkelige verden...[xx(]
Egentligt er det sørgeligt at vores folkeskole og øvrige undervisningssystem kan opfostre den slags totalt formørkede mennesker... men .. meninger er ligesom r*vh*ller.... alle har et... i nogen tilfælde flere, og så kommer der mundl*rt ud....

Og så finder man et forum på nettet som kan lægge sider til ævlet...

Og nogle enkelte aktive der gider kommentere på ævlet....

Trist...[V]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Jeg gad egentligt ikke engang kommentere på "nemopilot"'s indlæg...

Det er jo bare endnu en gang bævl fra et menneske uden nogen som helst kontakt med naturen eller den virkelige verden...[xx(]
Egentligt er det sørgeligt at vores folkeskole og øvrige undervisningssystem kan opfostre den slags totalt formørkede mennesker... men .. meninger er ligesom r*vh*ller.... alle har et... i nogen tilfælde flere, og så kommer der mundl*rt ud....

Og så finder man et forum på nettet som kan lægge sider til ævlet...

Og nogle enkelte aktive der gider kommentere på ævlet....

Trist...[V]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"



Dødspiloten her er ikke et produkt af folkeskolen! Kan man gå igennem et ganske fornuftigt skoleforløb og stadig være så forskruet i hovedet, skulle man have haft hjælp for længst. Samtaleterapi og store mængder af sløvende medicin ville kunne give omgivelserne tiltrængt fred.
Walnut
Svar
#16
kunne man så ikke lige så godt ofre den 10 til et skud og aflive ved kommende? Frem for at udsætte ham for sådan en gang tortur som alligevel ender med at koste det offentlige en halv million?

Virkeligheden er en illusion forårsaget af alkoholmangel:-)
Hard work doesn't guarantee success, but no work guarantees failure..
Svar
#17
Mon ikke det er Nemopilots venner, som gav kommunisterne og Johanne et godt valg fornyligt?
Fy for pokker, der må være mange tosser derude :-)

Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Carl Gustav 6,5x55
Remington 600 Mohawk 243W
Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Remington 600 Mohawk 243W
Browning GTS 12/75 til sport
Spanioler 16/70 til jagt
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)