Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Barnes TSX eller ORYX
#1
Barnes TSX eller ORYX, Vilken af disse to vil være den bedste til en 300 win mag. Skal kunne bruges til Rå-dyrHjort i DK og svinElg i Sverige.

Dø ved kølle

Flyttet af Kima
Dø ved kølle
Svar
#2
"Bedste"....uuuha, den er farlig[Wink]
Skulle jeg vælge mellem de to, ville det blive oryx.
Hvis der er lidt mere på menukortet så en 180 grains npt.

/bundgaard
Svar
#3
Hvis du aldrig skyder på under 50 meters hold så er Oryx da vaerd at overveje, men jeg ville til .300WM ubetinget vaelge T-TSX. Tipped versionen da den holder farten bedst, og TSX fordi den kan holde til de store belastninger en kugle skudt fra en .300WM kan komme ud for uden at den splatter helt ud. Jeg bruger den selv i 180 grs og den har altid opfoert sig eksemplarisk.
Mvh.

Yeti
Svar
#4
Jeg vil sige TSX uden T når vi snakker Magnum kalibre.

Den minimale bedre B.C. der er på TTSX over TSX er i mine øjne ikke pengene værd og fuldstændig uden betydning på alt andet end bjergjagt efter dyre får og geder.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
Hov hov M@X du glemmer helt at NIF er uvurderlig, saa faktisk er T-TSX klar TSX overlegen naar vi taler value-for-money
Mvh.

Yeti
Svar
#6
Helt klart Barnes TSX[Big Grin][:p]

Lang lås og tyk pibe
"The Big Eight"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#7
TSX - det duer [Big Grin]

Den laver ikke en splatter på råvildtet - og har en rigtig fornuftig holdning til de store svin - den slår vingerne ud - og spadserer tværs igennem grisen.

Jeg har skudt bla.a. Gnu med TSX - men har tilgode at finde projektiler i dyrene.

[Image: ajbutton1.gif]
mvh
Svar
#8
Jeg har haft 2 TSX projektiler der ikke ekspanderede rigtigt, men kun delvist. Begge resulterede dog i knald/fald. Jeg har en teori om at det kan give problemer hvis projektilet rammer i en skaev vinkel. Dette problem vil jeg antage (tro) er mindre med et T-TSX da plastspidsen bankes ned i projektilet uanset vinkel. Men jeg kan ikke faa T-TSX til min NKT'er saa der koerer jeg fortsat med TSX, for resultaterne har jo altid vaeret rigtigt fine.
Mvh.

Yeti
Svar
#9
TSX

TTSX hvis du er bange for at hastigheden bliver lav og spidser skal sikre ekspansion

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)