Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
375 HH Mag træningsammunition
#1
hejsa jeg har bestilt en tur til canada i 2012 hvor jeg skal skyde to sortbjørne, til det har jeg lige købt en 375 HH Mag. det er ikke en kaliber jeg kender så meget til, udover at jeg med den ville kunne jage alle dyr på denne jord.

Men da der er lang tid til at jeg skal afsted, så ville jeg begynde stille og roligt at vende mig til den.

Derfor skal jeg bruge noget træningsammunition, det må godt være billigt, og gerne i forskellige vægtklasser, så jeg kan begynde at træne stille og roligt, da jeg tidligere led lidt af rekylskræk.

Hvis I har nogle forslag til hvad man kan købe og til hvad pris så ville jeg være taknemlig.
mvh anders

PS- jeg lader ikke selv

MVH
Anders
det er altid godt at have noget til gode - bare det ikke er tæsk
MVH
Anders
22 LR. 22 Win. Mag. 9mm luger 357 mag. .243W 6,5X55 .30-06 .375 H&H Mag
Svar
#2
hvor i verden bor du ?

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#3
Tjah, jeg synes du er på rette spor ...

Det er godt at være velforberedt, især hvad gælder skydegrejet.

Jeg har endnu til gode at finde noget billigammo til 375, men lader selv.

Til for sjov skydning, træning samt råvildt og grisejagt, der anvender jeg Hornadys 225 grains Soft point.

Med let ladning kan man skyde en masse skud, uden at blive ør i hovedet. Med fuld skrue på, er den fin til jagt på mellemvildtet.

Find en hjemmelader der kan hjælpe dig, det vil være den bedste løsning.

Med en portion nye hylstre kan du træne med flere skud og gå op i kuglevægt, hvis du får ladet af nogle gange. Men gem nogle hylstre, så det er nye der kommer med på jagt. Så er du sikker på at grejet fungerer optimalt.

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#4
jeg bor i nordsjælland og arbejder på stevns
Claxel tak for svaret, det kunne godt være at jeg skulle prøve nogle af Hornadys, de ville nok være gode at starte med da de ikke er så pokkers tunge men hvad koster de?

MVH
Anders
det er altid godt at have noget til gode - bare det ikke er tæsk
MVH
Anders
22 LR. 22 Win. Mag. 9mm luger 357 mag. .243W 6,5X55 .30-06 .375 H&H Mag
Svar
#5
Det var godt nok et voldsomt kaliber til så små bjørne[B)]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#6
jo men til farligt vildt og da jeg ikke regner med at vi skal spise os mætte i kødet, så vil jeg nu mene at det gamle ordsprog "better safe, than sory", stadig gælder.

udover det, så har jeg nu et våben som jeg ville kunne skyde alt med, på denne jord.

MVH
Anders
det er altid godt at have noget til gode - bare det ikke er tæsk
MVH
Anders
22 LR. 22 Win. Mag. 9mm luger 357 mag. .243W 6,5X55 .30-06 .375 H&H Mag
Svar
#7
Har du fundet en til at lade for dig? Jeg har lige anskaffet en 375 H&H og et diesæt samt bestilt nogle af de lettere Hornady projektiler. Når jeg alligevel skal lade nogen til mig selv, bør det være en smal sag og lave nogen til dig også. Har du nogen tomme hylstre? Det vil gøre det noget billigere for dig end hvis jeg skal lade på nogle nye.

Hvis det har interesse, så smid mig en PM.

PCP 22., 223rem, 308win, 7mmRM, 9,3x62, 375 H&H + 45/70
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#8
Har du fundet træningsammunition? Alternativt kunne jeg lade noget til dig. Man kunne starte med billige Remington hylstre og en billig kugle. Jeg bor også i Nordsjælland.

FN
FN
Svar
#9
@A n Rasmussen
Bare husk at "hvis" du får nogen til at lade til dig, så sørg for at de får målt din kammerlængde inden du modtager dine skud.
Har selv været der hvor jeg modtog ringe ladninger, som ikke var kaliberet ordenligt.

Rimelig træls at skulle bruge en rensestok og en hammer til at få hylster ud af ens kammer
Svar
#10
Jeg prøver altid en ladt patron i den riffel den skal bruges i. Man kan komme ud for at den klemmer i en riffel og ikke i en anden.

FN
FN
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)