Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
"Rotter på loftet"
#1
Vi er så heldige at vi har fået nye husdyr... Desværre er det ikke just nogle husdyr vi har ønsket at få. Og de har nu besluttet at loftet over sengen er det perfekte sted at feste kl. 04:00 om natten. [Sad!][V] Og de små bæster fester igennem!!! For at hjælpe deres fest godt i gang har vi givet dem små røde korn ad-libitum og i mængder der nærmest gør at huset ville skulle køres til kommunekemi hvis det engang skulle rives ned. [}Smile][:I] Desværre har det ikke hjulpet det fjerneste. Giften bliver spist, men man skulle næsten tro det bare var euforiserende for de laver bare mere og mere larm.[:0][:0][:0]

Har ikke set "kræene", har kun hørt dem larme og pive, men formoder kraftigt at det må være nogle små langhalede bæster i gnaver-familien.[:I] Så ud fra hvor meget de larmede er der nu fremskaffet 2 rottefælder til at fange kræene levende, men... Her kommer så spørgsmålet... Hvad er det bedste til at lokke dem til? De skulle helst drages så kraftigt at jeg indenfor 24 timer kan foretage den første offentlige henrettelse til skræk og advarsel og få min vigtige skønhedssøvn i fred!!! [}Smile][}Smile][8D][8D][Sad!]

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#2
[quote]Originally posted by McQuolle

Hej McQuolle.
Er det rotter er de svære [xx(] Jeg har tidligere lavet en tråd om det. Vi kæmpede mod en enkelt, og den var meget svær at overliste. Vi havde en rutineret skadedyrsbekæmper på opgaven. I 11 time overlistede jeg den med valnødder, som blev til overs, da jeg lavede Waldorfsalaten til Juleaften. Dem var den imidlertid overordentlig begejstret for [:p] Flyttede vel en håndfuld fra to fælder og faldt heroisk foran den sidste valnød med en nød i munden.Vi var ved at blive sindsyge af hyperaktivitet på loftet. Stor fred og lykke, da vi fik ram på den svære modstander. Held og lykke.
Walnut
Svar
#3
Hej McQuolle.

Du skal bare inviterer en husmår ind på loftet, så er rotte festen opløst![B)]
Når så festen er forsvundet, tar' du .22'eren og ordner måren[8D]

Jeg har også hørt at rosiner skulle gøre det onde ved rotterne og lokke dem til fælden.

Vh.P[Wink]
Svar
#4
Har af 2 omgange haft rotter på loftet (nogle vil sikkert mene at det har jeg endnu[Big Grin])

Jeg har i begge tilfælde brugt spegepølse, da det sidder ordentligt fast i fælden. Derudover har jeg skruet fælden fast på et forskallingsbræt og sat sider på, samt lukket bagenden, så de kommer ind fra den rigtige ende.

Første gang var det 8 rotter på 6 dage, anden gang 3 på 8 dage, men der blev squ ro[Wink]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#5
Hmmm - Tror der bliver lavet tag-selv-bord i fælderne. Indtil videre har de fået spegepølse og marcipanbrød. Men kan sagtens finde plads til et par rosiner og valnødder også... I den ene fælde i hvert fald... Bor nabo til et halmloft/Svinestald (Bygningerne er bygget sammen i et "L") så det er jo nærmest uundgåeligt at vi får logerende derfra. Især når huset er bygget i 1851! Vi har dog sluppet indtil nu.

Havde overvejet smækfælder, men de var udsolgt, så nu blev det 2 trådfælder i stedet. Dem burde de heller ikke kunne luske udenom! Den ene fælde er bare til en enkelt rotte, imens den anden er en såkaldt "familiefælde". Er spændt på at se om de virker.

Har overvejet muligheden for at hjælpe nogen af med deres husmår og så slippe den løs her, meeeeeen... Den larmer jo endnu mere! Måske man kunne lave et hyggeligt lille hjørne ude på halmloftet, hvor den gider bo... Så kan den da få hvervet med at eliminere gnaverne inden de når ind i selve huset.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#6
@McQuolle
For at hjælpe deres fest godt i gang har vi givet dem små røde korn ad-libitum og i mængder der nærmest gør at huset ville skulle køres til kommunekemi hvis det engang skulle rives ned. Desværre har det ikke hjulpet det fjerneste.

Har du først fået dem ind i hus og etage adskillelse vil jeg ikke anbefale gift.
En død rotte stinker ad h.....e til og i meget lang tid. Har prøvet det.
En død rotte under dobbeltsengen er ikke opfordrende for nogen aktiviteter[:0] Det kostede et nyt gulv efter 8 uger, så kunne vi ikke holde det ud længere[:o)]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#7
Ruserne har jeg ikke meget fidus til - dertil er rotterne for snu. Har haft agerhønsefarm og kyllinger/høns = rotter, mange rotter. Hvis du bruger smækfælder skal du huske at tøjre dem, træls med en rotte der får slæbt fælden med ind på loftet eller i andet skjul og ligger der og dør: lugter ikke godt i lang tid. Jeg svejsede 2 pigge på smækbøjlerne (slebet som en is-syl), rimeligt effektivt. Idag kan du ved den kommunale fænger låne de rustfri smækfælder der kan tage en finger i ét smæk - men de kan også tage rotterne.

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#8
Drop alt giften,det kommer til at stinke rigtigt meget
vi måtte brække gulvet oven på op,der var 5 lig[V][xx(][xx(]
de hade vist også spist et par kilo gift[xx(][:o)]
men haveregryn og nøde kærner er godt[^]

Mvh Moesgaard
Svar
#9
Kender du ikke en der har en stor modbydelig og sulten hankat du kan låne,den skulle også kunne gøre det,og hvis der så blir problemer med den,kan det afhjælpes med en Jack Russel[Big Grin]
MVH
LØVIG
Svar
#10
Jeg har så ikke rotter, men halsbåndsmus der er næsten lige så store som rotter og larmer ad h. til...

Jeg limer en hasselnød fast på smækfældens udløser med superlim og smører lidt nutella på .... De kan ikke modstå nutellaen og når de så forsøger at få nødden fri .... smæk[}Smile]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#11
Man kan købe en dims som udsender ultra lyd, det virker, har selv brugt det ved rotte problem.

Udstyret kan bla. købes hos Land og Fritid.

Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar
#12
Hvad siger hunden til sådan en ultralyds-dims?

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#13
@Dravis

Jeg limer en hasselnød fast på smækfældens udløser med superlim og smører lidt nutella på

Det giver grimme billeder på skærmen[:0]

Nutella på nødderne[Big Grin][:o)]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#14
Ja.... og så virker det på andre end rotterne[Big Grin][Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#15
Hund og kat virker ret ligeglade, efter 5 dage med ultralyd tingen stoppede den natlige aktivitet på loftet og har ikke været der siden.

Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar
#16
Ellers er den her fælde en mulighed:
http://www.wippomatic.nu/

En jagtkammerat havde den på sin gård i Sverige, spanden fyldes ½ med en 1:1 blanding af vand og glycol (kølervæske).
Han fik 51 mus i fælden på en måneds tid
Der skal et brædt til at nå fra gulvet op til vippebrædtet på spanden.
"lad" fælden med blød nougat eller lignende.

Den burde også fungere til rotter.

Knæk og bræk

Frederik

24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
Svar
#17
Druknefælden kunne også fåes i DK for år tilbage - blev forbudt at anvende. Tror ellers den er meget effektiv.

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#18
Tjaaa... Jeg har lavet en fælde med en spand hvor der var pændt en snor ud mellem hullerne til håndtaget... på snoren er der så monteret en dåse der kan køre rundt om snoren.
Vand og kølervædske/sprit ned i spanden og så nutella smurt på dåsen.. Et brædt lægges op til kanten af spanden... Det fungerer fint.. men jeg har aldrig høt om at det skulle være forbudt???

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#19
HVIS I PÅ NOGLE MÅDER ANVENDER DET GLYKOL, SÅ HUSK AT ANDRE DYR DER DRIKKER AF DET DØR - OG DER SKAL IKKE RET MEGET TIL!
Ved en der havede en labbe der tog 3 slup fra sådan en spand, det lykkeds med megen besværd at holde liv i den i en lille uge, det er noget med at nyrene bliver sat ud af funktion.

Mvh
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#20
Glemte lige at skrive at jeg også har brugt det at væde bræd i glykol, det virker vældigt godt men enig i at det ikke er så smart at bruge inde i huset!

Ang. rottegift skal en voksen hund på ca 20kg æde over 2kg rottegift før det er alvorlig forgiftning - denne forgiftning slås ned med en sprøjte K-vitamin!

Mvh
Fair
Mvh.
Fair
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)