Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Leupold service...
#1
Hej.

Er der nogen der har prøvet at indsende en Leupold kikkert til service i USA[?]

Hvis ja, hvordan sendte du den - med Post Danmark, UPS eller FedEx? Andet[?]

Grunden til, jeg spørger er flg. Post Danmark skal ha´ ca. 250 kr for det - de to andre ca 800 - 1000 kr. Men UPS og FedEx kan man jo følge hele vejen og de kan også garantere fuld erstatning, hvorimod Post Danmark kun erstatter op til 900 Kr, hvis der skulle ske noget[}Smile]

.376 Steyr[Big Grin]
Svar
#2
Hvorfor ikke prøve hos importøren HG Agencies (Tlf. 20 15 97 34) først.

Jeg mener at han som dansk importør af Leupold, skal modtage defekte kikkerter.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#3
Hvis du sender som Værdipakke med Post Danmark, så erstatter de op til den deklarerede værdi. Men det koster selvfølgelig ekstra.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by .376 Steyr

Hej.

Er der nogen der har prøvet at indsende en Leupold kikkert til service i USA[?]

Hvis ja, hvordan sendte du den - med Post Danmark, UPS eller FedEx? Andet[?]

Grunden til, jeg spørger er flg. Post Danmark skal ha´ ca. 250 kr for det - de to andre ca 800 - 1000 kr. Men UPS og FedEx kan man jo følge hele vejen og de kan også garantere fuld erstatning, hvorimod Post Danmark kun erstatter op til 900 Kr, hvis der skulle ske noget[}Smile]

.376 Steyr[Big Grin]



Hejsa .376 Steyr Har du fundet ud af noget? Jeg har nemlig en Leupold som har flækket forreste linse, og den kunnje jeg godt tænke mig at få skiftet, så får man også syn for sagen angående deres "No Bullshit" garanti [:p]

MVH
Mugge
[Image: leopard.jpg]
MVH
Mugge

Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Mugge

Citat:quote:

Originally posted by .376 Steyr

Hej.

Er der nogen der har prøvet at indsende en Leupold kikkert til service i USA[?]

Hvis ja, hvordan sendte du den - med Post Danmark, UPS eller FedEx? Andet[?]

Grunden til, jeg spørger er flg. Post Danmark skal ha´ ca. 250 kr for det - de to andre ca 800 - 1000 kr. Men UPS og FedEx kan man jo følge hele vejen og de kan også garantere fuld erstatning, hvorimod Post Danmark kun erstatter op til 900 Kr, hvis der skulle ske noget[}Smile]

.376 Steyr[Big Grin]



Hejsa .376 Steyr Har du fundet ud af noget? Jeg har nemlig en Leupold som har flækket forreste linse, og den kunnje jeg godt tænke mig at få skiftet, så får man også syn for sagen angående deres "No Bullshit" garanti [:p]



det var måske en ide, hvis i slog jer sammen om at sende? [Big Grin]

det ville halvere omkostningerne... [Smile]

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Rex

Hvorfor ikke prøve hos importøren HG Agencies (Tlf. 20 15 97 34) først.

Jeg mener at han som dansk importør af Leupold, skal modtage defekte kikkerter.



Er der kommet en endelig afklaring ? Vi mener jo begge (modsat HG) at han som officiel Leupold repræntant forpligter sig til deres lifetime warrenty.

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#7
Ellers prøv hos den norske importør. Uden så meget som at grynte (eller hvad det er de gør i Norge) sendte han mig en lille filtbrik som manglede i min Leupold (Mark 4, CQ/T, 1-3x14 mm) da jeg fik den. Min Leupold kom fra US af "hemmelige/paralelimporterende/uofficielle kanaler" - dette var han klar over, men det betød ikke noget; en Leupold er en Leupold.
Flot service!
Norsk importør: Jakt & Friluft, Egil Dalholt, Tel: +47 37 06 07 00, jogf@jaktogfriluft.no
Vær opmærksom på, at Millitary og LE-Scopes som er ASQ-testet kun har 4 års garanti.
Med venlig hilsen


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: dfdr.jpg]
Svar
#8
Jeg havde fat i H.G. Agensies, med det resultat at de ville have mig til at gå igennem butikken, hvor jeg havde købt den[xx(][xx(][xx(]

I mellemtideen er kikkerten blevet sendt af - valgte at have tillid til post danmark[:0]

Mugge.. Lidt for sent[Smile]

Nu håber jeg bare den når frem, da post danmark kun erstatter op til ca. 900kr fordi det er uden for EU[Sad]

Leupold har lovet mig en service tid på 5 dage - forsendelses tid er dog ikke inkluderet[:0]

I hører nærmere, når jeg ved mere..

.376steyr
Svar
#9
lige en lille historie:
min kammerat røg bagover på en atv da hans guide prøvede at køre op af en flodskrænt i Canada.
han slog sig og hans 10 år gamle leopold brækkede i 2 stykker.
mest for sjov sendte han den retur til Guds eget Land og inden for en måned modtog han en nyere model kvit og frit, oven i købet med et pænt brev vedlagt.
jeg tror ikke vi får en så god service fra vores tyske og østrigste venner
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#10
Hej
Om man kan knytte en større statistik til denne historie er jo nok tvivlsomt men alligvel.
Min brors riffel lå på en kort tid på fryseren - en af hundene sprang op og fik den med ned hvorved okularet brækkede af...
Stumperne blev sendt til ja gæt hvor - Schmidt&Bender og retur kom kikkereten nyrenoveret uden ekstra betaling.

Ditto med en Zeiss Håndkikkert i ubådsmodel 8x56 - hvalpen havde fået den ide at den skulle træne tænderne på gummiet - og træningen resulterede i at et stort stykke blev "spist"
Og sørme om ikke den gode historie gentog sig....

Citat:quote:

Originally posted by STROM

lige en lille historie:
min kammerat røg bagover på en atv da hans guide prøvede at køre op af en flodskrænt i Canada.
han slog sig og hans 10 år gamle leopold brækkede i 2 stykker.
mest for sjov sendte han den retur til Guds eget Land og inden for en måned modtog han en nyere model kvit og frit, oven i købet med et pænt brev vedlagt.
jeg tror ikke vi får en så god service fra vores tyske og østrigste venner
mvh

Strom



[Image: skydforsaan.jpg]

[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
#11
Så har jeg hørt fra Leupold[^]... De har modtaget kikkerten og skriver at de forventer en service tid på max. 7 dage. Det er da ret hurtigt..[Big Grin]

.376steyr
Svar
#12
Så kom Leupollen hjem igen[:p][:p] Præcis 18 dage efter afsendelsen. Hurtig service må man sige[Big Grin]

4 Ting er der blevet lavet:
- Rebuilt/Reworked erector system([?][?])
- Visual inspection...
- Rebuilt/ Reworked elevation adjustment.
- Mechanical Inspection.

Før kunne jeg se en lille bitte sort plet nær trådkorset - ganske ubetydeligt, men irriterende efter jeg opdagede pletten. den er væk nu[^]

Der var lige vedlagt 2 nye batterier til det belyste sigte.

Pris: GRATIS[Smile][Big Grin][:p][Wink][8)][:0][Big Grin] (Bare den nu virker)

.376Steyr
Svar
#13
Det kan man da kalde SERVICE.
Gad vide om den også foregår sådan hos "den med ørnen" og dens tyske fætter?

Hilsen

Frederik

24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
Svar
#14
jeg har lige opdaget, sådan en sort prik/plet i min Leupold vx-l.
jeg har dog heldigvis købt den i almas, så jeg skal ikke til at sende den, nogen steder hen. Har i andre nogen ide om hvor lang tid jeg skal undværre min elskede kikkert[Wink]
jeg aflevere den i morgen, når butikken åbner.
Hvad er det som giver den sorte prik i linsen, indvendigt.[?]
Er det noget skidt, som er i selve røret, som løsner sig, og lander på linsen.[?]

HVORFOR GÅ PÅ ARBEJDE.. NÅR MAN KAN GÅ PÅ JAGT
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by rkn

jeg har lige opdaget, sådan en sort prik/plet i min Leupold vx-l.
jeg har dog heldigvis købt den i almas, så jeg skal ikke til at sende den, nogen steder hen. Har i andre nogen ide om hvor lang tid jeg skal undværre min elskede kikkert[Wink]
jeg aflevere den i morgen, når butikken åbner.
Hvad er det som giver den sorte prik i linsen, indvendigt.[?]
Er det noget skidt, som er i selve røret, som løsner sig, og lander på linsen.[?]

HVORFOR GÅ PÅ ARBEJDE.. NÅR MAN KAN GÅ PÅ JAGT



Hej rkn
For nylig var jeg hos den lokale, da en kikkert af topmærke blev indleveret af samme årsag. Jeg spurgte ind til problemet og fik en forklaring om, at det ofte er meget småt materiale, der slås løs under skydning. Kikkerterne bliver formodentlig efterset inden de sendes til butikkerne.
Mvh Walnut
Svar
#16
ok, det lyder sku da træls[Sad!]
Det vil jo så sige, at selv om de får adskildt og fjernet den genstand, så kan der komme sådan en bette satans prik igen..[?]

HVORFOR GÅ PÅ ARBEJDE.. NÅR MAN KAN GÅ PÅ JAGT
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#17
Tænker lige om der er nogen der har spurgt Leupold om de ser på tingene ligesom HG, eller om de ikke mener at han som importør skal varetage alle Leupolds interesser i DK?

Jimmy
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by rkn

ok, det lyder sku da træls[Sad!]
Det vil jo så sige, at selv om de får adskildt og fjernet den genstand, så kan der komme sådan en bette satans prik igen..[?]

HVORFOR GÅ PÅ ARBEJDE.. NÅR MAN KAN GÅ PÅ JAGT



Det kan selvfølgelig ikke udelukkes, at det kan ske igen. Jeg ved ikke, hvor stor en % del, der rammes af dette tralse problem, men hos den lokale havde man haft flere tilfælde.
Mvh Walnut
Svar
#19
hvor længe skal man undværre kikkerten, ved du noget om det..[?]
Skydningerne starter jo snart, også er det jo ikke særlig sjovt at undværre kikkerten[V]

HVORFOR GÅ PÅ ARBEJDE.. NÅR MAN KAN GÅ PÅ JAGT
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by rkn

hvor længe skal man undværre kikkerten, ved du noget om det..[?]
Skydningerne starter jo snart, også er det jo ikke særlig sjovt at undværre kikkerten[V]

HVORFOR GÅ PÅ ARBEJDE.. NÅR MAN KAN GÅ PÅ JAGT



Det ved jeg ikke, og jeg tør heller ikke tænke på det[B)] Jeg skal selv i gang med en ny Leupold fra England. Den har foreløbig klaret i området af 100 skud uden at smide materiale indvendig. Krydser fingre for at det holder.
Mvh Walnut
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)