Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gælder våbenloven ikke her?
#1
http://www.guloggratis.dk/sport/jagt-fiskeri/jagtriffel/annonce/9740297

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#2
det vil jeg da mene det gør, det er jo til et skydevåben.

[Image: Unavngivet1.jpg]
hmm, skal der være klumper i en prut????

[Image: dralflogomnavn.jpg]
hmm, skal der være klumper i en prut????



livet er ikke så slemt endda, hvis man overvejer hvad alternativet er

SÅ SMIL DOG!!  Tongue

Nu med et par glasøjne.  Cool
Svar
#3
Der er visse undtagelser fra våbenloven, de kommer her:
Citat:quote:

Stk. 2. Undtaget fra forbuddet er:
a) Luft- og fjederbøsser, bortset fra de i stk. 1, nr. 7, nævnte, og ammunition hertil,
b) kulsyredrevne hardball- og paintballvåben,
c) indstikningspatroner af kaliber ikke over 4,5 mm og dertil hørende ammunition med kugleformet projektil og patronlængde ikke over 12 mm,
d) slagteapparater, der udelukkende kan anvendes til slagtning, og ammunition, der udelukkende kan anvendes dertil,
e) pyrotekniske artikler.


Bemærk at patronerne ikke kræver våbentilladelse, og det gør indstikningspatronen til dem heller ikke. Men der har også været solgt revolvere som kan skyde med patronerne direkte, altså uden behov for et regulært skydevåben som patron med indstikningspatron kan afskydes i. Disse revolvere er omfattet af våbenloven, selvom visse våbenejere og våbenkontorer har troet at de ikke var.

Så når disse patroner overhovedet kan sælges, kan man jo kun gætte på, om ikke der ligger nogle misforståede revolvere rundt omkring. Det er selvfølgelig værst for de der har revolverne. De kan rende ind i et års fængsel. Rent teknisk tror jeg ulykken er til at overse. Du kan sagtens få luftgeværer som er kraftigere end disse små patroner. Problemet er nok snarere, at skidtet appellerer til drengerøve som ikke har forståelse for de sikkerhedskrav der gerne skulle overholdes når man omgås sådan noget.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#4
Hvis de annoncerede "Flobertz" patroner er som på billedet, så er de IKKE lovlige!

Der skal være tale om et kugleformet projektil, altså rundkugle!

de er dem på billedet helt klart ikke[Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#5
I stand corrected [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Havde godtnok tænkt på, at de ser lidt halv-kegleformede ud. Men hvis ikke man har en revolver til dem, så tror jeg liiiiige man klarer frisag. Jeg er f.eks. selv i fin form. Rund er også en (relativ) form.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)