Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Holo på haglbøssen
#1
da jeg gennem noget tid har skudt med holosigte på sakoen, syntes jeg det kunne være sjov at prøve det på haglbøssen.

Jeg tegnede en adapter, som kunne sidde på sigteskinnen, på min Miroku trap. Toppen er identisk med en sakoriffels forreste udfræsning.

Nu kunne jeg med spænding se at en flugtning gennem løbet, havde samme retning som den røde plet.

I søndags skulle uhyret afprøves, men køn, det er den ikke.

Skæftet blev forhøjet med noget pap og en gang isolérbånd, så jeg var klar.

Jeg havde lavet to adaptere, så det var muligt at flytte sigtet, men mente det skulle være i forreste position, da rammen så ikke ville dække for duen pga. foranholdet.

Og resultatet var slet ikke så ringe.

En sigtefejl på en bagdue, en førerfejl på en spidsdue og et forkert indsving på første højredue var hvad der var at udsætte på resultatet ...

Med en start på 37/41, mener jeg at det liiige skal afprøves igen [:p]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#2
god ide claxel.

svenskerne bruger dette meget til deres jakstiger[:I]

jeg bruger en S&B 1.1-4 på min beretta halvautomat som er foreberedt m fræst spor i læsestolen til montage.

jeg finder duerne ligeså så hurtigt m 1.1 g forstørelse som hvis jeg bare ser over en skinne på haglbøssen.

og det virker.jeg skød meget m det for år tilbage.
bla til nm i herning hvor jeg skød 23A25 på sporting.
og til en træning 25A25 på trappen.

min drilling hvor jeg har en ørn 1-6x42 bliver sjældent taget af når jeg jagter.skyder alt i gennem kikkerten.

så bare prøv tingene af DET VIRKER m et sigte på en haglbøsse[Big Grin]

mvh

pc
Svar
#3
Jeg prøvede på et tidspunkt at sætte en Aimpoint micro på min halvauto, det kunne jeg ikke få til at fungere. Men på min heym drilling har jeg en holo på. For dælen det er blevet meget farligt at være fasan :-)
Svar
#4
Hvilke holosigter briger i ?
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by helautomat

god ide claxel.
min drilling hvor jeg har en ørn 1-6x42 bliver sjældent taget af når jeg jagter.skyder alt i gennem kikkerten.


Selv på lerduer er den super [Smile]

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by LOFT

Hvilke holosigter briger i ?



Mit er et Docter II med automatisk lysjustering. Kunne måske godt bruge lidt mere lys mod himlen, men jeg synes det fungerer godt.

Og når jeg så stadig kan sætte det tilbage på sakoen og jagte med den, uden at skulle skrue på indskydningen, så synes jeg det er brugervenligt.

Skal snart ha' lavet en adapter mere til min lange halvauto, så bliver den "ond" ...[:p]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#7
Omkring april/maj kommer der en rigtig spændende nyhed m.h.t. holosights til haglgeværer.
Det er et holosight, der bare skal monteres (skulle passe på alle) og så er det bare og sigte.
Er "pre-justeret" så det passer til lerdueskydning.

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#8
Redring er jo allerede i handelen. Det er konstrueret af min gamle skydeinstruktør P.O. Östergren.

Jeg havde tænkt på at lave tre montager til samme gevær:

Et til ligeud og to der er vinklet lidt til hver side, med ca. 1786 mm skævhed på 25 meters afstand.

Så var det kun at pege direkte på alle duerne på jagtbanen, hvis sigtet sidder på den rigtige base [Big Grin]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#9
Jeg har et Bushnell Holosight på min Baikal.
Eller havde, for Holosightet sidder på min Tikka (riffel) nu. Men det kan hurtigt flyttes tilbage[Big Grin]

Har kun brugt det til for sjov skydning, men rammer da hæderligt med det. Det er bedre til spidsduer for mig. De ryger lige ned med det, hvorimod jeg simpelthen ikke kan få hold på dem med et almindeligt haglgevær.
Er selv instruktør, og synes Holosightet specielt har sin berettigelse, når nye skytter skal lære foranhold.
Svar
#10
Hej Forum

Er der nogen der har prøvet at skyde med det nye redring sigte.?

Hvad er prisen på sigtet. nogen der ved det.?

på forhånd tak
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by js74

Hej Forum

Er der nogen der har prøvet at skyde med det nye redring sigte.?

Hvad er prisen på sigtet. nogen der ved det.?

på forhånd tak



Svinedyr... har set det til 8k SEK.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#12
AV

Så må jeg nok finde et andet.

MVH. JS74
Svar
#13
Eller bare skyde uden? Wink
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)