Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regulering af krage samt husskade.
#1
Hej.
Jeg vil prøve om jeg kan få lov til at regulere gråkrage og husskade da der er mange af dem i vores område.

Nå, men jeg kan som jagtlejer ikke anaøge om tilladelse hos SNS efter de nye regler er trådt i kraft.

Derfor vil jeg gerne vide om jeg kan oprette en bruger der inde og i samarbejde med jagtejer ansøge.
Eller!
Skal jeg sammen med jagtejer oprette en bruger i vedkommende navn og udfylde blanketten om tilladelse? Altså bliver ansøgningen sendt i deres navn.
Vil blot være sikker på hvad der er muligt da jeg ikke vil ubelejlige jagtejer mere end nødvendigt.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#2
Du kan selv udfylde ansøgningen. Det gjorde jeg. Da jeg jo ikke står som ejer udfyldte jeg den bare i den gamles navn. Når alt er udfyldt kan du printe ansøgningen ud og få grundejeren til at skrive under. Når du har underskrift på papirene sender du dem bare til den adresse som også står på udskriften. Der hvor du skal skrive din email skriver du bare din egen email, så får du tilladelserne på den. Så det eneste din jagtudlejer skal gøre er at sætte sin autograf på to stykker papir. Så du behøver ikke ulejlige ham mere end 2 sek [Wink]

Mvh
Jonas
Svar
#3
Okay.
Så jeg kan gøre det hele i mit navn og med mine informationer, men så blot med grundejerens underskrift?
Hvis det kan lade sig gøre, så kunne det være fint.

Men men, hvad med detder digital signifikation?

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#4
Nej. Du kan ikke sætte dit navn på. Du skriver grundejers navn og adresse, og hvis grundejeren ikke tjekker sin mail så ofte så sætter du din på for det er den mail de sender tilladelserne til. Herefter får du bare grundejer til at skrive under og sender skidtet (adressen står på udskriften af ansøgningen). Du behøver ikke digital signatur. Du vælger bare papirudgave med posten, eller hvad det nu er der står derinde, og så er det bare at udfylde [Smile]

Mvh
Jonas
Svar
#5
Regulering af Krager og husskader i perioden 1 til 29 februar med skydevåben samt endvidere ved fældefangst ved husskade fra 1 marts til 15 april og for krage i perioden fra 1 marts til 30 april. Der kræves der IKKE særlig tilladelse fra Skov og Naturstyrelsen. Dvs. der behøves ikke at søges om tilladelse

Mvh. Rimfire Hunter
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Rimfire Hunter

Regulering af Krager og husskader i perioden 1 til 29 februar med skydevåben samt endvidere ved fældefangst ved husskade fra 1 marts til 15 april og for krage i perioden fra 1 marts til 30 april. Der kræves der IKKE særlig tilladelse fra Skov og Naturstyrelsen. Dvs. der behøves ikke at søges om tilladelse

Mvh. Rimfire Hunter



Øhh?
Er der noget jeg har misforstået så?
Der skal da søges om regulering for at må skyde/regulere udenfor jagttiden??

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#7
@rimfire hunter. Er du nu helt sikker på at den holder stik? Det vil jeg meget gerne se et link til, for sådan som jeg har forstået det skal der søges tilladelse til al regulering af fugle. Og jeg er ret sikker på at regulering af krage ved brug af fælde i perioden 16.-30. april kun må fortages hvis der er udarbejdet en biotopplan.

Mvh
Jonas
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Rimfire Hunter

Regulering af Krager og husskader i perioden 1 til 29 februar med skydevåben samt endvidere ved fældefangst ved husskade fra 1 marts til 15 april og for krage i perioden fra 1 marts til 30 april. Der kræves der IKKE særlig tilladelse fra Skov og Naturstyrelsen. Dvs. der behøves ikke at søges om tilladelse

Mvh. Rimfire Hunter



FORKERT !!!

Du bør opdatere din viden inden du udtaler dig med fare for at bringe andre ud i brud på jagtloven.

J.Bille har ret.

mvh

Husskade og krage

§ 17. I egne, hvor husskade og krage forvolder skader på markafgrøder eller den øvrige fauna, kan Skov- og Naturstyrelsen give tilladelse til, at disse arter reguleres med skydevåben og fælder i perioden 1. februar til 15. april.

Stk. 2. Skov- og Naturstyrelsen kan give tilladelse til, at regulering af krage og husskade kan ske ved brug af kunstigt skjul og kunstige lokkefugle.

Stk. 3. På ejendomme, for hvilke der er udarbejdet og gennemført naturforbedringer i h.t. biotopplaner, jf. § 12, stk. 2, nr. 3, i miljøministeriets bekendtgørelse nr. 870 af 4. juli 2007 om udsætning af vildt, jagtmåder og redskaber, kan Skov- og naturstyrelsen give tilladelse til regulering af krage ved brug af fælder i perioden 16. april til 30. april

Hele texten:

https://www.retsinformation.dk/Forms/R07...?id=129137

og nyt fra Jægerforbundet:

http://www.jaegerforbundet.dk/page651.as...8d4adb4de9
Svar
#9
Godt vi fik det på plads!

Tak F-body og Jonas. Jeg vil tjekker op på ansøgningen i dag.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#10
Tak F-body. Jeg kunne ikke lige finde teksten i går aftes [Smile]

Ja det er bare at komme i gang Boldsen. Det tager max 5 min at udfylde dem [Wink]

Mvh
Jonas
Svar
#11
Har fået svar på alle mine spørgsmål.
Og er nu klar til at fremlægge det hele for grundejer.

Mange tak til alle.. Måske med undtagelse af Rimfire Hunter, der ikke helt havde det på plads. Men det har han vel nu!

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#12
Beklager nogen her ikke lige tror på det jeg skriver angående regulering uden forudgående tilladelse fra Miljøministeriet.

Men alle der er i tvivl så læs lige Miljøministeriets bekendtgørelse nr. 747 af 21 juni 2007 og den kan læses på http://www.retsinfo.dk

Der kan man se som jeg har skrevet tidligere at det kræver IKKE særlig tilladelse fra Skov og naturstyrelsen til regulering i februar måned.
Det troede jeg da alle med legalt jagttegn var klar over gennem blandt andet deres jagtblad. Prøv selv at kikke i det i har fået i marts fra Skov og narturstyrelsen kik på side 6 så kan i selv se reglerne som de har beskrevet det meget fint der.

Mvh. Rimfire Hunter..

Ps. Ønsker på ingen måde at vildlede nogen blot at oplyse fakta
Svar
#13
Nu stopper du altså rimfire hunter, for det første har du ikke ret, for det andet er det den forkerte bekendtgørelse du henviser til.

Prøv at kigge i denne tråd, og se mit svar der.
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=21587

MVH Bomba


Tikka 690LH lux 6,5x55 med Z6i 3-18x50 BT
Tikka 695LH 9,3x62 med Doctor 1,5-6x42
Remington 700LH 223 med Bushnell Elite 4200 4-16x50
Blaser F3 Links
Baikal MP-153 plastik
Syntes det er træls at våbenfabrikkerne ikke har opdaget at venstre er den rigtige side
MVH Bomba

Each Fall, as the air begins to feel crisp and the leaves start to change color, nature begins to prepare for the coming Winter.
There is a restlessness, as planning and preparation give way to anticipation.
For the waterfowl hunter, the time has come to hear those famous of words...Take'em
Svar
#14
Nu er det så godt nok bekendtgørelsen fra 2009 der gælder, men det er jo bare en detalje [Wink]

Alt fuglevildt man ønsker at regulere i februar/marts kræver en tilladelse.
Ræv må reguleres i februar uden forudgående tilladelse.

Den fik jeg i 2010 og jeg har lige søgt igen for 2011.

@Rimfire Hunter
Jeg vil opfordre dig endnu engang at undersøge fakta inden du hamrer i tasterne

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by Rimfire Hunter
Beklager nogen her ikke lige tror på det jeg skriver angående regulering uden forudgående tilladelse fra Miljøministeriet.

Nej, det tror vi ikke på for du har åbenbart ikke gidet læse de links som F-body lagde på for dig højere oppe i tråden.

Mvh. Rimfire Hunter..

Ps. Ønsker på ingen måde at vildlede nogen blot at oplyse fakta

BULLSHIT !!!



--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#16
Det var dog utroligt. Rimfire Hunter, prøv at læse den nye bekendtgørelse i stedet for den fra 2007. Du jager vel heller ikke efter de jagttider som var gældende i 1967? Og nu kan du lige få endnu en artikel som også bekræfter at du tager voldsomt fejl i din "oplysning af fakta"
http://www.jaegerforbundet.dk/page651.aspx?recordid651=1506

Mvh
Jonas
Svar
#17
Er der egentlig regler for hvor stort området skal være, hvor man regulerer? [Smile]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)