Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dårlig cocktail - briller og kikkert
#1
Jeg vil have mig en ny håndkikkert - nu skal det være. De tidligere har aldrig fungeret ordentligt - og med briller med glidende overgang - ja - har altid haft svært ved at finde en håndkikkert jeg ser godt i. Glidende overgang i briller kan være en velsignelse - men til jagt er det en forbandelse. "Øjenkrykkerne" kan jeg ikke undvære - så jeg har spekuleret på om ikke en kikkert med kun et okular, som på min riffelkikkert ville være sagen. Se linket: http://www.optolyth.de/produkte/spektive...index.html
Store linser, stort lysindfald, simpel konstruktion, enkel betjening. Er der overhovedet noget der taler imod sådan en tingest. På den anden side så må der jo være det da jeg aldrig har set nogen bruge sådan en på jagt. Bevares jeg har set masser af dem på skydebaner. Nogen der har erfaring udi dette emne?
Svar
#2
Hvorfor køber du dig ikke bare en Leica afstandsmåler.
Der har du kun "et kikkertrør". Vejer ikke ret meget - og så kan den måle afstand...
Den forstørrer 7 gange og har i øvrigt topkvali optik indbygget...

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#3
Sådan nogle monokler har jeg da set brugt flere gange af stalkere i jagtfilm, så det er nok mere et spm om at de ikke bruges i DK end at de ikke bruges på jagt overhovedet.
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#4
De bruges i skotland. Gray & co laver en 25x50 og swarovski laver en 30x60 så vidt jeg husker. Fælles for dem er at de til lange afstande, efter man har spottet dyret med en alm. håndkikkert.

Nu er tysk ikke min spids kompetence... men står der ikke det er med 25 gange forstørrelse? Kikkerter med store forstørrelse er svære at holde stille.

Må jeg foreslå du får dig kontakt linser til jagt?

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#5
@ ellgaard. Det er kun noget du skal vænne dig til. Jeg har ogsaa briller med glidende overgang X3 ! for at det ikke skal være løgn. Hvis du køber en ordentlig kikkert kan den justeres saaledes at du kan bruge den med briller (den længere øjenafstand til linsen) og saa er det ikke noget problem, eller ihvertfald saa lille at det burde ikke genere dig. Saa køb en kvalitets kikkert og du er ude over problemet.
Hogmeister
Hogmeister
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)