Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Justering af aftræk TOZ
#1
Jeg har en ældre Toz 17-01 22lr. Jeg er glad for den, den har været billig, og skyder utrolig præcist. Men hvor er aftrækket dog elendigt på den. Der er en del slæb, og selve aftrækket er syntes jeg alt for hårdt.

Jeg har skilt riflen ad i hoveddelene, så jeg kunne komme til aftrækket, men kan ikke umiddelbart se mulighed for justering af det. Så umiddelbart var det eneste jeg kunne gøre, at rense og smøre delene.

Bundstykket ved jeg ikke hvordan man skiller ad, og sikkert slet ikke hvordan man samler igen[Big Grin] Men det kunne da være at der var lidt at hente ved at få det renset effektivt og smurt?!

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#2
Her er der en Toz 16,17,18 manual
http://news.webshots.com/album/560302372ZXooSu

Den er der både på Russisk og engelsk

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#3
Så er bundstykket/låsen adskilt, renset i lampeolie, og smurt let i Break Free. Det var jo lettere end jeg frygtede. Tror nu kun at det hjalp på min samvittighed, aftrækket er stadig for hårdt.

Passer det hvad min ven siger, så er det første gang bundstykket er adskilt og renset siden han købte den fra ny i Norge i 1987, så den har i hvert fald ikke taget skade af det [Smile]

Nogle af jer bøssesnedkere som ved om aftrækket kan justeres for en overkommelig pris? Det er jo ikke ligefrem et våben man skal hælde voldsomme summer i.

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)